Ideetje voor wekelijkse posting op frontpage?

Pagina: 1
Acties:

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 21:02
Misschien zou het handig & interessant zijn, nu DPC meer doet dan alleen rc5, als er een keer per week een verhaaltje op de frontpage kwam met de verrichtingen van de andere DPC teams. En dat hoeft (moet) dan niet eens een grote berg stats te zijn, maar meer in verhaalvorm, met voor iedere competitie een paragraaf, afgesloten met wat weekstats. bv:

[voorbeeld]
Met ogr zijn we door Team Anandtech verstoten van de 1e plaats. Dit komt doordat zij van een nieuw lid ineens heel veel 'stubs' kregen. Daarnaast zijn we nog een aantal punten kwijtgeraakt doordat iemand valsspeelde door dezelfde resultaten iedere keer weer in te sturen. |:( Onze output is wel groter dan die van TA, dus we verwachten binnenkort weer aan kop te staan.
(tabelletje totaal- en weekstats van DPC en TA )

Met eccp-109 staan we nog steeds aan kop, maar een aantal teams scoren regelmatig hoger dan DPC. Er zal dus nog hard gebikkeld moeten worden om die 1e plaats vast te houden. De weekstats zijn wat onduidelijk, dit komt doordat Anandtech en Sysopt hard aan het verschuiven geweest zijn. :? Zij hadden een fusie-team opgericht, maar dat is ondertussen weer opgeheven.
(tabelletje totaal- en weekstats van DPC TA, sysopt, enthrust e.a. )

In seti@home zijn we nog altijd bezig de top 200 van teams te bereiken. Geen grote joins deze week, maar wel een mooie, langzaam hoger wordende output. En dan wordt er nog voor een megaflush gespaard ook. Om in de top200 terecht te kunnen komen, zijn er nog wat nieuwe leden nodig. Wie helpt het DPC-Seti@home team? :) :)
deze week totaal
punten DPC SETI overall: 81,710 (1922)
punten nr.200 SETI overall: 115,072 (1099)

Met UD-think staan we op de rand van de top-10, binnenkort moet die 10e plaats wel te behalen zijn. Maar ook onder ons gaan enkele teams hard, bv Ars Technica, een team dat in andere competities (vooral SETI) heel veel leden heeft, en dat van zichzelf zegt dat het de grootste van alle distributed teams is. >:)
(tabelletje totaal- en weekstats van DPC en omringende teams)

In Genome@home is de TDI-club eindelijk op een flinke achterstand gezet, maar er is al een volgend team waarmee een team-battle bezig is: The Nights Who Say NI! De uitdagingen gaan momenteel over en weer, en ook team BEER, een Australisch team, is in dit gevecht betrokken. En passant worden andere teams ingehaald alsof ze stilstaan. DPC staat nu nog 21e, nog achter de Nights en BEER, maar met dit tempo kan de top 10 binnen niet al te lange tijd bereikt worden, hopelijk voor de Nights en BEER dat doen. :7
(weekstats waarin veel tema ingehaald worden:
17. (+1) 118400 BEER 3192
18. ( -2) 118051 mtnair_powered_by_amd 385
19. () 112223 Cygron 423
20. () 111679 The_Knights_Who_Say_NI 3713
21. (+ 2) 103480 Dutch_Power_Cows 4086
22. () 101843 Wicked_Old_Atheists 550
23. (-2) 101491 PandeGroup 46)
[/voorbeeld]

de stats ontbreken nog, die heb ik niet bij elkaar gezocht, maar die zijn ook enkel ter ondersteuning van het verhaaltje.

Zou dit kansmaken? de rc-5 postings op de voorpagina zijn momenteel alleen nog interessant voor de grote teams, en diegenen die die dag een mf gedaan hebben. Een verhaaltje als hierboven iedere week moet dan interessanter zijn. Niet vaker, want er moet wel wat om over te schrijven zijn, en een keer per week zullen een hoop mensen het toch lezen.

Met wat enthausiaste verhaaltjes kunnen al deze projecten een hoop nieuwe leden krijgen, vooral bv SETi, wat door een hoop mensen gedaan wordt maar waarvan het DPC-team bij de meesten nog onbekend is. 8-)

Reacties? (en wie moet beslissen of dit ook echt de frontpage van tweakers.net haalt?).

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 19:50

scorpionv

This space for rent

Het lijkt me iig een zeer goed id, alleen nu nog een gek vinden die het elke dag uit zijn duim zuigt... En dat valt denkelijk tegen! ID = goed!

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Heel goed plan ! :)
dat zou echt super zijn, en hiermee verleg je de concentratie op RC5 alleen ook wat op de frontpage (want ik denk dat heel veel mensen die alleen op de frontpage komen dat DPC alleen RC5 doet, en misschien OGR)

Superplan !

