Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo allen,

Vermoedelijk heeft mijn iPhone XS waterschade opgelopen, sinds gisteren doet mijn scherm het niet meer. Het beeld begon opeens licht te flikkeren, niet veel later werd het beeld wit met lichte groene strepen en hierna bleef het scherm zwart.

Hij reageert nog wel op aanrakingen, ik kan bijvoorbeeld nog wel de zaklamp aanzetten, maar aangezien de telefoon tussendoor is uitgevallen (rijstkorrel die vast is komen te zitten in mijn oplaadpoort |:( ) moet ik hem nu unlocken met mijn code.

Inmiddels heb ik al wel een nieuwe iPhone besteld, maar ik zou graag nog de gemiste appjes willen lezen en een meest recente backup van mijn telefoon willen maken. Als ik de telefoon aansluit op mijn MBP dan trilt ie 3x kort, maar hij is niet vindbaar in Finder. Waarschijnlijk omdat ik hem eerst moet unlocken? In Finder staat CDs, DVDs and IOS Devices aangevinkt en in System Information bij USB zie ik mijn iPhone er niet tussen staan. Tevens heb ik meerdere usb kabels/poorten geprobeerd.

Hebben jullie enig idee hoe ik nog een reservekopie zou kunnen maken van mijn telefoon of is er misschien nog een programma waarmee ik het beeld van mijn iPhone kan mirroren en zo nog enigszins kan bedienen?

Beste antwoord (via Denoes op 06-04-2021 20:12)

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16

Aiii

何これ

Je zou een lightning naar HDMI kabel kunnen kopen, dan hoef je niet te gaan zoeken naar airplay knopjes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:40
Je kan proberen de code in te typen door een beetje te gissen waar de cijfers zitten.
Heb je een TV die AirPlay heeft en weet je ongeveer waar in het bedieningspaneel de AirPlay knop staat.
Mocht je het willen proberen kan je proberen het te streamen naar TV en zo een iCloud backup maken of je nieuwe gsm naast de oude te houden en de code te scannen via de TV.

Een makkelijker oplossing zou zijn om via kabel maar aangezien de poort precies niet goed werkt zou het misschien niet lukken.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoes
Ik ben vergeten te vermelden dat de rijstkorrel er inmiddels uit is, dus via de kabel is mogelijk. Wat is daarbij de makkelijke oplossing?

Gissen (unlockcode en AirPlay) heb ik inderdaad ook al geprobeerd, maar is tot nu toe helaas nog niet echt gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Tenzij je de code kan invoeren gaat het niet werken. And random mensen op internet dat konden omzeilen zou het geen geweldige beveiliging zijn he ;)

[ Voor 48% gewijzigd door johnkeates op 01-04-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoezo heeft je iPhone vermoedelijk waterschade op gelopen én zit er een rijstkorrel in de lightning connector?

Ik eet ook wel eens ooit rijst (ook met 'stokjes') maar ik kan me dan nog steeds niet voorstellen dat er spontaan rijstkorrels tijdens het eten m'n iPhone 'in' vliegen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 01-04-2021 23:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:47
Will_M schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:59:
Hoezo heeft je iPhone vermoedelijk waterschade op gelopen én zit er een rijstkorrel in de lightning connector?

Ik eet ook wel eens ooit rijst (ook met 'stokjes') maar ik kan me dan nog steeds niet voorstellen dat er spontaan rijstkorrels tijdens het eten m'n iPhone 'in' vliegen :P
Aanname: Mensen die blijven geloven in de mythe dat je een telefoon in rijst moet leggen na water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoes
johnkeates schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:53:
Tenzij je de code kan invoeren gaat het niet werken. And random mensen op internet dat konden omzeilen zou het geen geweldige beveiliging zijn he ;)
Haha nee, dat klopt. Had toch stiekem de hoop dat er misschien nog iets mogelijk was :)
Will_M schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:59:

Ik heb inderdaad mijn iPhone in een bak met rijst gedaan, op aanraden van KPN (mythe of niet, het wordt zelfs aangegeven op de website van KPN) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@Denoes
Heb je geen iCloud backups aan staan toevallig? Je zou kunnen inloggen op iCloud.com en daar checken wat de laatst gemaakt iPhone backup is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16

Aiii

何これ

Je zou een lightning naar HDMI kabel kunnen kopen, dan hoef je niet te gaan zoeken naar airplay knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Weet je het zeker van de waterschade? De XS is waterdicht namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoes
@Wootism
Ja, die heb ik aan staan. Laatste backup was van dezelfde dag, waarschijnlijk vroeg in de ochtend, dus ik mis gelukkig niet zo heel erg veel.

@Aiii
Oh super, heb die kabel gelijk besteld! Ik denk ik daar wel heel ver mee kan komen

@Erapaz
Niet 100% zeker. Toen mijn telefoon net nieuw was heb ik hem laten vallen, waarbij het scherm was gebarsten. Heb hem toen laten maken door Apple, waar er gelijk bij werd vermeld door de medewerker dat zij niet meer konden garanderen dat hij nog waterdicht was.
Pagina: 1