Zit je koeler wel goed?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
[AbC]
Ook bij andere mensen van ons team heb ik nog geen meltdowns vernomen.
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Op donderdag 16 augustus 2001 00:43 schreef Prankster het volgende:
Een persoonlijke meltdown als ik hier de kamer binnenkom waar 4 pc's staan te grazen.
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
wordt tijd voor de winter
geen last van zon , hitte enzo ;-)
heerlijk computer weer
Verwijderd
We kijken hoopvol uit naar een strenge winter
Hmm, ik bedenk zonet : je zou maar in Spanje of Griekenland wonen...
Motherboard Monitor zorgde dus voor die oorverdovende piep.
Ik kreeg net bij het tikken van een reply een vastloper omdat het moederbord te warm werd .... het ligt dus niet aan de proc...
Nou moet ik toch echt snel die bestelling binnenkrijgen ... want ik zit dus te wachten op een tube arctic-silver en een thermalright sk6 ..
Als ik die in ga bouwen zet ik er gelijk een 120mm casefan bij, ben ik ook gelijk van het mobo probleem af (hoop ik).
En nu maar hopen datie niet gaat nekken alsik dalijk ga gamen ...
* Jive keeps his fingers crossed & hopes for speedy delivery of goods.
gewoon even terugzetten of je koe even uitzetten....het is het niet waard om de boel weg te fikkenOp donderdag 16 augustus 2001 01:29 schreef JiveDAF het volgende:
Ik heb het probleem deels opgespoord ...
Motherboard Monitor zorgde dus voor die oorverdovende piep.
Ik kreeg net bij het tikken van een reply een vastloper omdat het moederbord te warm werd .... het ligt dus niet aan de proc...
Nou moet ik toch echt snel die bestelling binnenkrijgen ... want ik zit dus te wachten op een tube arctic-silver en een thermalright sk6 ..
Als ik die in ga bouwen zet ik er gelijk een 120mm casefan bij, ben ik ook gelijk van het mobo probleem af (hoop ik).
En nu maar hopen datie niet gaat nekken alsik dalijk ga gamen ...
* NightHawk4 keeps his fingers crossed & hopes for speedy delivery of goods.
Ik weet niet wij jij precies terug wilt zetten maar als je de clockspeed bedoelt, heb ik geen zin in, want di 33mhx extra zijn niet het probleem, en de bios heeft standaard settings voor 1000 of 1333, en dat laatste staatie nu op.Op donderdag 16 augustus 2001 01:41 schreef NightHawk het volgende:
[..]
gewoon even terugzetten of je koe even uitzetten....het is het niet waard om de boel weg te fikken
En ik heb idd de Koe maar even disabled, want terugklokken heeft momentel echt weinig nut, want in mijn huis is het nu ongeveer 28 graden, dus het hitteprobleem strekt iets verder dan slechte airflow in mijn kast helaas.
Het is idd wel verrot, want al mijn andere machines hebben er geen problemen mee...
* Jive moet mischien toch maar zijn tbird weer voor een palomino vervangen als die er weer zijn en een cpu-upgrade weer aantrekkelijk is.
Verwijderd
Uh, als mijn proc naar de 70 graden gaat is ie er aan vrees ik. Da's namelijk nog zo'n Athlon Classic, en die mogen maar tot 70 gaan van AMDOp donderdag 16 augustus 2001 01:55 schreef NightHawk het volgende:
Bij 70 graden kan je proc problemen krijgen ook al geeft AMD 85-90 graden aan, ...
De huidige generatie Athlons mag inderdaad iets hoger gaan...
vergeet niet dat er in athlons geen interne temp sensor zit, maar dat deze tegen de onderkant van de cpu aanzit... en daar is de temp wel wat lager dan IN de coreOp donderdag 16 augustus 2001 01:55 schreef NightHawk het volgende:
Bij 70 graden kan je proc problemen krijgen ook al geeft AMD 85-90 graden aan, je mobo moet makkelijk tot de 38 kunnen want de mijne draait al een week op 38 stabiel.
