Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 07:27
In november 2020 heeft helaas mijn GTX 1070 de geest gegeven, zo lijkt het. Ik heb toen vrij recentelijk na de launch van de 3080 een bestelling geplaatst hiervoor, maar we kennen het probleem ondertussen, nu nog geen kaart ontvangen. Gelukkig had ik nog een GTX 770 liggen, maar ook die heeft moeite met alles wat ik wil doen. Vandaar dat ik toch wil kijken of mijn GTX1070 toch nog aan de praat te krijgen is.

---
Wat is er (gebeurd) met de GTX1070? De computer stond in slaapstand, ik kreeg hem niet meer wakker en ook bij het inhouden van de powerknop schakelde de computer niet uit. Toen heb ik de schakelaar van de voeding omgezet, even rust gegeven en weer aan gezet. Sindsdien, als de GTX1070 in de computer zit, komt er geen krimp meer uit de pc. Er lijkt dan alsof er geen voeding in de pc zit. Zodra ik overigens een andere GPU erin plaats, dan werkt de pc weer.

Als ik de GTX1070 bij mijn vriendin in haar pc plaats dan zit er ook geen sjoege meer in haar pc.
Kortom, zodra de kaart in een computer gaat, lijkt er geen power meer in het moederbord te zitten, niets gaat meer aan.

Zijn er ideeën hoe dit kan komen? Als ik dit probleem nog op kan lossen zou het geweldig zijn. Alvast bedankt voor het meedenken! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 11:31
Ik raad je aan deze kaart nergens meer in te stoppen. Als een videokaart het voor elkaar krijgt om je voeding lam te leggen kan dit schade opleveren. Waarschijnlijk is er ergens kortsluiting en loop je het risico de rest van de PC te slopen.

Je kan m.b.v. een multimeter zoiets op proberen te sporen, maar dat zal wel een aardige klus worden. Sowieso moet je alles nameten, weerstanden, caps en ga zo verder. Dat wordt een opgave, want je moet van elk chipje/weestand de exacte waardes weten.
Beste is een professionele GPU reparateur ernaar te laten kijken, is het zeker waard met de huidige GPU prijzen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
Koldur schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:13:
Ik raad je aan deze kaart nergens meer in te stoppen. Als een videokaart het voor elkaar krijgt om je voeding lam te leggen kan dit schade opleveren. Waarschijnlijk is er ergens kortsluiting en loop je het risico de rest van de PC te slopen.

Je kan m.b.v. een multimeter zoiets op proberen te sporen, maar dat zal wel een aardige klus worden. Sowieso moet je alles nameten, weerstanden, caps en ga zo verder. Dat wordt een opgave, want je moet van elk chipje/weestand de exacte waardes weten.
Beste is een professionele GPU reparateur ernaar te laten kijken, is het zeker waard met de huidige GPU prijzen.
Bedankt voor je advies, ik was er al bang voor. Over dat het een systeem kan beschadigen hebben we gemerkt, of het willekeurig was of niet, de SSD van mijn vriendin's pc was na het plaatsten van de GPU overleden. Ik ga eens kijken naar een reparateur, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 11:31
Ai, vervelend zeg! Hoop dat je in ieder geval de data in een back-up hebt ergens. Succes, er schijnt hier op Tweakers een reparateur te zijn die positief wordt gereviewed. Ik weet helaas even niet wie.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serellyn
Koldur schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:29:
Ai, vervelend zeg! Hoop dat je in ieder geval de data in een back-up hebt ergens. Succes, er schijnt hier op Tweakers een reparateur te zijn die positief wordt gereviewed. Ik weet helaas even niet wie.
Ah, top, kijken of ik die op kan speuren. Mocht het je te binnen schieten hoor ik het graag.
En, het was een Windows install ssd, dus Windows erop en weer gaan met de banaan ;) Niks aan het handje.