Wijzigen of verwijderen review - DragNovus pelle888

Pagina: 1
Acties:
  • 5.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-05 00:24
Hallo admin,

Recentelijk heb ik een GTX980 ti van DragNovus overgenomen. Deze bleek helaas defect te zijn, de communicatie daarna verliep stroef. Helaas ben ik er dan ook niet met hem uitgekomen om tot een oplossing te komen. Hierna heb ik dus ook een review achtergelaten dat met mijn bevindingen.

Nu heeft DragNovus een negatieve review bij mij achtergelaten, wat zijn recht is. Hierin staan helaas alleen onwaarheden in. Hier heb ik hem op aangesproken met het verzoek deze aan te passen of verwijderen. Helaas reageert de tweaker hier niet op. De onwaarheden zijn als volgt:
  • 2 dagen na aflevern geeft koper pas aan dat de kaart defect is
  • De kaart is werkend opgestuurd dat weet ik
In de DM conversatie komt duidelijk naar voren dat dit onwaarheden zijn. Aan de tijdstamps van de DM's is te zien dat ik eerder heb gereageerd. En DragNovus geeft in de DM's aan dat de kaart lang stil heeft gestaan en dat hij niet kan bevestigen of de kaart nog werkte.

Dus graag de review verwijderen of aanpassen zonder de onwaarheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wij gaan niet zomaar beoordelingen wijzigen. Daarover mag je in gesprek met de tegenpartij.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelle888
Dat is dus juist het probleem, dat probeer ik maar de tegenpartij reageert hier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Tja, dat is dan vervelend, maar dat is geen argument voor ons om zomaar in teksten van anderen te gaan krassen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelle888
Dus als een tweaker bewust liegt in zijn review en daarna niet reageert/bereid is met de tegenpartij te praten. Kan diegene dus van alles schrijven komt hij/zij daar dus mee weg?

Wat kan ik nog doen om dit op te lossen? Nu zit ik met een kapotte kaart en review met onwaarheden erin, wat extra steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
Ik zie dat ik nog niet de vraag heb gesteld, het moet natuurlijk wel via de topic spelregels. Bij deze doe ik het verzoek tot bemiddeling omdat DragNovus en ik er op duidelijk niet uitkomen. Graag gevoerde DM communicatie bekijken en een bindende uitspraak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Goed, ik ben er even ingedoken. We hebben hier te maken met een conformiteit ding. Ook op een 2de hands product rust conformiteit. Je mag als koper verwachten dat het product het doet en overeenkomt met de omschrijving. En dit product voldoet duidelijk niet aan de omschrijving, aangezien het niet werkt. Er is nergens in de advertentie een uitsluiting gemaakt over de mogelijke werking van de kaart omdat deze al een tijd niet gebruikt zou zijn. Het beste is dus als @DragonForge_pc de kaart omruilt of terugneemt en de kosten terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonForge_pc
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-11-2024
In mijn verdediging staat ook niet in de advertentie dat die werkend is en de koper hierin dus pelle888 ook niet naar de staat gevraagd van de kaart

Dat ter zijde klopt er staat goede staat maar wat defineerd een goede staat is dat visueel in een goede staat of werkend in een goede staat.

In de berichten onderling heb ik gezegt dat het in een werkende staat uit de kast is gehaald en ook werkend is opgestuurd naar pelle888 en pelle888 claimed zelf de volgende dag pas te hebben getest hieruit haal ik en ook omdat het al eerder is voorgekomen met een andere tweaker ik ga geen namen noemen tenzij de tweaker dat zelf wilt een product gekocht die werkt later zegt dat het stuk is maar wel weer zelf werkend heeft door verkocht.

In mijn mening denk ik dat pelle888 hierin een aankoop heeft gedaan en achteraf het niet helemaal naar wens was en dan claimed dat het kapot is terwijl ik wetend het werkend is opgestuurd.

Helaas kan ik hier zelf niks in doen want

1: het geld is al uitgegeven en kan het niet terug geven

en 2: als ik het geld wel heb wil ik wel mijn product terug hoe ik het ook heb opgestuurd en dat is in een werkende staat.

Mvg Dragnovus

DannyDamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelle888
In mijn optiek is als een kaart in een goede staat is deze werkt. Anders zet je dat deze ongetest is de advertentie.

