Stroomkabels vervangen van Storjorm badkamer kastje (Ikea)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 09:55
Ik wil, wegens kabelbreuk (zie foto 3), graag de stroomdraadjes vervangen in mijn Ikea kastje voor de badkamer.

Zie de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyP5Jj-w_mYVxWFpaYAfqtJlCG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbRK9zSrRfnVZHpb4HKjnhVm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gnt8GfxTX0bYG8WpstsNEcXwVdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCkhQsbsU8GeIMACqbRycAxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNnTTnE10QWjOxOgY6HAgbLYSQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLG1HfahUKJHU8Vjj4RJQI7D.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag: kan ik hiervoor deze audiokabel erop solderen (het draadje moet namelijk weer flexibel zijn), of is dit niet de bedoeling? Zo niet, wat raden jullie mij dan aan?

En, zijn er connectoren verkrijgbaar voor het andere uiteinde (foto 2)? Of kan ik het beste de huidige doorknippen er op het nieuwe draad solderen?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik zou eerst Ikea bellen en vragen of er een vervanging is. Als dat er niet is, dan welke kabel geschikt is als vervanging.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@A-J ja moet prima kunnen. Navraag bij Ikea zou ik niet doen, de trafo is constant current op 600mA op 24V dus veel stroom loopt er niet doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Ikea klantenservice kom je niet doorheen, bedankt voor de antwoorden alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 07:46
0.75mm/2 is ruim voldoen, waarschijnlijk al weer wat stug. 0.5mm/2 is een mooie maat hiervoor denk ik.

Denk wel aan afwerken met krimpkous! En natuurlijk er voor zorgen dat de twee aders elkaar niet raken, en de juiste polariteit hebben.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Haha bekend probleem! Die van ons is ook recent kapot gegaan. Blijkbaar geeft IKEA geen vervangende onderdelen terwijl er méér dan genoeg klachten zijn voor dit artikel. Gewoon erg slecht gemaakt imo! Ik twijfel eraan om niet gewoon een of andere andere LED strip in dat ding te monteren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22

80000

mrox

Ik denk dat ik dezelfde kast heb. Ik heb al zes jaar 4 van deze kasten.
De eerste kabel brak al binnen het jaar, de omhulsel schuurde de kabel doormidden.

Foto is hoe ik het opgelost heb, silicon kabel van conrad. Kroonsteen omdat ik geen zin had de kabel van de trafo te vervangen waardoor alles uit de kast moet en het voorkomt dat het in de weg zit als je iets will pakken uit de kast.

Een tweede kabel is 3 maanden geleden ermee opgehouden en net zo opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hH4V5k56cZeqtY3RLRFZiUbaPNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuryNCMenS5mINtdHEPQMAYt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Bedankt allemaal, ik ga er binnenkort mee aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 13:22
Ik had hetzelfde probleem.
Helaas is nu ook nog 1 van de LED lampen overleden.
Kan geen onderdelen vinden op de Ikea site.

Iemand al eens zo'n lamp (42 cm) gevonden?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Heb je al bij de vele online LED verlichting aanbieders gekeken, zoals https://www.leddirect.nl/

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Daar is jaren terug eens een terugroepactie voor geweest. Even naar de ikea rijden en je probleem uitleggen; krijg je een andere unit mee of bestellen er één voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijger
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik heb nog een compleet nieuwe verlichtingsset liggen, onuitgepakt. De kabels - maar vooral de aders - van de led-aramtuurtjes zijn verbeterd, lees: soepeler. Daarnaast heb ik nog een driver liggen, in bijbehorend kastje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk niet dat dat 2 jaar na dato nog heel relevant is. Maar anders zou ik de gebruiker een berichtje sturen in plaats van een oud topic omhoog bumpen. Vandaar dat ik er een slotje op doe, anders klikt iedereen het topic aan terwijl er geen echte update of nieuwe vraagstelling is.

[ Voor 29% gewijzigd door _ferry_ op 25-02-2023 08:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.