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Op woensdag 15 augustus 2001 23:59 schreef scorpionv het volgende:
Het lijkt me iig een zeer goed id, alleen nu nog een gek vinden die het elke dag uit zijn duim zuigt... En dat valt denkelijk tegen! ID = goed!
Elke week lijkt me beter... Alhoewel ik wel voor een beknopte algemene dag-statistiek ben... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Elke dag is misschien iets teveel van het goede. Maar er zijn nu idd zoveel projecten naast RC5 (en veel belangerijkere projecten, RC5 is op vinden van de key na gelopen zaak :P ) dat er best een wekelijks overzichtje vanaf zou moeten kunnen.

En zeker op de frontpage brengt dat dan vast weer nieuwe leden met zich mee of mensen die overstappen. Wat er weer toe leidt dat we harder gaan in de projecten waar het nodig is en dat gaat dan eindelijk leiden tot:

TOTAL WORLD DOMINATION (Mwuahahaahhahhhaa)

:P

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:51

NightBird

DPC-Crew Coding
En dan niet vergeten om bijvoorbeeld de titelkopjes (RC5/OGR/ECCP/...) linkable te maken naar een uitleg hier op GoT of op wdo over het betreffende project, om meteen mensen te interesseren!

[ps]Knights is met een K

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Dijkhuis
Op donderdag 16 augustus 2001 00:32 schreef NightBird het volgende:
En dan niet vergeten om bijvoorbeeld de titelkopjes (RC5/OGR/ECCP/...) linkable te maken naar een uitleg hier op GoT of op wdo over het betreffende project, om meteen mensen te interesseren!
natuurlijk, da's de hele bedoeling. :)

[ps]Knights is met een K[/quote]

jajajajaja details... :D

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat ik wel kan zeggen is dat wij van DPC slechts 1 nieuwsposting per dag op de frontpage kwijt kunnen, meer is onwenselijk. (we mogen al blij zijn dat we er eentje hebben)

Deze is traditioneel gevuld met de RC5-statistieken, persoonlijk zou ik ervoor kiezen om er clickable links in te zetten naar de overige DPCH's (gebeurd toch ook al :? ).

Als er belangrijke ontwikkelingen zijn bij andere projecten (we hebben bijvoorbeeld een team ingehaald) dan wordt het volgens mij ook altijd wel vermeld.

Verwijderd

Heel goed idee!!

Maar wat is nu de 'frontpage' :?

De openingspagina van www.dutchpowercows.org :?

• Dijkhuis
die frontpage is www.tweakers.net , de grootste hard- en software site van nederland

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 11:08 schreef DSmarty het volgende:
Wat ik wel kan zeggen is dat wij van DPC slechts 1 nieuwsposting per dag op de frontpage kwijt kunnen, meer is onwenselijk.
We kunnen niet zomaar ineens alle DPCHs gaan posten nee, maar maximaal 1 DPC-posting per dag is onzin. De maandstats van Sinterklaas staan er ook altijd naast.

Qua posten lijkt me het het leukst om gewoon elke vrijdag (?) het verhaaltje bij de RC5 DPCH te vervangen door een weekoverzichtje. Nu moeten we alleen nog bedenken hoe we er voor gaan zorgen dat er elke vrijdag een leuk verhaaltje is. Helemaal door een DPCH-poster laten verzinnen lijkt me wel een beetje veel werk, misschien per project iemand die een soort logboek bij houdt van alle interessante gebeurtenissen ofzo? Iemand ideëen?

• DSmarty
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 12:27 schreef Chaos het volgende:

[..]

We kunnen niet zomaar ineens alle DPCHs gaan posten nee, maar maximaal 1 DPC-posting per dag is onzin. De maandstats van Sinterklaas staan er ook altijd naast.

Qua posten lijkt me het het leukst om gewoon elke vrijdag (?) het verhaaltje bij de RC5 DPCH te vervangen door een weekoverzichtje. Nu moeten we alleen nog bedenken hoe we er voor gaan zorgen dat er elke vrijdag een leuk verhaaltje is. Helemaal door een DPCH-poster laten verzinnen lijkt me wel een beetje veel werk, misschien per project iemand die een soort logboek bij houdt van alle interessante gebeurtenissen ofzo? Iemand ideëen?
De maandstats worden er slechts 1x per maand naast gepost, niet dagelijks.
We krijgen het er nooit door dat je naast de newsposts iets van 6 dpch's per dag op de frontpage neerzetten, tweakers.net is geen distributed-networking site, maar een nieuwssite.

Dat laatste lijkt mij ook wel een goed idee, maar dan moeten we idd wel iets creeeren waar de zinvolle meldingen van alle projecten verzameld kunnen worden, zodat de newsposter die bij elkaar kan schrapen zonder heel het DPC_forum af te moeten zoeken.

