Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArkesR
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-04-2021
Dit is mijn eerste post hier dus 'forgive me' als ik 'm niet helemaal goed geplaatst heb.

Ik ben in het bezit van een auto zonder Apple CarPlay, het is niet mogelijk om dit vanuit de fabriek nog te upgraden. Nu ben ik aan het kijken naar 'Chinese oplossing', een CarPlay Interface zoals Joyeauto, UniChip of iCartizan, etc.

Hebben jullie enige ervaring hiermee wat betreft privacy/beveiliging, ik heb redelijk wat gegoogeld maar kan hier niet zo snel wat over vinden, anders dan een eventuele (twijfelachtige) malware melding in de autokit.apk

Bestaat er een risico dat je telefoon 'afgeluisterd' kan worden als je CarPlay op zo'n manier gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 14:19
ArkesR schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:33:Ik ben in het bezit van een auto zonder Apple CarPlay, het is niet mogelijk om dit vanuit de fabriek nog te upgraden.
Die golfjes hebben ook niet allemaal fabrieks ondersteuning voor apple carplay. Maar halen gewoon zoon double din radio.

Begin eens met welke auto, model en bouwjaar je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

ArkesR schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:33:
Bestaat er een risico dat je telefoon 'afgeluisterd' kan worden als je CarPlay op zo'n manier gebruikt?
Ja, en niet alleen je telefoon, maar natuurlijk ook delen van je auto als je zo'n OEM plugin ding gebruikt. Het is aan jou om te bepalen in hoeverre je zulke producten vertrouwt / je je daar zorgen om maakt..

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Die chinese oplossingen klinken leuk en zijn vaak niet duur. Maar hoe lang kan je er fatsoenlijk gebruik van maken, wordt het goed bijgewerkt als het nodig is? Vaak is het antwoord op het laatste: Nee.

Als je een fatsoenlijke oplossing wil qua Carplay, kijk dan naar een enkel-DIN of Dubbel-Din oplossing van gevestigde merken, zoals Pioneer, Alpine, etc. Vaak geeft dit de betere gebruikerservaring en kan je terugvallen op de inbouwer of leverancier in NL als er problemen zijn.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzowalther
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-04-2021
Hallo. Ik heb sinds kort een Renault Megane GT uit 2017. Ik heb zojuist de software geupgrade naar versie 3.3 en carplay geactiveerd.
Ik heb begrepen dat de huidige USB poorten geen IOS ondersteunen en dus zou ik deze moeten vervangen.
Maar ik lees ook heel veel over Car Dongles.
Weet iemand of ik Apple Carplay krijg als ik mijn Iphone 12 aansluit op zo’n dongle?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@lorenzowalther je kunt beter een nieuw topic openen, in plaats van andermans topic te kapen. Lees voordat je een nieuw topic opent eerst Het algemeen beleid en met name quickstart goed door om te weten wat we hier van je verwachten :) Dit topic gaat iig op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.