Hmm, ik heb een Athlon Classic op 110° gehad, cooler zat er niet goed opOp donderdag 16 augustus 2001 03:40 schreef _piranha_ het volgende:
[..]
Uh, als mijn proc naar de 70 graden gaat is ie er aan vrees ik. Da's namelijk nog zo'n Athlon Classic, en die mogen maar tot 70 gaan van AMDGelukkig verstoken die krengen van toen nog niet zoveel
, want hij blijft zelfs met dit weer daar een heel eind onder, met koe...
De huidige generatie Athlons mag inderdaad iets hoger gaan...
Verwijderd
1. Zeker dat het Celcius was, en geen Fahrenheit ??Op donderdag 16 augustus 2001 04:14 schreef [eNeRGy] het volgende:
Hmm, ik heb een Athlon Classic op 110° gehad, cooler zat er niet goed op
2. En heeft ie dat dan overleefd ?
Volgens AMD zouden zelfs de nieuwste Athlons dat niet mogen overleven...
Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En als ie het inderdaad nog doet : koesteren die proc, want die kan (kon?) tegen een stootje !!
Ik keek vanochtend toen ik uit m'n bed stapte es op de thermometer .... twas gewoon nog steed 25 graden in huis ....
Lekker warrum zou je zeggen, en lekker in de winter ... maar ik heb toch lieve een huis van <20 ...
1
2
3
4
| Gisteravond 8 uur : 35 C gisteravond 10 uur: 33 C vanmorgen 7 uuur : 28 C nu (11 uur) : 25 C |
Echter is vannacht even alles uitgeweest, wegens ontzettend noodweer bij ons in de buurt en ontelbaar veel blikseminslagen... de aardlek is er aardig vaak uitgevlogen.
Tja, dat zorgt natuurlijk wel dat je kamer gelijkmatiger verwarmd wordt ;pOp donderdag 16 augustus 2001 15:23 schreef HlpDsK het volgende:
Kast open en een tafelfan er op.
Maar of het nu echt effect heeft als het toch al 30 graden is .......
Ik heb een 1,4 ghz AMD.
Ik heb toen mun ECCp proggie uitgezet en toen waren de problemen voorbij.
Overigens draait nu alles weer prima (al is het nog steeds warm).
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Op donderdag 16 augustus 2001 00:09 schreef JiveDAF het volgende:
Hoeveel van jullie hebben nog meer hun koe of een deel van hun kudde uit moeten zetten vanwege de aanhoudende warmte ????
Mijn snelste T-Bird trekt het gewoon niet met met deze hitte ....
Mobo op 30graden en proc tegen de 70 ... en dat alleen al omdat mijn huis nu rond de 29graden is ....
AMD T-Bird 1300@1333 ... erhmmm
de oude 200FSB dus.
Precies, en aangezien ik een 266 proc heb op een 266 moederbord met DDR geheugen draait ie bij mij op 10x 133 = 1333 (1330) mhz ..Op donderdag 16 augustus 2001 17:27 schreef Murtceps het volgende:
Dat zou ik nog maar eens nazoeken dan, de 1300 bestaat wel degelijk. 13x100Mhz.
de oude 200FSB dus.
Als ik met standaard settings terug wil klokken moetik zonder dipswitches te gebruiken terug naar 1000 mHz .. en dat verschil vindik iets te groot. (even afgezien dat het maar een paar graden scheelt en mijn moederbord nog steeds even warm word ervan.)
Eindelijk mijn Thermalright SK6 binnengekregen ....
IPV met de kast open 66C is ie nu met kast dicht 60C ...
Uiteraard met koetje draaiend natuurlijk.
Hoe bedoel je thermaltake rules .....
Het was wat gepiel om hem netjes op mijn proc te krijgen, en de clipjes in de piepkleine gaatjes te krijgen als je hem al op je proc gezet hebt.
Tip: Doe de clipjes erin nadat je de koelpasta erop gesmeerd hebt en voordat je hem op je proc plakt.
Daarna was het een piece of eitje.