Is dit niet mogelijk ergens op WDO :?

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 20:59
Op donderdag 16 augustus 2001 12:31 schreef DSmarty het volgende:
lees de topic-titel nog is...het gaat hier om wekelijks een samenvatting, niet dagelijks de stats op tnet.. wat geopperd werd is dat er best 1 weeksamenvatting op tnet kan, zoals er ook een maandstatsoverzicht van sinterklaas is.

http://www.donorofniet.nl/

• Chaos
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 12:31 schreef DSmarty het volgende:

[..]

Dit wordt wekelijks, niet dagelijks.
We krijgen het er nooit door dat je naast de newsposts iets van 6 dpch's per dag op de frontpage neerzetten
Dat zeg ik. :)
Is dit niet mogelijk ergens op WDO :?
Misschien is een soort logboekdingetje per project wel leuk, ligt er aan of er genoeg mensen zijn om het een beetje goed bij te houden. Het is in ieder geval erg leuk om later nog eens door te lezen.

• DSmarty
  • Niet online
Ik vind dat op zich een prima idee, als we een concrete invulling daarvoor vinden, dan zal ik het wel opperen in het Crewforum, dat moet niet al teveel problemen opleveren denk ik.

• DSmarty
  • Niet online
En het is inderdaad ook heel leuk om in zoiets de highlights van DPC na te kunnen kijken...

• Chaos
  • Niet online
Lijkt me niet echt veel met de GoTcrew te maken hebben, dit soort dingen hebben ze mail voor uitgevonden. :)

• Dijkhuis
Op donderdag 16 augustus 2001 12:36 schreef Chaos het volgende:

[..]

Misschien is een soort logboekdingetje per project wel leuk, ligt er een beetje aan of er genoeg mensen zijn om het een beetje goed bij te houden. Het is in ieder geval erg leuk om later nog eens door te lezen.
(alle replies van chaos: ben ik het helemaal mee eens)

Die stukjes er project moeten dan niet groter worden dan een paragraafje van 4-5 regels (met een max aantal smileys :) ), en daaronder nog 3-5 regels stats / een grafiekje. Met meer tekst wordt het te veel op te lezen, en het is juist de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen het lezen om nieuwe leden te trekken.

Die stukjes zouden bv samengesteld worden uit de begeleidende stukjes die elke dag boven de meeste DPCH's geschreven worden. Ik denk dat er voor ieder project wel 1 of twee promotors gevonden kunnen worden die iedere vrijdag ofzo het stukje en de bijbehorende stats kunnen aanleveren, en anders zijn er nog wel een paar enthousiastelingen die alle cometities op de voet volgen en ook wel eens een stukje kunnen maken. Het hoeft maar 1 (een) paragraafje zijn, da's niet zo veel...

Dan nog iemand eroverheen om alles op te leuken, (de tabellen/grafieken mooi maken) en klaar is Kees!

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

dus 1x per week in plaats van een rc5-hitparade een algemeen verhaaltje/stats.. klinkt erg tof! kan erg veel nieuwe leden opleveren aangezien iedereen dan ziet dat dpc voor iedereen wel een project heeft :P

• Dijkhuis
Op donderdag 16 augustus 2001 12:39 schreef Chaos het volgende:
Lijkt me niet echt veel met de GoTcrew te maken hebben, dit soort dingen hebben ze mail voor uitgevonden. :)
Idee uitwerken, een voorbeeld van deze week in elkaar klussen inc. tabellen/grafiekjes, en dat laten zien aan de tweakers.net crew/frontpage posters? of gewoon als news submitten?

• Chaos
  • Niet online
Als er een concreet voorbeeld is, mail het dan maar even naar crew@dutchpowercows.org. Dan kan ik/Onno/[eNeRGy]/Chakotay het posten onder embargo en even wat meningen peilen.

We moeten echter wel zorgen dat we het ook volhouden als we er eenmaal mee beginnen, na 2 weken al weer stoppen omdat het niet meer lukt om het verhaaltje op tijd af te hebben is ook niets. Er moet dus naast een leuke opzet ook een goed plan komen om elke week zo'n verhaaltje te produceren. Een highlight-log-systeempje zal ik straks eventjes in elkaar klussen.

Verwijderd

Misschien is het een idee om een algehele top 20 te maken, waarin alle deelscores zijn verwerkt? Zoiets kan volgens mij als volgt: druk voor ieder project de scores van de verschillende teams uit in procenten van de totaal-score en bepaal aan de hand van die scores een gemiddelde over de verschillende projecten. Die resultaten kun je dan vervolgens ordenen in een top 20. Dat maakt volgens mij een betere vergelijking van onze prestaties t.o.v. de andere teams mogelijk, want je filtert de teams die maar aan één project meedoen er zo uit.

