YS Tech 7000rpm fan stopt na paar seconden!

Pagina: 1
Acties:

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 23:43
Dit is echt vreemd:
een poosje terug bestelde ik in Australië de Thermoengine Turbo (met 7000 toeren YSTech fan), die kreeg ik na een poosje binnen. Na hem ingebouwd te hebben PC aan, stopt de fan ineens na een stuk of 30 seconden, dus middenin Win2k boot! Ik snel PC uitgedaan, na een poosje nogeens proberen, weer hetzelfde! Dus ik oude koeler er weer op gedaan en die fan los aangesloten (op fan header en gewone voedingsconnector, daar ligt het niet aan) en na een poosje stopte hij er helemaal mee.

Ik naar Australië mailen, ze zouden wel een nieuwe opsturen. Die kreeg ik dus begin deze week binnen, ik ding aangesloten en hij werkte goed! Maar de volgende ochtend (hij had dus al een uur of 20 gedraaid) ging ik weer vrolijk computeren, tot na een half uurtje ook deze fan stopte! Na 5 sec ging hij weer aan, maar 10 minuten later was het over.. Als ik hem los aansluit (ook aan andere PC) stopt hij na een paar seconden weer..

Wie heeft een idee wat dit kan zijn? Zou hij te hard draaien en doorbranden? MBM gaf bij de 1e fan 7200 rpm en bij de 2e fan 7600 rpm aan, is dat teveel? En hoe komt dat, want hij trekt toch niet teveel stroom?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 13:52
Hoeveel geeft MBM aan bij je voltages?

There is no magic.

• Arzie
12.48V op m'n Enermax 330W. Lijkt me ook niet veel te veel..

Verwijderd

Cool >:) })
Euh ik lees je verhaal zo wel ff robert maar ff een off topic vraagje

Ben jij al uitbetaald door CTW, ik nog niet namelijk :(

Verwijderd

Nee Robert ik weet het helaas niet..
Misschien heb je toevallig 2 slechte modellen, ofzo.
En hij trekt volgens mij wel veel stroom (net als de befaamde 60HP, bijna 6watt), en dat sluit je liever niet aan je mobo aan.

• Arzie
Sst! Nu weet iedereen dat ik bij CTW gewerkt heb ;)

Maar hij is dus 7.20W 8-)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:33 schreef Arzie het volgende:

Maar hij is dus 7.20W 8-)
Is dat.... erg?

7.20W is VEEL. Dat moet je niet aan je mobo aansluiten maar aan je voeding maar dat wist je al :)

• Arzie
KT7A kan het wel hebben, m'n Intel doet het tenslotte nog goed op die header. Maar dat is dus het probleem niet :(

Verwijderd

Het kan best dat je mobo het na een tijdje niet leuk vind, en dan pakt ie een andere fan die minder stroom gebruikt wel. Probeer em eens direct op je voeding

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Op donderdag 16 augustus 2001 01:14 schreef newby het volgende:
Het kan best dat je mobo het na een tijdje niet leuk vind, en dan pakt ie een andere fan die minder stroom gebruikt wel. Probeer em eens direct op je voeding
:Z
Dus ik oude koeler er weer op gedaan en die fan los aangesloten (op fan header en gewone voedingsconnector, daar ligt het niet aan)

• Arzie
Niemand die een idee heeft? Ik meen er een poos terug eens over gelezen te hebben hierzo, iemand anders die het ook had..

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

NOOIT!!!!! zo'n zware fan op je mobo aansluiten, daar kan je mobo zeer makkelijk kaduuk door gaan Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.org/basesmilies/KO.gif

iStockphoto

• Arzie
Weet ik, maar die fanheader op m'n mobo werkt nog gewoon, en op een losse voedingsstekker doet hij het ook niet :(

Zit nu nog te wachten op mail uit Australië, heb ze gevraagd of ze ook andere merken fans hebben, laat ze maar een Delta opsturen :9

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

hopelijk geen 120x120x38 voor je, want die maken dus echt een takkeherrie. Zo veel, dat als je met elkaar Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.org/basesmilies/Yack.gif, je elkaar zowat niet meer kunt verstaan :(

iStockphoto

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
Mijn ystech draait bijna 10k!, maar goed das de nieuwe alpha 6035 met verbeterde clip. Heb hem gewoon eerst op een p2b gehad, en nu op een cusl2-c, draiat nog keurig, mobo vind het wel goed denk ik..., en dat heeft die ook maar te doen!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/ipanel/Image5.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Arzie
Hoeveel volt geeft jouw mobo hem dan? Lijkt me wel erg veel!

• GoeGie
  • Laatst online: 20:06
Op donderdag 16 augustus 2001 14:04 schreef psygho het volgende:
Mijn ystech draait bijna 10k!, maar goed das de nieuwe alpha 6035 met verbeterde clip. Heb hem gewoon eerst op een p2b gehad, en nu op een cusl2-c, draiat nog keurig, mobo vind het wel goed denk ik..., en dat heeft die ook maar te doen!

[afbeelding]
Zeg.. wat is dat voor leuk display ???
Wil ik ook wel hebben :9

• Arzie
Ziet er niet zelfgemaakt uit met User Define 1 enzo ;)

• Wirehead
  • Laatst online: 18-05 14:00
IS DAT NIET DE aSUS iPANEL?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• PsYgHo
  • Laatst online: 17-05 02:08
Ja das de i-penal, dit is de laatste versie van de i-penal en is naar verluid niet eens door asus gemaakt. Asus heeft ook zijn handen kompleet ervan af gehaald ivm de problemen. Deze kun je 9 van de 10 keer oplossen door 2 fixes, indien nodig plaats ik ze hier wel. Je kunt hiet het volgende mee:

port 80 codes weergeven bij boot
3x temp sens (chipset, proc, custom
3x rpm sens cpu,voedng,custom van mobo
3x volt. sens (cpu,3,3 en 5v
3x freq. bus cpu en gehugen

Leuk ding na de 2 fixes, past aleen op anus mobos die een 24 pins i-penal aansluiting hebben...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/ipanel/Image1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/ipanel/Image2.jpg

en toch ook de mods die je moet toepassen, een voor de stuttermod, en een voor de reset mod, voor meer technische info zoek ff op i-penal en lees de "problemen"

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/ipanel/bothmods.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Arzie
Koel ding, alleen jammer dat er geen universele aansluiting voor op elk mobo zit, ik heb Abit nl...

Verwijderd

Is dat niet die zaak waar ik een mailtje van kreeg met een virus erbij!?!? :P :P :P

• Arzie
Precies, daar had een of andere knurft (nee niet ik ;)) gewoon domweg zo'n virusding geopend en doorgestuurd.... Lekkere reclame voor een (tweakers-)computerzaak hehe

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Je kunt toch ook zo'n digi dotor pakken. Das ongeveer hetzelfde als zo'n I-Panel. En is universeel.

Geen inspiratie

• Arzie
En duur..

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Op donderdag 16 augustus 2001 15:08 schreef martijn12345 het volgende:
Je kunt toch ook zo'n digi dotor pakken. Das ongeveer hetzelfde als zo'n I-Panel. En is universeel.
Mja, maar die kan de temperaturen van je CPU enzo niet uitlezen... daarnaast kan die ook niet het RPM van fans op je mobo uitlezen
Pagina: 1