Bravia update blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik zit met een update probleem bij mijn Sony Bravia. Plots zit de TV vast in een update loop.
Na wat opzoekwerk heb ik 2 "oplossingen" gevonden maar beide lijken niet te werken

Ik heb de TV al proberen te resetten naar factory instellen en geprobeerd manueel te updaten met een USB-stick
(https://www.sony.be/nl/el...x8307c/downloads/00016209)

Ik heb geen idee wat ik nu verder kan doen en ik zou niet graag een nieuwe TV moeten kopen door een firmware probleem. Hoe zou ik dit nog kunnen oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Al eens geprobeerd om de stekker van de stroom zo’n 15 minuten uit het stopcontact te halen.
Zorg dat alle andere stekkers/kabels ook uit de TV zijn.

Als dat niet helpt gelijk nadat de stroom er 15 minuten vanaf is geweest;
Herstel de fabrieksinstellingen: [Home] > [Settings] (Instellingen)* > [TV] > [Storage and Reset] (Opslag en Herstel) > [Factory data reset] (Fabrieksinstellingen herstellen).

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
HereIsTom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:15:
Al eens geprobeerd om de stekker van de stroom zo’n 15 minuten uit het stopcontact te halen.
Zorg dat alle andere stekkers/kabels ook uit de TV zijn.

Als dat niet helpt gelijk nadat de stroom er 15 minuten vanaf is geweest;
Herstel de fabrieksinstellingen: [Home] > [Settings] (Instellingen)* > [TV] > [Storage and Reset] (Opslag en Herstel) > [Factory data reset] (Fabrieksinstellingen herstellen).
Dag Tom

Bedankt voor je antwoord. Je eerste suggestie heb ik geprobeerd maar zonder succes. Het scherm blijft hangen op deze screenshot. Na dat dit even laad start de TV terug op en doet het identiek hetzelfde. Zit ergens vast in een loop ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5uS34TXpBePFKX1iQNJmMCVNLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07VMRGlJpb3FWJRnJigXlavS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
Hoe lang heb je dit laadscherm laten gaan? Want soms kan het een aardig tijdje duren voordat er wat gebeurt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
Hahn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:54:
Hoe lang heb je dit laadscherm laten gaan? Want soms kan het een aardig tijdje duren voordat er wat gebeurt.
Ik kan er niet meteen een tijd opkleven maar toch al lang. Het proces van laden tot heropstarten duurt precies niet lang maar dit wordt de hele tijd herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De factory reset die je hebt geprobeerd, was dat een forced factory reset? Want daarbij moet je ook 1 of 2 buttons bij indrukken. Zie: https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00253404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
The factory reset lukt maar als de TV dan opnieuw opstart loopt hij nog steeds vast bij de bollen/update zoals de screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-05 14:48
Herkenbaar, ik heb sinds afgelopen week exact hetzelfde probleem. Schijnt een bekend bootloop probleem te zijn, als de factory reset niet lukt (met dat groene lampje) dan moet waarschijnlijk het moederbord vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
acidd91 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:40:
Herkenbaar, ik heb sinds afgelopen week exact hetzelfde probleem. Schijnt een bekend bootloop probleem te zijn, als de factory reset niet lukt (met dat groene lampje) dan moet waarschijnlijk het moederbord vervangen worden.
Enig idee waar of door wie ik dit zou kunnen laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:08
Nanouz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Enig idee waar of door wie ik dit zou kunnen laten doen?
Contact zoeken met de verkoper van je TV. Die zou je hiermee het beste kunnen helpen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je bent nu al 3 maanden hiermee bezig? Als het niet gelukt is in 3 maanden tijd, zou ik garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
Hahn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:10:
Je bent nu al 3 maanden hiermee bezig? Als het niet gelukt is in 3 maanden tijd, zou ik garantie claimen.
De TV is al een tijdje uit garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surrowurro
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 01-11-2024
Is hier inmiddels al een andere oplossing voor?
Onze sony bravia blijft sinds kort ook in de update loop hangen.

Harde reset geprobeerd, maar bij ons gaat er geen groen lampje knipperen.

Al vraag ik me ook af of dit kan, want er zit onderin alleen een wit lampje wat reageert als je op de AB drukt.

Iemand enig idee wat we kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:15
surrowurro schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:00:
Is hier inmiddels al een andere oplossing voor?
Onze sony bravia blijft sinds kort ook in de update loop hangen.

Harde reset geprobeerd, maar bij ons gaat er geen groen lampje knipperen.

Al vraag ik me ook af of dit kan, want er zit onderin alleen een wit lampje wat reageert als je op de AB drukt.

Iemand enig idee wat we kunnen doen?
Hier zelfde probleem, blijft opstarten en bij tonen van de 'update bollen' uitvallen. Factory reset werk op geen enkele manier. Toestel van ca 5 jaar oud. Nergens op www een oplossing gelezen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit topic is al een paar jaar oud. @Dirk.be Je maakt beter een eigen topic voor dit probleem.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1