Voorbeeldje: stel voor het gemak dat er drie projecten zijn, waarbij DPC 40, 80 en 90 procent haalt, dan krijg je dus als gemiddelde (40+80+90)/3 = 70%... even kijken ... yes!, DPC alweer op plaats 1! >:) Eventueel kun je ook die individuele scores nog wegen naar de grootte van de betreffende projecten.

/me is vast niet de eerste die dit bedenkt, dus waarschijnlijk bestaan dergelijke statistieken allang }:O

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Kun je beter kijken naar de processorkracht die elke participant meebrengt.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Eh, hoe zou je die weging dan willen doen :?
Sommige projecten hebben maar een paar teams, dus relatief hoge percentages volgens het idee DPC/Totaal

Andere projecten hebben juist veel teams, dus dat haalt de totaalscore weer onderuit :?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

1x per week verhaaltje op de FP posten lijkt we nog wel te doen... Zeker als er meerdere mensen meehelpen met het schrijven.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op donderdag 16 augustus 2001 13:54 schreef MORA het volgende:
Misschien is het een idee om een algehele top 20 te maken, waarin alle deelscores zijn verwerkt? Zoiets kan volgens mij als volgt: druk voor ieder project de scores van de verschillende teams uit in procenten van de totaal-score en bepaal aan de hand van die scores een gemiddelde over de verschillende projecten. Die resultaten kun je dan vervolgens ordenen in een top 20. Dat maakt volgens mij een betere vergelijking van onze prestaties t.o.v. de andere teams mogelijk, want je filtert de teams die maar aan één project meedoen er zo uit.

Voorbeeldje: stel voor het gemak dat er drie projecten zijn, waarbij DPC 40, 80 en 90 procent haalt, dan krijg je dus als gemiddelde (40+80+90)/3 = 70%... even kijken ... yes!, DPC alweer op plaats 1! >:) Eventueel kun je ook die individuele scores nog wegen naar de grootte van de betreffende projecten.

/me is vast niet de eerste die dit bedenkt, dus waarschijnlijk bestaan dergelijke statistieken allang }:O
bestaat nog niet en is ook giga veel werk om dat te berekenen..

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:13 schreef Sequence het volgende:

[..]

bestaat nog niet en is ook giga veel werk om dat te berekenen..
Ik denk dat het op zich niet zo moeilijk is om zoiets in een spreadsheetje te zetten, maar het is waarschijnlijk inderdaad wel behoorlijk veel werk om alle gegevens in te voeren. Niet iets voor iedere dag, in elk geval, maar meer iets voor een maand- of jaarscore.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:06 schreef Scraper het volgende:
Kun je beter kijken naar de processorkracht die elke participant meebrengt.
Zit dat dan niet al verwerkt in de huidige scorelijsten? Je baseert de percentages op de huidige scores, niet op het aantal berekende eenheden. Maar goed, het is maar een ideetje.

• Dijkhuis
quote]Op donderdag 16 augustus 2001 13:54 schreef MORA het volgende:
Misschien is het een idee om een algehele top 20 te maken, waarin alle deelscores zijn verwerktvervolgens ordenen in een top 20. (...) }:O[/quote]

interessant om eens uit te rekenen, maar of die gegevens ook
a) veel betekenis hebben
b) interessant genoeg zijn om elke week op de f.p. te zetten... :) :)

Zo heel groot moeten die verhaaltjes ook niet worden, anders leest niemand ze meer; als men het interessant genoeg vind, kan men op ons forum alle details lezen.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op donderdag 16 augustus 2001 13:54 schreef MORA het volgende:
Misschien is het een idee om een algehele top 20 te maken, waarin alle deelscores zijn verwerkt?
Misschien zou je een overzichtje kunnen maken, van wat de wisselkoers is tussen eenheden.
bv. 1 rc5 blokje = 0,1 eccp blokje = 0,05 seti blokje enz.
Dan kan je heel eenvoudig alles naar een eenheid omrekenen en daar een scorelijst van maken.
Je blijft dan altijd nog hebben dat er verschil zit tussen types processoren e.d. maar dat moet je maar negeren.

PS. Bovenstaande is een schatting, niet een gemeten resultaat

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Als je 1x per week één topic voor alle projecten op t.net wilt plaatsen, gaan die topics dan niet een beetje groot worden? Zeker als je ook nog grafieken en dergelijke wil toevoegen.
* Mobster kan zich nog een wel/niet discussie herinneren over max. topic-grootte op t.net.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Chaos
  • Niet online
Nee, dat kan wel. Voor tabellen is vrij veel HTML nodig, gewoon kale tekst gaat prima.
Pagina: 1