mag nieuw toetsenbord en muis uitzoeken van de baas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-01 09:41
Ik zoek een?
Van mijn nieuwe baas heb ik de ruimte gekregen en de vrijheid om mijn werkplek naar wens in te richten. Heel gaaf natuurlijk dus wil wel de juiste keuze maken.

Wat is je budget?
Er is mij geen budget gegeven, maar gezond verstand is natuurlijk dat je dit niet moet uitbuiten

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik veel zal typen, moet het een toetsenbord zijn dat lekker typt. Het moet wel een 100% toetsenbord zijn, omdat ik veel met cijfers werk ook, dan is een 60 of 75% toetsenbord minder ideaal. Mij lijkt dat een mechanisch toetsenbord met cherry mx brown dan het fijnst is zoals: https://www.logitechg.com...ical-gaming-keyboard.html zonder RGB kan ik nergens vinden. Dit is ook enige die in Nederlandse layout te vinden is, dat lijk me ook niet onbelangrijk, bij andere merken loopt de prijs al snel op naar 200 euro en meer. Aangezien ik ook een sta/zit bureau krijg zou deze: https://www.coolblue.nl/p...MQAvD_BwE#product-reviews ook maybe erg fijn zijn. Momenteel kan ik nog niet blind typen en ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat hier ik fijn op zou kunnen typen?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is voor op kantoor, tactile switches lijken me niet handig wegens het geluid, systeem is windows.

Op basis van wat ik vind op internet zijn cherry mx brown erg fijn als je veel moet typen, maar ben dus nieuwsgierig wat jullie mening is.

Thuis heb ik de scimitar elite rgb corsair muis, verschillende profielen voor diverse games en dat werkt fantastisch. Die muis is voor op kantoor minder ideaal, al moet ik zeggen dat ook windows het fijn is om een aantal toetsen voorgeprogrammeerd te hebben. Sowieso zijn 2extra toetsen fijn voor vooruit en achteruit, maar een knop om dingen te wissen en of te kopieren en plakken is ook reuzehandig. Dus ja zoek nog een geschikte muis.

Tegenwoordig is veel draadloos, maar dat heeft niet echt mijn voorkeur.
https://www.logitech.com/...-3.910-005694.html?crid=7
https://www.corsair.com/u...ing-Mouse/p/CH-9306011-NA

Alle reacties

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:05

Rannasha

Does not compute.

Er zijn genoeg mechanische keyboards zonder RGB en dergelijke toeters en bellen, vooral wanneer je wegblijft van de gaming-merken zoals Logitech en Corsair.

Zelf heb ik een Das Keyboard 4. Zitten geen gekke functies op, gewoon een zeer degelijke, solide ramplank. In mijn geval met MX Brown switches. Dit toetsenbord is er ook in een versie met blanco keycaps, als je jezelf wil dwingen om blind te leren typen :)

Wat betreft bedraad / draadloos: Voor een toetsenbord zie ik zelf weinig voordeel voor draadloos. Ja, het ziet er iets strakker uit, maar gezien het toetsenbord altijd op dezelfde plek blijft, kun je het draadje prima wegwerken als daar behoeft aan is. Voor en muis zou ik niet anders meer willen dan draadloos.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-01 09:41
Rannasha schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:21:
Er zijn genoeg mechanische keyboards zonder RGB en dergelijke toeters en bellen, vooral wanneer je wegblijft van de gaming-merken zoals Logitech en Corsair.

Zelf heb ik een Das Keyboard 4. Zitten geen gekke functies op, gewoon een zeer degelijke, solide ramplank. In mijn geval met MX Brown switches. Dit toetsenbord is er ook in een versie met blanco keycaps, als je jezelf wil dwingen om blind te leren typen :)

Wat betreft bedraad / draadloos: Voor een toetsenbord zie ik zelf weinig voordeel voor draadloos. Ja, het ziet er iets strakker uit, maar gezien het toetsenbord altijd op dezelfde plek blijft, kun je het draadje prima wegwerken als daar behoeft aan is. Voor en muis zou ik niet anders meer willen dan draadloos.
Blanco toetsen is wel beetje extreem :P

Zat ook te kijken naar toetsenborden van Ducky maar die zijn niet in NL versies te krijgen, dus dat schiet ook niet op. Op zich vind een kleur over het gehele toetsenbord wel lekker werken hoor. Heb ik thuis ook. Die G512 ziet er tenminste lekker minimalistisch uit nog.

Huidige muis is draadloos en telkens als je dan weer terug bij je bureau bent dan duurt het weer 20seconden ofzo voordat de cursor het weer doet, dus dat vind ik wel storend.