geen beeld na plaatsen video kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Geachte mede tweakers,

Zojuist een 2e hands pc van medion opgehaald via marktplaats, deze werkt verder uitstekend en werkend getest. Nou kom ik thuis en wil ik een video kaart er in steken, het gaat om de AMD r9 270gtx. Deze komt uit een oude werkende pc, nu als ik de medion pc aanzet krijg ik 5 piepjes en no signal op me scherm. Ik heb het idee dat de pc verder gewoon opstart maar kortweg het beeld niet aangaat.

De kaart is goed aangesloten
De voeding is 450 watt

Wie heeft er toevallig ervaring met dit (medion) probleem en kan me uit de brand helpen?

De gpu werkt uiteraard, heb me 750 watt voeding in de medion gezet maar helaas past de kabel met de witte blokjes niet op het mobo.

Mocht u nog verdere informatie nodig hebben dan hoor ik het graag en alvast bedankt.

De medion is i5 7e generatie
Ddr 4 geheugen
Bouwjaar 2017

Met vriendelijke groet,

Robert.

[ Voor 3% gewijzigd door productionrw op 02-04-2021 19:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
heb je je monitorkabel wel in je videokaart gestoken? want je moet hem uit je moederbord halen en in de videokaart steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
99ruud99 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:35:
heb je je monitorkabel wel in je videokaart gestoken? want je moet hem uit je moederbord halen en in de videokaart steken
Ja zeker haha maar bedankt voor de tip, de 5 piepjes komen alleen als de gpu is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
juiste drivers geinstalleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb je al opgezocht wat de 5 piepjes betekenen in de handleiding van je moederbord?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 18:51
"de kabel met de witte blokjes" 12V CPU of 6-8 pins PCI-E voeding? De videokaart of het moederbord van voeding voorzien is wel essentieel, dus dit lijkt een geval van past niet en gaat dus niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:23
productionrw schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:34:

De gpu werkt uiteraard, heb me 750 watt voeding in de medion gezet maar helaas past de kabel met de witte blokjes niet op het mobo.
Dus heb je die maar niet aangesloten en verwacht je toch dat het werkt? 8)7 Maw je hebt een lege powerconnector op het mobo nu?

[ Voor 7% gewijzigd door KnoxNL op 02-04-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
KnoxNL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:42:
[...]

Dus heb je die maar niet aangesloten en verwacht je toch dat het werkt? 8)7 Maw je hebt een lege powerconnector op het mobo nu?
Nee de originele voeding had er eruit gehaald maar deze powerconnector was te breed, heb het misschien niet helemaal goed uitgelegd maar snap dit net zelf nog gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
biomass schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:38:
"de kabel met de witte blokjes" 12V CPU of 6-8 pins PCI-E voeding? De videokaart of het moederbord van voeding voorzien is wel essentieel, dus dit lijkt een geval van past niet en gaat dus niet werken?
Ik had de originele voeding vervangen door een eigen 750 watt om te kijken of het aan de voeding zou liggen, helaas is het blok veel te groot voor de medion mobo aansluiting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tsja, een Medion PC. Die dingen hebben vaak een BIOS lock waarbij je niet zomaar iedere GPU kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
PilatuS schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:00:
Tsja, een Medion PC. Die dingen hebben vaak een BIOS lock waarbij je niet zomaar iedere GPU kan gebruiken.
Dit zou zat ik te denken heel goed mogelijk zijn, lees hele wisselende verhalen over videokaarten en medion. Er staat in de bios maar 1 ding over beeld en dat is vga efi en die kun je op auto zetten of (u)efi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
*knip* nee.
Google -> BIOS whitelist

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 04-04-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:40
Geen idee of het helpt, maar ik lees dat mensen deze aanpassingen maken in het Bios.

in the bios > advanced > os settings > sélect Win7/other
go in the csm menu that just appear set everything to uefi except the video setting.
now go in the security part, and disable secure boot.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Even de boel ontdaan van off-topic gedram. Whitelisten en vendor lock is een bestaand gegeven. Genoeg over te vinden zoals in de link hierboven. Combineren met desktop/gpu/[random component] en er is plenty te vinden.