Oude koeler was een groot coolermaster blok met zo'n brak thermisch plakkertje, nu een sk6 met Arctic Silver.
Nu woensdag nog die 120mm casefan in de bovenkant proppen, een heat-pipe direct op de proc-cooler en me kassie is klaar voor fotowtjus
En dan de volgene truc natuurlijk .... kijken hoe ver ik hem krijg met OC'n .... want me mede-buur-tweaker heeft zijn a7a266 met een 1.3ghz al bijn op 1.5gHz ... dat moet beter kunnen
Verwijderd
de produktie gaat gelukkig gewoon door
Je snelste, hmmm, hoeveel heb je er?Op donderdag 16 augustus 2001 00:09 schreef JiveDAF het volgende:
Hoeveel van jullie hebben nog meer hun koe of een deel van hun kudde uit moeten zetten vanwege de aanhoudende warmte ????
Mijn snelste T-Bird trekt het gewoon niet met met deze hitte ....
Mobo op 30graden en proc tegen de 70 ... en dat alleen al omdat mijn huis nu rond de 29graden is ....
Ik heb nergens last van, PIII 500@560
Cureseekers | There's something wrong with this yogurt
Ik nu een nieuwe versie van mun bios (1006 ofzoiets).
De instellingen die ik had golden voor een 1,2 ghz en niet voor een 1,4 ghz (lekker handig van asus).
Mun 1,4 ghz draait met dat warme weer op 71° stabiel maar normaal rond de 65°.
Das wel vrij warm WessieOp maandag 27 augustus 2001 14:19 schreef Wessie het volgende:
De problemen die eerder melde zijn voorbij.
Ik nu een nieuwe versie van mun bios (1006 ofzoiets).
De instellingen die ik had golden voor een 1,2 ghz en niet voor een 1,4 ghz (lekker handig van asus).
Mun 1,4 ghz draait met dat warme weer op 71° stabiel maar normaal rond de 65°.
Kast eraf gehaald en tafelfan erop gelegd. Nu is ie 38c !
En dat met de laagste stand. Zet ik de fan op 3 dan scheelt dat 4c en veel herrie.
Verwijderd
CPU: 51 Graden C
Mobo: 30 Graden C
Dis wel Met dubbele fan op CPU, een iets grotere er vlakbij EN een TAFELVETILATOR !!!!
Alles loopt wel lekker stabiel trouwens
Nu is het gelukkig op mijn zolderkamertje maar 27 graden en met dezelfde cooling eerder genoemd 60 graden. Dit is allemaal full-load uiteraard
Zo is het bij ook..Op maandag 27 augustus 2001 19:17 schreef Witlof het volgende:
Mijn T'Bird 1200 loopt soms op naar de 72 graden celcius maar dan is het op mijn zolderkamertje ook wel 36 graden. Dat is dus niet echt om uit te houden. Dat is trouwens met flink wat cooling (CPU-fan + tafelventilator) erop.
Nu is het gelukkig op mijn zolderkamertje maar 27 graden en met dezelfde cooling eerder genoemd 60 graden. Dit is allemaal full-load uiteraard
Normaal doet mun 1,4 ghz ongeveer 65° full, maarja met die belachelijke weer.....
Verwijderd
Verwijderd
Ja het is wel warm / heet hiero met 7 pc's
maar s'nachts balkon deuren open en staande Fan thingie
buiten gezet zodat ie de koude lucht naar binnen blaast
en overdag alles dicht houden gordijnen enzo
eventueel ramen dicht verven helpt ook wel
Maar de winter mag wel komen hoor.
kan ik die Tbird teminste weer schoppen.
Dat is er nu niet bij gewoon standaard 1333 met koe
is 60 graden bij 33 graden kamer temp
Nu een graadje of 76, dus dat loopt wel door.
Koetje uit? NEVER!
Intentionally left blank
teruggezakt naar 64 (met grazende koe uiteraard)
1200@1301.. gewone ouwe standaard coolermaster erop..nothing fancy
ik wil meer maar dan stap ik over op watercooling.. ding maakt nu al zo'n teringherrie in de woonkamer
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site