Mijn vraag
Ik wil mijn USB-C Monitor zowel voor PC als Laptop gebruiken, met alleen het wisselen van de USB-C kabel
Relevante software en hardware die ik gebruik
Monitor: Dell U2719DC
Mobo: MSI B550 Mortar (met USB-C poort)
VK: Asus GTX 3070 (met DP en HDMI poorten)
Laptop: HP ZBook met USB-C/TB3 poort
Toetsenbord en muis zitten in de USB poorten van het scherm.
De monitor werkt prima op USB-C met de laptop.
Kan ik met een adapter / splitter de USB-C en Displayport/HDMI poorten van de PC bundelen in 1 USB-C kabel. Zodat ik maar 1 kabel hoef te wisselen, of met een usb-c-switch zelfs een soort van KVM-switch-effect kan krijgen?
Wat ik al heb gevonden:
Ik zie best veel USB-C -> DisplayPort kabels, maar dat is andersom, dus DisplayPort out.
Daarnaast ook hele dure KVM switches, maar dan gebruik ik eigenlijk nog steeds teveel kabels, naast dat het een extreem dure oplossing is.
Ik wil mijn USB-C Monitor zowel voor PC als Laptop gebruiken, met alleen het wisselen van de USB-C kabel
Relevante software en hardware die ik gebruik
Monitor: Dell U2719DC
Mobo: MSI B550 Mortar (met USB-C poort)
VK: Asus GTX 3070 (met DP en HDMI poorten)
Laptop: HP ZBook met USB-C/TB3 poort
Toetsenbord en muis zitten in de USB poorten van het scherm.
De monitor werkt prima op USB-C met de laptop.
Kan ik met een adapter / splitter de USB-C en Displayport/HDMI poorten van de PC bundelen in 1 USB-C kabel. Zodat ik maar 1 kabel hoef te wisselen, of met een usb-c-switch zelfs een soort van KVM-switch-effect kan krijgen?
Wat ik al heb gevonden:
Ik zie best veel USB-C -> DisplayPort kabels, maar dat is andersom, dus DisplayPort out.
Daarnaast ook hele dure KVM switches, maar dan gebruik ik eigenlijk nog steeds teveel kabels, naast dat het een extreem dure oplossing is.