Handicap en licht indrukbaar toetsenbord gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klimmier
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-06-2021
Hallo allemaal, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb een spierziekte waardoor de spieren in mijn handen steeds slapper worden en ben op zoek naar een toetsenbord dat zo licht mogelijk is. Een vriend heeft mij aangeraden om voor een mechanisch toetsenbord te gaan en specifiek de gateron clear switches aangezien dit de lichtste zijn die op de markt zijn.

Nou ben ik een complete technische leek en vroeg ik mij af of jullie zouden kunnen helpen met het selecteren van de componenten aangezien ik geen ervaring heb met meer dan het uitzoeken van een laptop bij de mediamarkt ;).

Ik zoek een?
Mechanisch keyboard zo licht mogelijk qua aanslaan.

Wat is je budget?
Als ik heel eerlijk ben heb ik geen idee hoeveel een mechanisch keyboard kost en welke prijsverschillen er zijn en welke impact dat heeft op kwaliteit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoef geen RGB of zoiets, maar zou een wit toetsenbord tof vinden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal het keyboard voornamelijk gebruiken voor het typen van stukken en af en toe speel ik runescape waarvoor ik mijn f1 etc. keys nodig heb.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:35
Als je een mechanisch toetsenbord zoekt zou je bijvoorbeeld voor de Gateron Clear-switches kunnen gaan. Deze hebben maar 35 gram aan druk nodig om in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klimmier
Oh daar had ik nog niet eens bij stilgestaan! Heel erg bedankt voor je reactie. Ik denk dat minder diep indrukken minder kracht kost? Dus dat zou dan te prefereren zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:35
Klimmier schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:25:
Oh daar had ik nog niet eens bij stilgestaan! Heel erg bedankt voor je reactie. Ik denk dat minder diep indrukken minder kracht kost? Dus dat zou dan te prefereren zijn denk ik.
Dat is niet altijd zo hoor. Een Butterfly switch van de MacBook Pro kost bijvoorbeeld 70Cn (centinewton) (1mm travel) om in te drukken de de Gateron Clear 35Cn (4mm travel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
boe.i schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:44:
[...]

Dat is niet altijd zo hoor. Een Butterfly switch van de MacBook Pro kost bijvoorbeeld 70Cn (centinewton) (1mm travel) om in te drukken de de Gateron Clear 35Cn (4mm travel).
Maar je hebt tegenwoordig ook een aantal low profile cherry switches

https://www.cherrymx.de/e...e-keyboards-overview.html
3.2mm travel met 45cN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Zelf heb ik een pricewatch: Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile (Cherry MX Speed Low Profile, Qw... die over de low profile CherryMX switches beschikt waar @418O2 het over heeft en ik kan beamen dat deze toetsen licht zijn om in te drukken. Of dat licht genoeg is kan ik natuurlijk niet voor je bepalen. Het toetsenbord dat ik noem is behoorlijk prijzig door gaming features en RGB (die overigens helemaal uit kunnen als je daar geen behoefte aan hebt), maar wellicht het overwegen waard. Dit toetsenbord is in ieder geval wel dermate main-stream dat de MediaMarkt er vast wel een heeft liggen om te proberen, dus als je toch al bekend bent met shoppen bij MediaMarkt, dan is dat wellicht een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klimmier
Bedankt voor al jullie adviezen! Ik ben uiteindelijk voor een GMMK toetsenbord gegaan met clear gaterons. Was makkelijker om de switches te verwisselen dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Klimmier schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:17:
Bedankt voor al jullie adviezen! Ik ben uiteindelijk voor een GMMK toetsenbord gegaan met clear gaterons. Was makkelijker om de switches te verwisselen dan ik had verwacht.
Succes!

uit interesse; gebruik je bijvoorbeeld ook een hele lichte muis of trackpad?
Pagina: 1