Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaneda Mishima
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 20:29
Mijn vraag
...
In Dec.2020 gebouwd, hele nieuwe build en helemaal geweldig draait als een zonnetje. Maar laaste paar weken is geregeld de LCD display van de AIO simpel weg uit? Soms gaat het aan bij boot maar na 20min. ofzo weer uit. Vaak bij boot up hoor is de Disconnect sound van een USB device, ik vermoed dat het de AIO aansluiting is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
WIn10 pro 20H2 alles up to date, die nieuwe agesa Bios, en Gigabyte heeft eind maart veel software updates vrij gegeven.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Vorige versies software geprobeerd, USB legacy support disabled, andere USB2 port op mobo. AMD driver re-install ( maar Generic USB hub drivers blijven van Microsoft ?).
Re-connect van de interne kabel lijkt te werken maar is geen makkelijke optie, er wordt online gemeld dit te doen bij running system, doe al jaren bouwen en fixen als IT monteur, dit was nieuw voor mij O_O, maar is geen optie omdat de USB2 porten net achter de PCIe kabel zitten van de vertical mount GPU, Deze moet er dus uit wil ik erbij kunnen.
Ben eigenlijk overtuigd dat de display niet stuk is, want waarom werkt het soms gewoon?
Energy savings op USB etc staan uit.
En de Aorus software ziet de display wel, want kan image reset doen, erasen, anere uploaden of display veranderen, je ziet het simpel weg niet? is ook niet de backlight van de LCD, want met zaklamp zou je iets moeten zien dan.
Temps en pomp werken prima en zijn zoals verwacht.

Specs build
AMD Ryzen 9 5900X
Gigabyte Aorus X570 master Bios F33i
32GB Gskill Neo 3600Mhz
Gigabyte RX6900XT
Gigabyte Aorus AIO 280 < Het probleem dus.
500GB Samsung 980 pro + 1TB 970 pro
1200W corsair AX1200 psu
In een Phantek A500 argb kast, maar niet geheel relevant denk ik :)

Het feit dat het 3 maanden prima werkte, en nu soms wel maar meestal niet is het vreemde dus :(