Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Beste Tweakers !

Ik zou heel graag jullie mening en kennis kunnen gebruiken bij het aanschaffen van een systeem.
Ivm diefstal heb ik geen computer meer maar heb die op korte termijn nodig voor mijn werk.

Zelf samen stellen is mij te lastig en met de huidige gpu prijzen een extra grotere chaos.

Mijn ogen zijn gericht op kant en klare systemen of eventueel in goede staat verkerend 2e hands modellen.
Ik gebruik mijn desktop voor ableton live en binnenkort 4k video editing maar als ik dan toch een krachtig systeem aanschaf dan heb ik ook wel interesse in af en toe een goede game.

ik heb dit systeem 2e hands aangeboden gekregen voor 1350 euro :

Game PC MAX, slecht 4 maanden oud, zo goed als nieuw met vier jaar volledige garantie.

Processor: Intel® Core™ i7-7740X - Quad Core

Geheugen: Kingston HyperX Fury RGB 16GB DDR4-3200

Grafische kaart: NVIDIA RTX 2060 SUPER 8GB

Moederbord: Asus TUF X299 Mark 2

Behuizing: Corsair Carbide Spec-Delta RGB Tempered Glass

Koeling: Waterkoeling NZXT Kraken M22

Harde schijf: SSD 500GB Crucial

2e Harde schijf: SSD 1000GB Samsung 870

Geluidskaart: Standaard geluidskaart

Internet: 1Gbit netwerkkaart

Voeding: 850 Watt Riotoro

Accessoires: MSI Vigor GK30 Combo gaming keyboard + mouse

Besturingssysteem: Windows 10 Home

Garantie: 4 jaar Volledige garantie

wat vinden jullie hiervan? en zijn er anders kant en klare systemen van msi of lenovo die interessant zijn voor mij ?

budget is max 1400

Hartelijk dank !

Beste antwoord (via dekzwabber op 01-04-2021 23:20)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:13
Bij Paradigit kun je een systeem met een iets snellere CPU voor 100 euro meer krijgen: https://www.paradigit.nl/...0ti/80058534/product/3061, maar verder vind je toch echt mindere systemen voor dat geld, ik zie mn. veel GTX 1660 varianten voor dat geld, die zijn serieus minder dan deze twee systemen

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
er zijn een stuk betere systemen nieuw te vinden.

pricewatch: MSI MAG Infinite S 10TG-077MYS

i5 10400 vs i7 7740x (i5 is iets sneller, maar scheelt niet veel)
rtx 3060ti vs rtx2060s (ongeveer 30% beter)

wel geen waterkoeling / rgb behuizing - bepaal zelf hoe belangrijk dat is voor jou.

[ Voor 77% gewijzigd door 99ruud99 op 01-04-2021 15:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Niet doen, slechte deal. Heb je het zelf al eens vergeleken met nieuwe systemen?

Neem bijvoorbeeld deze. Voor 1100 euro heb je een nieuw systeem met alle garantie en een 6-core CPU van de 10e generatie ipv jouw 4-core CPu van de 7e generatie met dezelfde GTX 2060 Super videokaart.

Ik zou het wel weten...

Update: of natuurlijk het iets duurdere maar snellere systeem van @99ruud99 (stond er net nog niet ;)) Als je het geld er voor hebt zou ik dié doen.

[ Voor 15% gewijzigd door EMP op 01-04-2021 15:46 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
Ik ben op werk, heb snel de comments bekeken maar niet uitgebreid inhoudelijk en kunnen kijken naar de voorgestelde alternatieve.
Wel zie ik al meteen een duidelijke concensus dat het niet de beste koop is.
Had dit hoogst waarschijnlijk anders morgen gedaan.

Echt ontzettend bedankt alvast voor het nemen van de moeite!

Ik kom er straks op terug.
Groetjes

[ Voor 33% gewijzigd door dekzwabber op 01-04-2021 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
99ruud99 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:39:
er zijn een stuk betere systemen nieuw te vinden.

pricewatch: MSI MAG Infinite S 10TG-077MYS

i5 10400 vs i7 7740x (i5 is iets sneller, maar scheelt niet veel)
rtx 3060ti vs rtx2060s (ongeveer 30% beter)

wel geen waterkoeling / rgb behuizing - bepaal zelf hoe belangrijk dat is voor jou.
Hi!
Bedankt voor je reactie.

