Ik zal maar even beginnen met de mededeling dat ik redelijk een n00b ben op hardware gebied. Ik sleutel weinig aan de computers. Ik heb een paar jaar geleden een keer een HDD verwisseld voor een SSD in een laptop en dat was het dan. Veel waarde aan een geweldige pc hecht ik niet, hij moet het gewoon doen voor wat simpele klussen en soms wat korte viedeobewerking.
Ik bezit een Medion PC van een paar jaar oud. De ingebouwde SSD van 128 GB raakt altijd snel vol, zeker met de Adobe Creative Suite er op, dus die SSD wilde ik vervangen door een grotere. Via een vriend een nauwelijks gebruikte Samsung EVO 500GB (2,5") gekregen, de bestaande schijf er op gekloond en de pc open geschroefd.
Wat schetst mijn verbazing? Ik vind geen schijf.
Mezelf kapot gezocht, maar geen SSD te vinden...
Na nog eens goed kijken blijkt: de SSD die er in zit is maar een stripje op het moederbord. Nooit gedacht dat dat ook bestond.
Het betreft een Foresee 128 GB.
De PC heeft verder een 1,0 TB HDD er in zitten en een nog lege slee voor een extra harde schijf (3,5").De SSD heb ik gebruikt is voor Windows en de grotere programma's, de HDD voor data en kleine programma's.
Zo ziet de PC er van binnen uit (bovenste helft, slot voor de HDD zit buiten beeld beneden):
:strip_exif()/f/image/aUbHGgbUio5SjYvgHNiHm6Iu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel nu wat te doen:
* Kan ik de ingebouwde SSD (de Foresee 128 GB) wisselen voor een grotere?
* Zou ik gewoon die SSD er bij zetten voor de programma's, zodat de 128 GB voor Windows blijft?
* En als ik die SSD er bij zet, doe ik dat dan beter in de ingebouwde slot, of in de uitschuifbare slede?
Many thanks for your thoughts! Ik weet er te weinig van om te weten wat nu handig is.
Ik bezit een Medion PC van een paar jaar oud. De ingebouwde SSD van 128 GB raakt altijd snel vol, zeker met de Adobe Creative Suite er op, dus die SSD wilde ik vervangen door een grotere. Via een vriend een nauwelijks gebruikte Samsung EVO 500GB (2,5") gekregen, de bestaande schijf er op gekloond en de pc open geschroefd.
Wat schetst mijn verbazing? Ik vind geen schijf.

De PC heeft verder een 1,0 TB HDD er in zitten en een nog lege slee voor een extra harde schijf (3,5").De SSD heb ik gebruikt is voor Windows en de grotere programma's, de HDD voor data en kleine programma's.
Zo ziet de PC er van binnen uit (bovenste helft, slot voor de HDD zit buiten beeld beneden):
:strip_exif()/f/image/aUbHGgbUio5SjYvgHNiHm6Iu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel nu wat te doen:
* Kan ik de ingebouwde SSD (de Foresee 128 GB) wisselen voor een grotere?
* Zou ik gewoon die SSD er bij zetten voor de programma's, zodat de 128 GB voor Windows blijft?
* En als ik die SSD er bij zet, doe ik dat dan beter in de ingebouwde slot, of in de uitschuifbare slede?
Many thanks for your thoughts! Ik weet er te weinig van om te weten wat nu handig is.
[ Voor 5% gewijzigd door Patrick_6369 op 01-04-2021 20:37 ]
Hier zou een handtekening kunnen staan.