Toon posts:

Microcode update error: Processor upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn windows pc is een hp dc5700s en stamt nog uit 2008. Af en toe kan ik de hand leggen op afgedankte pc's die ik gebruik om mijn pc te upgraden. De huidige processor is een C2D E4400. Ik wou er een andere cpu inzetten, maar bij het opstarten van de pc krijg ik een "1801-Microcode update error". Ik heb het bios naar de laatste versie geüpgraded alsook de microcode. Toch wil het niet lukken. De processor die ik erin wil zetten is een c2d E7400. Ik vermoed dat de processor niet compatibel is? Het moederbord is een hp 060AH, de socket van de nieuwe processor is idem als de oude.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:54
LGA775 is ook een soort loterij. Als Google mee niet in de steek laat zit er een Intel Q963 Express chipset in dit ding, volgens deze lijst, waarvan ik ook maar hoop dat deze volledig is, is je E7400 niet compatibel.

Verwijderd

Topicstarter
hcQd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:56:
LGA775 is ook een soort loterij. Als Google mee niet in de steek laat zit er een Intel Q963 Express chipset in dit ding, volgens deze lijst, waarvan ik ook maar hoop dat deze volledig is, is je E7400 niet compatibel.
Het is een Q965. ok, nu weet ik waarnaar ik op zoek moet. Bedankt.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is verstandiger te kijken of je er een Q6600 in kunt stoppen. Al die duo's wordt de boel niet sneller van. Die extra kernen heb je echt meer aan.

I reject your reality and substitute my own