Mooi systeem! En idd in vergelijking beter ja.
Het is btw een vrij compacte kast, is dit lastig voor later met upgraden en hoe acht u de airflow en het gebrek aan watercooling?

Groetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
EMP schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:44:
Niet doen, slechte deal. Heb je het zelf al eens vergeleken met nieuwe systemen?

Neem bijvoorbeeld deze. Voor 1100 euro heb je een nieuw systeem met alle garantie en een 6-core CPU van de 10e generatie ipv jouw 4-core CPu van de 7e generatie met dezelfde GTX 2060 Super videokaart.

Ik zou het wel weten...

Update: of natuurlijk het iets duurdere maar snellere systeem van @99ruud99 (stond er net nog niet ;)) Als je het geld er voor hebt zou ik dié doen.
Bedankt voor uw reactie!

Goedkoper en beter als diegene die ik had gepost idd.
Denkt u dat het iets meer uitgeven op de langer termijn beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
Ernemmer schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:07:
Veel te duur voor zo'n oude generatie CPU, er is veel beter voor minder te krijgen tegenwoordig.
Bedankt!

Heeft u wellicht wat voorbeelden?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
Raade jullie eigenlijk in het algemeen aan om uberhaupt wel tweedehands te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:15
Als er een degelijk recent systeem te koop is voor een goede prijs is 2e hands wel te overwegen.
Echter de build die @99ruud99 heeft aangegeven is quasi onderdelen een betere koop dan jouw aangegeven 2e hands systeem.
Gewoon omdat de onderdelen nieuwer zijn, ook garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Ik heb ook even gezocht en heb geen betere game pc kunnen vinden dan die suggestie van @99ruud99 voor jouw budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
Beste djarune,

Bedankt voor je reply, zie jou vaker commenten en mensen helpen met advies!

Ja ruud zijn voorstel was een goede.
Weet jij wellicht hoe het zit met die unit betreft eventueel later upgraden en airflow/cooling?

En ik zag dat alternate en azerty ook voorgebouwde hebben.
Is dat wat?
En vind jij het systeem zijn geld waard of zeg je je krijgt echt meer ervoor terug als ik meer zou besteden?

Groetjes

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:13
Bij Paradigit kun je een systeem met een iets snellere CPU voor 100 euro meer krijgen: https://www.paradigit.nl/...0ti/80058534/product/3061, maar verder vind je toch echt mindere systemen voor dat geld, ik zie mn. veel GTX 1660 varianten voor dat geld, die zijn serieus minder dan deze twee systemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Die @martyw noemt is nog een stuk meer bang for buck vanwege 10600K, Z490 chipset, ruime ATX kast en ATX 650W voeding. Die is prima uitbreidbaar.

De MSI is vooral compact maar niet uitbreidbaar. Je kunt enkel de componenten vervangen. De chipset is H410 dus daar gaat geen snellere processor op. De voeding slechts 450W in een onbekend formaat. En er past geen 2e nvme in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
Hartelijk dank voor al jullie reacties.
het heeft mij erg geholpen met het maken van een keuze.

ik maar een nieuwe topic aan omdat ik nu zeker ben van mijn keuze maar mij afvraag welke monitor hier het beste bij past zodat ik daar wat geld apart kan leggen en of er wellicht met een kleine uitgave nog iets toe te voegen is wat echt verschil maakt.

Nogmaals bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Dat kan gewoon in dit topic hoor.
Ik neem aan dat je voor Martys pc gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
Hey ruud !

het systeem waarmee jij kwam was top en heeft me laten zien dat prebuild beter was, djarunes comment over martys pc over dat hij wat ruimer was en makkelijker uit te breiden is leek me op de langer termijn wat handiger.

ik had de volgende vragen:

Ik vroeg mij af of jullie meteen iets opvalt wat ik voor wellicht een klein bedrag kan verbeteren of toevoegen voordat ik hem bestel.

Ook is er kwa monitoren enorm veel en ik heb geen idee waar ik op moet letten en wat hier goed bij past en zoek advies voor 2 monitoren, 1 om op te gamen en 1 om op te editen (4k footage).
Ik sta open om een dual game monitor setup te doen op de langer termijn als jullie dat aanraden.

wat raden jullie aan voor gamen ? 1080p of 1440p ? het liefste de beste prijs kwaliteit verhouding en top of the line is niet nodig (en kan simpelweg niet ivm budget)

Ik ga later dit jaar met de desktop in adobe premier elements 4k footage editen, niks te zwaars of hele grote projecten maar dan is een 4k monitor wellicht het beste...

is er daar wellicht momenteel een beste bang for my buck ?