Ik denk dat wij er niet uitkomen omdat jij van mening bent dat de kaart werkend is opgestuurd en ik de mening heb dat de kaart defect is aangekomen. De kaart ligt momenteel bij een reperateur. Deze kwam tijdens inspectie gesmolten plastic tegen aan de binnenkant. Wat in mijn inziens duid dat er al iets mis voordat ik hem de eerste keer opstartte. De foto's zet ik in mijn galerij dan kan je ze zien.

Mijn voorstel is dan ook om de kosten te vergoeden mocht de kaart gerepareerd kunnen worden of dat ik de kaart in de staat terug stuur zoals die binnenkwam. Dus zoals die nu is en dat ik het geld vergoed krijg.

[ Voor 45% gewijzigd door pelle888 op 02-05-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonForge_pc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkhJTkBarlC9iIF8ligTWNemheU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vmDOZEXyfT5bHouTuSi3jqo.png?f=fotoalbum_large

hierin het bewijs dat de kaart het deed op de dag dat het naar Pelle888 werdt opgestuurd en alles naar behoren werkte

zoals je kan zien heb ik beeld en zie je de kaart volledig werkend zonder problemen

verder wil ik melden dat dit gedrag van pelle888 eerder is voorgekomen met andere tweakers en in mijn mening hier misbruik van maakt

verder wil ik ook melden sinds ik bewijs heb geleverd dat de kaart werkend opgestuurd is op de dag van betaling ik verder met rust wordt gelaten over dit onderwerp en dat als hij er zoveel last van heeft bijde reviews eraf worden gehaald

alsnog ik blijf van mening dat pelle888 mogelijk lomp of iets dergelijke ermee om is gegaan en hierin stuk is gegaan verder staat er ook omdat ik van mening ben ik de originele doos had met voldoende bescherming het zonder teveel risico opgestuurd kon worden echter als het inderdaad in de post defect is geraakt het op dat moment een risico is van versturen dan had hij om verzekerd opsturen kunnen vragen zonder enige probleem

Groet Danny

[ Voor 49% gewijzigd door DragonForge_pc op 06-07-2021 17:12 ]

DannyDamen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• pelle888
Zonder tijdstamp zegt zo'n foto niks.

Recent ben ik in contact gekomen met de Tweaker @Dr_ChipTX die kaarten repareert om de betreffende 980TI te repareren. Wat wou nu, deze Tweaker kwam de kaart bekend voor. Dit was een kaart die hij eerder binnengekregen had en niet te repareren was. Na wat gezoek in de berichtgeschiedenis kwam Dragnovus naar boven. Hij wist mij ook de advertentie aan te leveren voor de gepoogde reparatie V&A gevraagd: Reparatie gevraagd als het mogelijk is . Het mailverkeer tussen Dr_ChipTX kan ik sturen mocht daar behoefte aan zijn.

Met dit bewijs heb ik hem ook geconfronteerd. Hij gaf aan dat de kaart daarna nog door iemand anders gerepareerd was. Het bewijs dat hij stuurde was als volgt: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugaiumIx__b-KmQlE-ZYJV-LBRE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JlRh3H2LY6Km685pkRIdX7TB.jpg?f=user_large
Even googlen en je komt de afbeeldingen tegen.

Dr_ChipTX heeft ook aangeboden om vragen te beantwoorden mocht een admin die hebben. Ik ga na deze bevindingen, aangifte doen van oplichting en laster. Een oplossing tussen mij en Dragnovus gaat er duidelijk niet meer komen helaas. Ik hoop dat dit voldoende bewijs dat de review van Dragnovus over mij alsnog verwijderd kan worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dr_ChipTX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-05 21:14
Oh mijn God.

De kaart is alnog defect in gpuZ beeld.🤣🤣🤣🤣

Pixel fillrate, texture fillrate. Buswidth. Bandwidth zijn unknown. En nog 0MB vram memory.. gpu core 0mhz..

wie wil deze kaart als werkend verklaren..?? Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Ja, duidelijk een Code 43 geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
3 foto's onder elkaar was het niet meer leesbaar, hij had nog wel een extra foto eronder waar wel een andermans werkende kaart op te zien is: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2AEl8lq882RRn4PjAwj4aeO2v0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nfQw7ymRcOR3HTQKlci5xZJW.jpg?f=user_large
But again, te vinden op google als 3de afbeelding onder de volgende search: 'GTX 980 ti geeks3d caps viewer'

[ Voor 5% gewijzigd door pelle888 op 11-07-2021 12:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr_ChipTX
Dit kan makkelijk achter te halen. Als de defecte kaart wordt aangesliten met igpu dan kan zien als het heeft hetzelfde deviceID🤣🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_ChipTX
Is niet eens hetzelfde kaart🤣🤣

Bios versies komt niet eens. Verschillende bioses in 2 screenshots..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_ChipTX
Device ID: 1043-8548

Device ID: 1043-8546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_ChipTX
1043-8546 = founders edition 980ti
1043-8548= asus 980ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_ChipTX
1043-8546 = refference 980ti
1043-8548= asus 980ti

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amlUrnWsi7mQ2apmrVWFtk506eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVPDts8Kfjyicwq4St6PgrwS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_ChipTX
Pelle888...