Wat overigens niet wil zeggen dat dat hier het probleem is. Kan ook prima een andere oorzaak hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door br00ky op 04-04-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
br00ky schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:01:
[modbreak]Even de boel ontdaan van off-topic gedram.[/]
Modbreak:*knip* commentaar op modding hoort niet in het topic. Je kunt een DM sturen als je het niet met me eens bent.

[ Voor 65% gewijzigd door br00ky op 04-04-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Waarschijnlijk is de R9 270x niet UEFI compatibel. Het is namelijk een hele oude kaart. Soms kun je het in de vBIOS aanpassen op je andere (werkende) pc, maar dat is kaart afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
productionrw schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:37:
[...]

Ja zeker haha maar bedankt voor de tip, de 5 piepjes komen alleen als de gpu is aangesloten.
ami bios? 5 beeps al eens als zoekterm geprobeerd?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Medion gebruikt een 14-pin ATX connector. Kan je verloopjes voor kopen naar 24-pin, dan kan je betere voeding erin.

Hoe heb je de voeding van de videokaart aangesloten nu met de 450W? Zonder deze kabels gaat de kaart nooit beeld geven.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
nelizmastr schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:01:
Medion gebruikt een 14-pin ATX connector. Kan je verloopjes voor kopen naar 24-pin, dan kan je betere voeding erin.

Hoe heb je de voeding van de videokaart aangesloten nu met de 450W? Zonder deze kabels gaat de kaart nooit beeld geven.
Hoi de kabels zitten op de 450 watt voor de gpu, maar wat ik al aangaf krijg als ik de kaart plaats en aansluit 5 biepjes. Zonder kaart aangesloten gaat alles normaal, de tip voor dat verloopje heb ik wat aan bedankt. Zat al te denken aan een anderen mobo, de computer winkel zei me dat medion zeker die van 2017 gewoon compatible moet zijn met de kaart. Hij dacht dat de gpu vast kapot is, ik weet zeker van niet. Ik zal eens zo'n verloop gaan bestellen, nog altijd betere optie dan ander mobo bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
MrOizo2005 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:53:
Geen idee of het helpt, maar ik lees dat mensen deze aanpassingen maken in het Bios.

in the bios > advanced > os settings > sélect Win7/other
go in the csm menu that just appear set everything to uefi except the video setting.
now go in the security part, and disable secure boot.
Dit zal ik vanavond eens testen, staat nu op Windows 10. Ik merk wel dat de bios flink dicht getimmerd is, zelfs een usb stick met Windows 10 installer er op is nagenoeg onmogelijk te openen door deze bios (setting) bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
Djarune schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:04:
Waarschijnlijk is de R9 270x niet UEFI compatibel. Het is namelijk een hele oude kaart. Soms kun je het in de vBIOS aanpassen op je andere (werkende) pc, maar dat is kaart afhankelijk.
Zou u mij even op pad kunnen helpen waar ik dit zou kunnen uitproberen? Hoop niet dat ik regels overtreed verder, was even afwezig en heb nu even iedereen een reactie gegeven waarvoor dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:40
productionrw schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:14:
[...]

Zou u mij even op pad kunnen helpen waar ik dit zou kunnen uitproberen? Hoop niet dat ik regels overtreed verder, was even afwezig en heb nu even iedereen een reactie gegeven waarvoor dank.
Dat is eigenlijk al wat je doet met het 2e stukje, het uitzetten van de UEFI voor de videokaart:

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
MrOizo2005 schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:16:
[...]

Dat is eigenlijk al wat je doet met het 2e stukje, het uitzetten van de UEFI voor de videokaart:

[...]
Ik zal het vanavond eens proberen, bedankt voor het meedenken. Heb de kaart nu weer in ze oude systeem zitten, werkt gewoon uitstekend en geen klachten. Het zou heel fijn zijn als de kaart gaat werken, zal anders wel een anderen kunnen kopen maar liever niet. De interne videokaart is niet echt iets om naar huis te schrijven.
Pagina: 1