Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1080p/144hz Gaming pc 1500-1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Livrii
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-01 21:37
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben nieuw in het gamen op pc, ik speel vanaf 2013 op ps3 en later op ps4 dus heb niet zo veel verstand van pc's samenstellen. Ik wil voornamelijk games spelen zoals Assasins Creed en wat simulatie spellen. Zou graag hoge graphics hebben maar de games moeten wel nog smooth draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro zou chill zijn, max 1800

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zou graag een AMD Ryzen 5 5600X kopen als processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat RGB mag, maar hoeft niet.

Ga je overklokken?
Misschien later, maar nog niet meteen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil liefst een bang for buck computer die er niet verschrikkelijk uitziet maar prestaties krijgen toch wel de voorkeur op uiterlijk. Ik speel nu op een 144hz 1080p monitor en weet eigenlijk niet of ik zou moeten upgraden of dat het nog te doen is voor nu. Zou wel handig zijn als de onderdelen ook goed presteren op een 144hz 1440p monitor voor later. Als processor zou ik graag een AMD Ryzen 5 5600X kopen.

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:16

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Volgens het DAA beleid zal je toch zelf wat samen moeten stellen, anders wordt je topic waarschijnlijk gesloten.
3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.
heb je al de Best Buy Guides en wat andere topics doorgenomen? meestal kan je op basis daarvan wel iets samenstellen. reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2021.

Specs

• Livrii
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-01 21:37
Oh, dan zal ik nu even een voorstel maken

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:15
Hoe sta je tegenover 2e hands betreft videokaarten?

De high end kaarten zijn slecht verkrijgbaar maar kaarten zoals https://tweakers.net/aanb...geforce-gtx-1080-8gb.html of andere kaarten in V&A.
Je kunt ook nog een mindere nemen en later als prijzen normaal zijn een 3060Ti nemen bijvoorbeeld, voeding is nu namelijk niet nodig voor het systeem maar als je een latere videokaart upgrade al kan vastleggen kun je je voeding hier al op afstemmen.

Wat betreft een build.. misschien een voorzetje maar zoveel weet ik niet van AMD builds.
Geheugen staat in QLV van moederbord en is geen Corsair geheugen.
Andere AMD geoptimaliseerd geheugen zijn G.skill Tridentz Neo Z bijvoorbeeld.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 344,85€ 344,85
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 139,-€ 139,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 98,50€ 98,50
1ProcessorkoelingEnermax ETS-T50 AXE€ 43,99€ 43,99
1Geheugen internHyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/32€ 191,88€ 191,88
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 108,19€ 108,19
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,89€ 101,89
Totaal€ 1.028,30

Een systeem met Intel is misschien 5 tientjes goedkoper echter 5600X presteert iets beter.
Video over 11600K vs 5600X in 8 games: https://www.youtube.com/watch?v=-B2dS57rl_8