Hartelijk dank voor jullie moeite en advies !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_aimy
dekzwabber schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:46:
Hey ruud !

het systeem waarmee jij kwam was top en heeft me laten zien dat prebuild beter was, djarunes comment over martys pc over dat hij wat ruimer was en makkelijker uit te breiden is leek me op de langer termijn wat handiger.

ik had de volgende vragen:

Ik vroeg mij af of jullie meteen iets opvalt wat ik voor wellicht een klein bedrag kan verbeteren of toevoegen voordat ik hem bestel.

Ook is er kwa monitoren enorm veel en ik heb geen idee waar ik op moet letten en wat hier goed bij past en zoek advies voor 2 monitoren, 1 om op te gamen en 1 om op te editen (4k footage).
Ik sta open om een dual game monitor setup te doen op de langer termijn als jullie dat aanraden.

wat raden jullie aan voor gamen ? 1080p of 1440p ? het liefste de beste prijs kwaliteit verhouding en top of the line is niet nodig (en kan simpelweg niet ivm budget)

Ik ga later dit jaar met de desktop in adobe premier elements 4k footage editen, niks te zwaars of hele grote projecten maar dan is een 4k monitor wellicht het beste...

is er daar wellicht momenteel een beste bang for my buck ?

Hartelijk dank voor jullie moeite en advies !
Wellicht in de prebuild van Paradigit het geheugen veranderen naar sneller geheugen vanwege Z490 bord, dan kan je XMP in bios inschakelen.

Verder qua gamen, 1080p is voldoende maar ligt een beetje aan jouw budget en wensen (maatvoering scherm etc)
Zelf ben ik overgestapt van 1080p naar 1440p sinds m'n nieuwe build en vind het toch wel fijn.
Voor te gamen wil je vaak snelle schermen en hoge verversing.

Leuk 1080p scherm maar er zijn betere en goedkopere https://tweakers.net/pric...240y-zwart/specificaties/

Van 1440p hetzelfde
https://tweakers.net/pric...g27q-zwart/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekzwabber
Bedankt voor je reactie!

Dan investeer ik liever kwa gamen in 1440p. Raad u 27 of 32 aan kwa scherm groote?
Heeft u wellicht nog tips voor een scherm goed voor editen 4k footage?

Ik heb xmp gegoogled en begrijp nu wat het doet, welk ram raad u aan?

Groetjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_aimy
dekzwabber schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:04:
Bedankt voor je reactie!

Dan investeer ik liever kwa gamen in 1440p. Raad u 27 of 32 aan kwa scherm groote?
Heeft u wellicht nog tips voor een scherm goed voor editen 4k footage?

Ik heb xmp gegoogled en begrijp nu wat het doet, welk ram raad u aan?

Groetjes!
Zelf gebruik ik 27" maar kom van 22" inch dus een hele verandering.
Ik zou persoonlijk 2 dezelfde groottes nemen, 4k schermen zijn veelal duur maar deze is wat goedkoper https://tweakers.net/pric...50-w-zwart/specificaties/
Geen idee of dit voldoende kwaliteit levert voor jou.

Qua RAM is lastig, meestal kijk je hier voor op QLV van het moederbord maar exacte moederbord staat er niet bij.
Zou toch naar 3000-3200Mhz kijken.
Ik weet niet of Paradigit hier zelf zulke sticks in kan steken mbt garantie weet ik niet of je dat nog gaat hebben als je dat zelf doet.
Misschien zelfs optie om naar 32GB te kijken?
Aanbevolen bij zelfbuilds zijn vaak:
https://tweakers.net/pric...r8-md32gk2d4320016xr.html
https://tweakers.net/pric...-v-f4-3200c16d-32gvk.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik vind zelf 27 inch ook top.

Ps de vraag of je voor Martys pc ging was vooral van belang voor welk scherm. Juist op Tweakers krijg je veel nieuwe inzichten, ik zou ook zijn pc aanraden voor jouw doel als je budget het toelaat.
Pagina: 1