Ik wil een nieuw systeem gaan bouwen en ben als voorbereiding handleidingen aan het doornemen.
In het systeem komt een ATX mobo de Asus Strix B550 Gaming-F en een be Quiet! Straight Power 11 Platinum 550 voeding. Als ik de handleiding en de Quick Start Guide van het mobo lees, lijkt het of er iets tegenstrijdigs instaat. Zie afbeeldingen hierna.
Chapter 1: daaruit begrijp ik dat de 24-pins en de 8-pins en eventueel de 4-pins stekker aangesloten moeten worden. Dus de 24 en 8 pins altijd
Chapter 2: hier begint mijn verwarring. Daaruit begrijp ik dat de 24-pins en de 8 of 4 pins stekker aangesloten moeten worden (“Ensure to connect the 8-pin or 4-pin power connector”)
Quick Start Guide: dit lijkt hetzelfde te bedoelen als Chapter 2 hiervoor.
Wat is nu correct: 24 en 8 maar 24 en 4 mag ook?
En kan alledrie 24 + 8 + 4 ook nog? Levert dat dan ook voordelen op? Ik zou denken hoe meer hoe beter!
Wat heb ik zelf geprobeerd: nog niets, want ik moet de spullen nog bestellen.
:strip_exif()/f/image/pKGbVFhuMSwgUathz6i4l5xI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hrr0yCQX9KHNCeErMgdu2wav.jpg?f=fotoalbum_large)
In het systeem komt een ATX mobo de Asus Strix B550 Gaming-F en een be Quiet! Straight Power 11 Platinum 550 voeding. Als ik de handleiding en de Quick Start Guide van het mobo lees, lijkt het of er iets tegenstrijdigs instaat. Zie afbeeldingen hierna.
Chapter 1: daaruit begrijp ik dat de 24-pins en de 8-pins en eventueel de 4-pins stekker aangesloten moeten worden. Dus de 24 en 8 pins altijd
Chapter 2: hier begint mijn verwarring. Daaruit begrijp ik dat de 24-pins en de 8 of 4 pins stekker aangesloten moeten worden (“Ensure to connect the 8-pin or 4-pin power connector”)
Quick Start Guide: dit lijkt hetzelfde te bedoelen als Chapter 2 hiervoor.
Wat is nu correct: 24 en 8 maar 24 en 4 mag ook?
En kan alledrie 24 + 8 + 4 ook nog? Levert dat dan ook voordelen op? Ik zou denken hoe meer hoe beter!
Wat heb ik zelf geprobeerd: nog niets, want ik moet de spullen nog bestellen.
:strip_exif()/f/image/pKGbVFhuMSwgUathz6i4l5xI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hrr0yCQX9KHNCeErMgdu2wav.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qWAyMH9muhxm6tfwZscDVLb4.jpg?f=fotoalbum_large)
Samsung S23 Ultra 256GB