Wat moet ik doen met de kaart. Stuur een retour label dus zal de kaart opsturen. Jammer 1 kaart 2 keer ontvangen voor repair.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zteve
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 09:17
Ik zal het verhaal nog mooier maken, deze kaart heeft ook een tijdje op marktplaats gerouleerd met precies dezelfde probleemomschrijving en ik meen ook van dezelfde verkoper.

Alles wijst er hier op dat de verkoper bewust een defect product verkoopt en dan later in zijn verdediging van alles opzoekt en doorstuurt om zogenaamd te bewijzen dat zijn kaart goed was.

Verschillende bios versies, screen van een niet werkende kaart in gpuz, deze vent weet obviously niet waar hij over praat en is dus gewoon een ordinaire oplichter.
De foto van zijn "werkende" kaart zegt niks, misschien had hij er twee in SLI (best mogelijk met zo'n oudere kaart) en maakt hij een foto van de ene kaart die hij nog wel heeft.

Fun fact: Ook is de datum op zijn scherm toevallig niet goed te lezen...

In alle gevallen lijkt de verkoper hier leugens te vertellen en ik zou het dan ook zeer vreemd vinden als tweakers (die immers nog veel meer kennis hebben dan wij) niet tot dezelfde conclusie komt...

[ Voor 10% gewijzigd door Zteve op 11-07-2021 13:41 ]

"If you're not part of the solution, you're part of the problem."

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:05

3DDude

I void warranty's

Dit lijkt me wel duidelijk; proberen de boel te besodemieteren en ermee weg te komen.
Bedankt voor dit delen Pelle, dan weet ik met wie ik geen zaken moet doen.

Succes met de afhandeling.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 14:19
Toen ik dit topic tegenkwam en de naam Danny en Dragnovus las kwamen die bekend voor. Na wat denken herinnerde ik het me weer. Ik heb ook eens zaken met deze “tweaker” gedaan. Enorm louche zaken wel te verstaan. Ik weet vrij zeker dat ik destijds een negatieve review met een waarschuwing heb achtergelaten. Ik zie deze nu nergens meer op zijn profiel. Heeft tweakers / @Microkid deze verwijderd? Zo ja, hoor ik graag (eventueel in een DM) waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Torac schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:29:
Toen ik dit topic tegenkwam en de naam Danny en Dragnovus las kwamen die bekend voor. Na wat denken herinnerde ik het me weer. Ik heb ook eens zaken met deze “tweaker” gedaan. Enorm louche zaken wel te verstaan. Ik weet vrij zeker dat ik destijds een negatieve review met een waarschuwing heb achtergelaten. Ik zie deze nu nergens meer op zijn profiel. Heeft tweakers / @Microkid deze verwijderd? Zo ja, hoor ik graag (eventueel in een DM) waarom?
Jij hebt geen review over Dragnovus geschreven. Simple as that ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Pff, respect dat je er nog zo induikt, ik was er allang klaar mee geweest. Wellicht kun je hier eventueel nog juridisch advies inwinnen, zitten (of zaten?) wel een aantal mensen op het forum met verstand van zaken (reageren vaak in het shopping forum op topics waarin het niet zo lekker loopt tussen webwinkels en consumenten bijvoorbeeld).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05 09:03
pelle888 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:30:
Zonder tijdstamp zegt zo'n foto niks.

Recent ben ik in contact gekomen met de Tweaker @Dr_ChipTX die kaarten repareert om de betreffende 980TI te repareren. Wat wou nu, deze Tweaker kwam de kaart bekend voor. Dit was een kaart die hij eerder binnengekregen had en niet te repareren was. Na wat gezoek in de berichtgeschiedenis kwam Dragnovus naar boven. Hij wist mij ook de advertentie aan te leveren voor de gepoogde reparatie V&A gevraagd: Reparatie gevraagd als het mogelijk is . Het mailverkeer tussen Dr_ChipTX kan ik sturen mocht daar behoefte aan zijn.

