remote x/cygwin vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
hallo daar

ik ben van plan om d.m.v de XFree86 port van cygwin een systeem op te zetten waarmee ik remote kan inloggen op een X server hier in het netwerk (10 mbit), een voorbeeld hiervan

nu is mijn vraag: hoe werkt dit? als dit een beetje werkt met de snelheid van VNC ed. dan hoeft het van mij niet echt :'(

Ik heb nl. op mijn server nog geen X geinstalleerd, dat word dus eerst een hele klus om X aan de praat te krijgen (via SSH sessie B-)) en vervolgens die hele cygwin meuk met remote-x draaiende te krijgen

eravringen, ideeën, waarschuwingen?

alvast bedankt

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Als je secureCRT geinstalleerd hebt op je windows bak, kun je instellen dat 'ie X11 pakketjes moet forwarden...

Je kunt dan heel makkelijk X progjes draaien op je windows pc...

Het is alweer lang geleden dat ik dit eens geprobeerd heb, destijds ook al wat dingen over gevraagd... ff zoeken:

[topic=78554]
[topic=47709]
[topic=112439]

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
thx

maar heeft niemand het met de Xfree86 port van cygwin geprobeerd? (want bijv die Xwin32 kost $$$ en daar houden wij niet zoveel van >:))

Ik ga het denk ik eerst onder een vmware systeem proberen, kijken of het werkt (zou in principe moeten kunnen)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hm.. volgens mij wil ik dat ook nog. Een soort 'xnest' zodat ik vanuit window naar mijn obsd X server kan connecten (net zoals mijn diskless terminals nu al doen :)).

• Bigs
  • Niet online
Hm.. ik heb winaXe gedownload en als je het op de manier doet zoals in die andere topics beschreven werkt het meteen :)

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Ik ben er trouwens nog altijd niet uit hoe ik die hele Xwindows kan opstarten...
Dat was me toen ook nog niet gelukt.
Ik kon wel al die afzonderlijke progjes opstarten (zoals netcfg, gnorpm enz...)

Iemand een idee?

• Bigs
  • Niet online
In winaXe kun je gewoon kiezen dat ie een complete desktop in een venster propt, of zelfs fullscreen werkt.
Of (wat ook leuk is) losse vensters, maar wel met remote wm (dus met vensters van je wm er omheen).
Pagina: 1