Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-05 10:19
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een toestel welke een betere batterij heeft dan mijn huidige toestel welke inmiddels aan het dood gaan is. Ik was altijd tevreden over de software en batterij (ook al was deze naar huidige maatstaven nogal meh?). Wat voor mij ook belangrijk is dat het toestel (het liefst) niet groter is dan 6.2" al snap ik dat dat lastig gaat worden in deze tijd. De perfecte telefoon voor mij zou in ieder geval niet veel groter zijn dan de P10 Lite maar met een betere batterij en dezelfde of betere functies (3.5mm audio jack anyone?).

Wat is je budget?
Liever niet meer dan €320. Als ik me niet vergis heb ik destijds niet meer dan 200eu voor de Huawei P10 Lite betaald.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
Communicatie, muziek luisteren, wat simpele amateur fotos (maar de camera heeft niet echt een prioriteit). Gamen doe ik op m'n consoles & PC.

Zijn er mensen die een soortgelijke zoektocht al succesvol hebben afgerond? Een degelijk toestel met een mooie vormgeving (dus niet van die dikke scherm randen), goede batterij en niet groter dan 6.2" is all I'm looking for.

Toestellen die ik zelf al heb gevonden en over twijfel zijn:
Xiaomi Mi 10 Lite 5G - Goedkoper en kleiner alternatief zou mijn voorkeur hebben.

OnePlus Nord N10 5G - Lees dat deze maar beperkte updates heeft? In hoeverre is dit in de praktijk een probleem. Is het niet zo dat mijn Huawei P10 Lite ook ver achter loopt op de huidige updates?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25
In de Pricewatch kun je vergelijken op formaat, denk aan hoogte, lengte, breedte. Schermformaat zegt allang niets meer over het fysieke formaat door veranderde verhoudingen van het scherm, dunnere bezels en afgeronde schermen.
https://tweakers.net/smartphones/vergelijken/

De Nord N10 zou ik ontlopen, dat toestel krijgt niet de normale ondersteuning van Oneplus en heeft mindere hardware. Je zou wel de gewone Nord kunnen overwegen (is ook ietsje kleiner) die met enige regelmaat wel ergens rond jou budget (al dan niet met abonnement erbij) gespot kan worden.

De Mi 10 Lite is ook een uitstekende keuze met jou budget. Hier zit eenzelfde processor in als de gewone Oneplus Nord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
swhnld schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:26:
In de Pricewatch kun je vergelijken op formaat, denk aan hoogte, lengte, breedte. Schermformaat zegt allang niets meer over het fysieke formaat door veranderde verhoudingen van het scherm, dunnere bezels en afgeronde schermen.
https://tweakers.net/smartphones/vergelijken/

De Nord N10 zou ik ontlopen, dat toestel krijgt niet de normale ondersteuning van Oneplus en heeft mindere hardware. Je zou wel de gewone Nord kunnen overwegen (is ook ietsje kleiner) die met enige regelmaat wel ergens rond jou budget (al dan niet met abonnement erbij) gespot kan worden.

De Mi 10 Lite is ook een uitstekende keuze met jou budget. Hier zit eenzelfde processor in als de gewone Oneplus Nord.
Bedankt voor je antwoord! Dit is precies de informatie wat betreft de twee gelinkte toestellen die ik zocht, al was het alleen maar om het één en ander te bevestigen. Ik zal in ieder geval de N10 links laten liggen en nog even verder kijken.

Ik moet zeggen dat ik wel had gehoopt dat er misschien een hele duidelijke winnaar op de markt was als het gaat om degelijke performance, een kleiner scherm maar toch mooie vormgeving van de behuizing voor een betaalbare prijs. Is dit een sprookje wat ik mezelf voor houd of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25
Klein toestel is een sprookje voor jouw budget.

Beste prijs kwaliteit voor jou denk ik de Poco F3 Pro:
pricewatch: Poco F3 5G (6GB intern, 128GB opslag) Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 12:47
swhnld schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:37:
Klein toestel is een sprookje voor jouw budget.
Het enige redelijk fatsoenlijke klein toestel binnen het budget zou de samsung galaxy A41 zijn denk ik. Ik zou wel willen zeggen of't een fatsoenlijke telefoon is, maar dank zij gesukkel met amazon ben ik er nog altijd op aan het wachten (oftewel, vandaag bestel ik het een stuk duurder via een andere winkel :( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VN1X
Uiteindelijk maar voor de Remdi Note 10 Pro gegaan welke ik via MP voordelig op de kop wist te tikken. Bedankt alsnog voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
VN1X schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:19:
Uiteindelijk maar voor de Remdi Note 10 Pro gegaan welke ik via MP voordelig op de kop wist te tikken. Bedankt alsnog voor de suggesties.
dat je die al op MP hebt kunnen vinden, telefoon is nog maar net (deels) uit in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 19:52

superblaag

Mooi spul hoor!

ls470 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:24:
[...]

Het enige redelijk fatsoenlijke klein toestel binnen het budget zou de samsung galaxy A41 zijn denk ik. Ik zou wel willen zeggen of't een fatsoenlijke telefoon is, maar dank zij gesukkel met amazon ben ik er nog altijd op aan het wachten (oftewel, vandaag bestel ik het een stuk duurder via een andere winkel :( )
A41 is een prima toestel.
Ik kwam van de S7 en nu de A41 puur door het formaat gekozen.
Ik game niet, weinig apps, dual sim gebruiker, ladden bij 20% en stoppen bij 80% en met gemak haal ik de 24u.
Bij mijn normale gebruik gewoon het hele weekend door.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
NL_Scratch schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:48:
[...]

dat je die al op MP hebt kunnen vinden, telefoon is nog maar net (deels) uit in NL.
Was ook maar de enige vermelding to be fair hah.
Pagina: 1