Met dit bewijs heb ik hem ook geconfronteerd. Hij gaf aan dat de kaart daarna nog door iemand anders gerepareerd was. Het bewijs dat hij stuurde was als volgt: [Afbeelding]
Even googlen en je komt de afbeeldingen tegen.

Dr_ChipTX heeft ook aangeboden om vragen te beantwoorden mocht een admin die hebben. Ik ga na deze bevindingen, aangifte doen van oplichting en laster. Een oplossing tussen mij en Dragnovus gaat er duidelijk niet meer komen helaas. Ik hoop dat dit voldoende bewijs dat de review van Dragnovus over mij alsnog verwijderd kan worden.
Ben toch wel benieuwt wat @DragonForge_pc hierover te verklaren heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
mobby1971 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:22:
[...]
Ben toch wel benieuwt wat @DragonForge_pc hierover te verklaren heeft.
Tja, minder actief wellicht maar een (privé) reactie naar TS is wel op zijn plaats lijkt me. Bovendien wel tijd om te reageren op advertenties ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-05 13:10
Dagion schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:36:
[...]

Tja, minder actief wellicht maar een (privé) reactie naar TS is wel op zijn plaats lijkt me. Bovendien wel tijd om te reageren op advertenties ;)
Nog actief om 23:15 dus hij is wel duidelijk actief.

Duuuuuuus… @DragonForge_pc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr_ChipTX
Ben toch wel benieuwt wat @DragNovus hierover te verklaren heeft.
Niks.. er gaat niks gebeuren. Admins neemt zelf geen actie terwijl alle bewijzen zijn helder als daglicht.

Ik zal geen energie meer instekken en in toekomst contact vermijden met zulke tweakers. Ja..verwacht niks van Admins. Het enig wat ze kan doen een ban te zitten op iemand verder niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 17:14
Even los van dat we dus gewoon een oplichtertje hebben:
DragonForge_pc schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:04:
In mijn verdediging staat ook niet in de advertentie dat die werkend is en de koper hierin dus pelle888 ook niet naar de staat gevraagd van de kaart
Lol, gaat ie lekker? Ben jij ooit ergens in een winkel/markt/whatever geweest waar ze je stukke dingen verkopen omdat je niet vroeg "werkt deze"? Gekke man als je denkt dat dit normaal is.
Dat ter zijde klopt er staat goede staat maar wat defineerd een goede staat is dat visueel in een goede staat of werkend in een goede staat.
Moet je voorstellen dat je een auto gaat kopen en voor proefrijden wilt starten maar er geen motor in blijkt te zitten: "Ja nee, toen ik zei werkend bedoelde ik dat alles werkt als je er een motor in stopt".
[...] in een werkende staat uit de kast is gehaald en ook werkend is opgestuurd naar pelle888 en pelle888 claimed zelf de volgende dag pas te hebben getest[...].
De volgende dag pas?! Oh nee, een hele dag. Bijna alsof sommige mensen iets te doen hebben. Ik vind met 1 dag echt mega netjes.
1: het geld is al uitgegeven en kan het niet terug geven
En dan zou ik graag deel 2 van die zin willen weten, namelijk: waarom zou dat TS's probleem zijn?

U meneer, probeert iets dat krom is recht te lullen. Maar omdat dat niet kan, is het nu nog krommer. Ik raad aan eens naar jezelf te kijken, is dit echt het soort persoon dat je wilt zijn?

“If you run into an asshole in the morning, you ran into an asshole. If you run into assholes all day, you're the asshole.”

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonForge_pc
Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.

DannyDamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 19:52
Ik kan niet terugbetalen want ik heb het geld niet meer. Die moet ik onthouden, allemachtig.

Sowieso maar aangifte doen lijkt me, de posts in dit draadje bijvoegen. Zaakje (ergo videokaart) stinkt als een malle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Tweakers is geen partij in de overeenkomst tussen koper en verkoper. Wij gaan dus niet onderzoeken of de kaart wel werkt of dat dat een kaart gerepareerd is of niet, enz. We kijken alleen of de transactie netjes is verlopen en dat de spullen geleverd zijn. Als er iets schort met het product dien je dat onderling op te lossen. Wij gaan niet op de stoel van de onderzoeker of rechter zitten. Dat is niet ons werk en daar hebben we geen tijd voor.
Verdere discussie hierover is overbodig. Derhalve gaat dit topic daarom bij deze dicht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.