Toon posts:

acs2 of binary

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb mandrake 8.0 gedownload met mozilla,maar ik las "natuurlijk weer achteraf"dat je moest opletten dat je in binary mode ging downloaden,maar ja hoe controleer ik dat nu of geld dit alleen voor netscape?
Het enigste wat ik nu weet is dat ik ca.1,2 gig.aan mandrake isos op mijn h.disk heb staan die ik niet kan bekijken!?
Verders had ik md5sum nog gedownload om de boel te checken maar hij geeft aan dat ie niets kan vinden,dus vandaar de vraag heb ik misschien in de verkeerde mode gedownload,en moet ik dan opnieuw beginnen en weer 6 en een half uur wachten!?
Ik hoop dat iemand hier wat mee kan mvg.didaaf

Kleine aanvulling nog:De bestanden van mandrake zijn .iso moet dat dan geen .shn zijn?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:11
Waarschijnlijk is het in binary mode downloaden vanzelf wel goed gegaan. De ISO-bestand(en) die je hebt zijn CD-images op een CD gebrand moeten worden voor je ze kunt gebruiken.

Je kunt hiervoor een willekeurig Windows-brandprogramma gebruiken, zoals Nero Burning ROM of WinonCD.

Daarna heb je als het goed is gewoon een bootable CD die je er in kunt douwen, rebooten en installeren maar :)

Heb je geen brander o.i.d. dan kun je de CD's kant en klaar bestellen op www.tienpiek.net

Succes ermee (en zie ook de FAQ, btw :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat het idd.vanzelf is goed gegaan ,want alles staat nu fijn op cd.
En wat md5sum betreft ik zat gewoon dom te typen want ik schreef mandrake ipv.mandra~1(ik heb ook in geen tijden meer in dos hoeven klooien!)
Maar uh ik had weer wat anders gedownload maar ik werd nergens voor de keuze gesteld of ik in binary of acs2 mode wou downloaden!?dus dat vind ik een beetje vaag blijven.
In i.g bedankt voor je reactie

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Je bedoelt waarschijnlijk ASCII ipv acs2 :?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:11
Je download vanzelf wel in binary mode, Mozilla en IE vragen daar nooit om. Mooi dat het branden is gelukt!

Waarom ben je overigens in DOS-mode met MD5-checksums aan het klooien, nog buiten beschouwing gelaten dat ik echt werkelijk niet zou weten waarvoor je die MD5-checksums ooit ter wereld nodig zou hebben :?

Najah, zal wel aan mij liggen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat ik gelezen had,dat voor je mandrake op cd wilt gooien je met md5sum kon bekijken of er fouten inzaten!en aangezien ik nog win98 gebruik je dat moest doen door een dos promt te openen.
Maar ja branden is dus waarschijnlijk weer niet helemaal goed gegaan want het is in i.g geen bootable cd of mijn bh6 vind van niet?Dus nou maar weer ff zoeken hoe ik dat nou weer ga oplossen.
En uh eventuele reacties zijn natuurlijk altijd welkom ;)
Pagina: 1