Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 20:36
Mijn vraag
Ik heb nu al een paar jaar de Cowon plenue D.

https://tweakers.net/pric...-32gb-goud/specificaties/

Dit is de eerste versie die tenminste een goede batterijduur heeft van 90 uur op papier. In de praktijk is dit nu zo’n 60 uur. Maar ik zie nu dat ze een derde versie uitbrengen met als frustratie, weer een kortere batterijduur van nog geen 50 uur op papier. (ik luister alleen mp3 files).

Dit houd in dat mijn versie niet meer word gemaakt vermoed ik aangezien ze bijna nergens meer leverbaar zijn.

Kan het kwaad om een D1 te kopen en dan na jaren pas te gebruiken voor de batterij?

Ik hecht gewoon het meeste aan de batterijduur en het is gewoon zo dat dit in de praktijk rampzalig slecht is en er alleen maar minder naar wordt omgekeken.

Beste antwoord (via S en A DW op 03-04-2021 10:38)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
S en A DW schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:50:
Kan het kwaad om een D1 te kopen en dan na jaren pas te gebruiken voor de batterij?
Een lithiumaccu gaat ook achteruit als hij jaren op de plank ligt en niet gebruikt wordt. Dat gaat wel langzamer, omdat je een niet in gebruik zijnd apparaat onder ideale omstandigheden kan bewaren, namelijk koel en met 40% ladingstoestand. Om de ladingstoestand te bewaren dien je de accu elke maand even op te laden.

[ Voor 80% gewijzigd door TBTL op 03-04-2021 10:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat houdt je tegen om het apparaat uit elkaar te schroeven en de batterij te vervangen? Het is een gangbaar model wat er in zit, niks bijzonders aan...

Met de D2 kan het ook prima: YouTube: COWON D2 Battery Replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
Nog niet aan gedacht ga eens zoeken. Je geeft een filmpje door van de D2 niet de plenue D.
Zie meerdere pleue D2 nog niet de eerste versie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
S en A DW schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:50:
Een lithiumaccu gaat ook achteruit als hij jaren op de plank ligt en niet gebruikt wordt. Dat gaat wel langzamer, omdat je een niet in gebruik zijnd apparaat onder ideale omstandigheden kan bewaren, namelijk koel en met 40% ladingstoestand. Om de ladingstoestand te bewaren dien je de accu elke maand even op te laden.

[ Voor 80% gewijzigd door TBTL op 03-04-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
S en A DW schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:07:Je geeft een filmpje door van de D2 niet de plenue D.
Op de foto's van de D zag ik ook schroefjes zitten, die hebben vast een functie...

Daarbij was het voor mij een korte zoekopdracht, de uitgebreide versie mag jij doen. Jij hebt er belang bij, ik niet. Het enige wat ik probeerde is om je op een spoor te zetten waar je mogelijk iets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
TBTL,
Dit vermoede ik dus al, bedankt.
Ik wacht wel tot hij het niet meer doet en kijk dan wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

AUD > WAO

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1