Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxDoDge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 11:39
Mijn huidige desktop heeft best vaak, als ik hem aanzet, dat de m.2 (Boot drive Samsung 970 EVO) niet gezien wordt. Hij boot dan naar de BIOS. Ik selecteer F10 en reboot.
En dan heb ik weer kans dat hij hem niet ziet, of wel. En dan boot hij normaal naar Windows 10 toe zonder enig probleem.

Ook heb ik dat als ik ERP niet aanzet, en slaapstand aandruk in Windows 10, dat het lijkt alsof hij uitvalt. Als ik daarna weer boot, duurt die boot erg lang en probeert Windows volgens mij dingen te repareren omdat hij uitviel.

Alsof de voeding denk dat hij helemaal uit kan gaan? Er is ook een optie in de BIOS voor een dummy load. Die staat nu op AUTO.

Ook merk ik dat de m.2 die onder een koelblok zit, warmer wordt dan mijn oude moederbord. Moeten de stickers van Samsung zelf, die op de SSD zitten er ook af? Zou het hierdoor misschien komen?

Alle onderdelen van mijn desktop:

CategoryProduct
ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed
MoederbordenGigabyte Aorus B550I PRO AX
VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
BehuizingenCooler Master MasterBox NR200P Zwart
MonitorenAsus MG24UQ Zwart
MonitorenSamsung LC27JG50QQU Zilver
WaterkoelingCooler Master Seidon 240V
ToetsenbordenCorsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout)
MuizenSteelseries Rival 300 CS:GO HyperBeast Edition Gaming Mouse
Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B
Gaming headsetsLogitech G PRO X Gaming Headset
VoedingenCorsair SF600 (2018)
Solid state drivesSamsung 850 EVO 500GB
Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB

Ik heb al een BIOS update gedaan naar versie F13g (De laatste versie) Daarvoor had ik F12.
Ook wil ik hierna de m.2 opnieuw bevestigen, maar ik denk dat het niet veel uit gaat maken 8)7

Ik heb ook van AMD de Drivers voor het moederbord gedownload, evenals van Gigabyte op hun website bij support.

Heeft iemand ook een probleem hiermee? Doe ik iets fout waarvan ik iets niet af weet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxDoDge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 11:39
Hey probleem zat hem, gek genoeg in de connectie. Reseaten van de M.2 SSD heeft alle problemen verholpen.
Waarscheinlijk was het nog te nieuw.