Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dginger
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-04-2021
Beste,

Ik heb momenteel boven een full HD TV die ik graag zou vervangen.
Wat ik wil doen is mijn C7 naar boven verhuizen, en dan een nieuwe Oled TV kopen voor in de woonkamer, waar ook mijn Xbox en dergelijke op is aangesloten.

De grootte zal sowieso 55 inch zijn en van LG, maar waar ik serieus aan ben beginnen twijfelen is het model.

A ) zou ik gaan voor een model van 2020, of zou ik nog even wachten tot de modellen van 2021 iets gezakt zijn in prijs?
B ) onafhankelijk van het modeljaar, kies ik dan voor de Cx/C1 of de Gx/G1 ?

Graag jullie mening en ervaring.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
Hangt vooral aan je wensen/eisen en je budget af. Heb je daar al naar gekeken?

[ Voor 23% gewijzigd door corporalnl op 02-04-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dginger
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-04-2021
Ben vooral iemand die veel streamt, ma regelmatig ook games speelt op mijn series X.
Wat ik belangrijk vindt, is de beeldkwaliteit en vooral de 4k 120Hz voor mijn X. Maar dit kunnen ze allemaal.
Heb wel gezien dat de G1 nu een oled Evo paneel heeft, maar weet niet of dit de meerprijs waard is.
Het budget zou rond de 1500 euro zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Dginger op 02-04-2021 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zijn vermoedelijk geen technische verschillen tussen de CX en C1, wel is de firmware van de C1 natuurlijk verder doorontwikkeld. De belangrijkste verandering is de stap van WebOS 5 naar WebOS 6, waarbij de gebruikersinterface geheel op de schop is gegooid.

WebOS 5 gebruikt de bekende balk met tegels. WebOS 6 werkt met een menu dat volledig-scherm gaat. Dit geeft LG meer mogelijkheden om de gebruiker suggesties te geven voor apps of andere zaken. De nieuwe volledigscherminterface is niet noodzakelijk slecht, maar het is aan jezelf om te beoordelen of je hier blij mee bent, niet iedereen is dat. Of je een meerprijs over hebt voor WebOS 6 is aan jezelf te bepalen, voor mij zou het antwoord resoluut "nee" zijn.

Voor de G1 is het een ander verhaal, omdat de G1 een nieuw OLED-paneel heeft, dat ongeveer 20% helderder is en mogelijk beter bestand tegen inbranden. Als deze kwesties voor je van belang zijn dan is dat een prima argument om de G1 te verkiezen voor de GX. De kwestie WebOS5 versus 6 is dezelfde.

Voor de rest: Kies C als je een voet wilt, kies G als je muurmontage wilt. Als je X kiest, nu toeslaan, er zijn weinig verdere prijsdalingen te verwachten. Als je 1 kiest, die zijn nu het duurst.