Advies aankoop monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre_0527
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-05-2023
Ik zoek een?
Curved wide screen monitor met een 24" monitor als tweede scherm

Wat is je budget?
Max €800-900 voor beide schermen. Ik wil ze volgend jaar pas kopen want ik ga een nieuwe PC bouwen en een eigen bureau. Lijstje voor de PC hardware heb ik evt ook

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Samsung, Asus of Iiyama

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de monitoren gebruiken op mijn game PC, de widescreen als scherm waar ik de games op afspeel en het kleinere scherm als tweede scherm voor de programma's op de achtergrond.
Ik gebruik ze op mijn kamer op een eigen gemaakte bureau (het ontwerp van de bureau pas ik aan op keuze van de monitoren, daarom dat ik daar nu al mee bezig ben).

Hieronder de twee monitoren die ik op het oog heb:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenIiyama G-Master GB2470HSU-B1 Zwart€ 189,97€ 189,97
1MonitorenIiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart€ 497,50€ 497,50
Totaal€ 687,47

Op mijn vorige topic werd niet gereageerd, dus ik maak hem nu maar wat minder uitgebreid, ik hoop op een reactie van iemand. Mijn kennis over monitoren gaat niet heel ver, maar ik wil wel waar voor mijn geld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Tja, je wil de monitoren volgend jaar kopen. Mijn glazen bol geeft onvoldoende informatie welke keuze dan handig is. Dit is een zeer dynamische markt. Ik zit nu met een 27 inch monitor, IPS, Quad HD, usb-c, en USB hub voor mijn neus. 2 Jaar geleden was die nog te duur voor mijn portemonnaie. Anders gezegd, jouw eisen liggen volgend jaar waarschijnlijk hoger.

Tevens gaan modellen uit de collectie. Jouw keuze is volgend jaar misschien niet meer te kopen. En nog een extra waarschuwing, je bouwt jouw bureau specific voor een monitor. Wel eens gezien hoe de fabrikant opeens een ander voetje voor een nieuwe modeljaar kiest?

Samenvattend, onwijs goed dat je aan het bouwen ben. Maar kijk nog eens kritisch naar de haalbaarheid van het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre_0527
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-05-2023
@robertnld
Ten eerste heel erg bedankt voor je reactie!
Ik bouw mijn bureau niet perse naar de voet, maar ik maak als het ware een frame om het scherm heen, bovenop dat frame zet ik mijn telivisie met Xbox voor als ik lekker op bed lig.
Het is een oude TV die ik niet aan de muur kan hangen, dus nu zet ik hem "bovenop" mijn monitoren, maar dan moet ik wel weten hoe groot de sparing in dat frame moet zijn om mijn beeldschermen erin te laten passen.

Wat jij mij aanraad is dus deze prijs vast houden en volgend jaar als ik zover ben dan nog eens kijken naar een paar schermen en eventueel een nieuwe topic openen met de vraag hoe díe zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Vandaag de dag kan je voor deze bedragen al prima schermen kopen. Ik typ deze reactie met een Iiyama scherm, dus dat vind ik ook een prima keuze. Ik raad inderdaad aan volgend jaar opnieuw jouw inventarisatie te doen.

En - had ik nog niet gezegd - bij de schermen veranderen ook de schermranden. Daar moet je dus met jouw bouwtekening rekening mee houden. Maar nogmaals, goed om dit project te doen!