Vraag omtrent Apple tv icm VPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 15:03

Kevinr1989

I am the danger

Topicstarter
Goedemiddag allen,

Mijn excuses als ik de vraag in het verkeerde gedeelte van het forum stel, aan de mods, verplaats hem naar het correcte gedeelte indien noodzakelijk.

Mijn situatie/vraag is als volgt: ik woon voor werk op CuraΓ§ao, je kent het misschien wel, dat zonnige eiland in de Caribbean ver weg van Nederland πŸ˜› Anyway, ondanks het tijdverschil kijk ik graag Nederlandse tv en dit doe ik door middel van een VPN verbinding en inloggegevens van TMobile en KPN van (schoon)ouders.

Nu heb ik een chromecast hangen maar als ik op het VPN van Nederland verbonden zit en ik druk op casten, gebeurd er niks. Komt natuurlijk omdat de chromecast op het lokale wifi netwerk zit.

Mijn vraag is, Apple TV 'kopieert' het scherm van je iPad en iPhone als ik het goed heb, betekent dat wanneer ik via 1 van deze twee de VPN op Nederland heb staan en KPN/TMobile kijk, ik het dus kan casten/mirroren naar de Apple tv, dus mijn normale tv?

Ik heb verschillende websites bezocht maar geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden, wellicht dat iemand in zo'n zelfde situatie zit ie mij duidelijkheid/uitsluitsel kan geven πŸ˜‰

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mm dat lijkt mij wel erg als behelpen.
Airplay is op zich prima maar je wilt niet continu het scherm van je iOS device mirroren lijkt mij.

Ben je niet veel beter af met een Modem/Router die ook VPN kan doen?
Dan gooi je al het verkeer van je Apple TV via de VPN naar buiten en heb je er geen omkijken meer naar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 17:21
Kevinr1989 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:59:
Goedemiddag allen,

...
Mijn vraag is, Apple TV 'kopieert' het scherm van je iPad en iPhone als ik het goed heb, betekent dat wanneer ik via 1 van deze twee de VPN op Nederland heb staan en KPN/TMobile kijk, ik het dus kan casten/mirroren naar de Apple tv, dus mijn normale tv?
Nee, dat klopt niet helemaal.

Ja, je kunt met behulp van Airplay het scherm van je iPad of iPhone kopieren (mirror) naar je AppleTV. Dat is echter vrij traag en werkt voor TV / videobeelden niet.
Als je Airplay dan ook gebruikt om video's (youtube of andere streaming app ofzo) naar je AppleTV te sturen dan gaat dat anders, dan gaat dat net als bij de Chromecast dat niet je iPhone/iPad, maar de AppleTV zelf de brondata opvraagt. Met alleen een VPN op je iPhone/iPad gaat het dan dus inderdaad niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:16

Aiii

δ½•γ“γ‚Œ

Nee, dat gaat waarschijnlijk niet werken, aangezien in de meeste gevallen de app of website het video signaal naar je Apple TV gaat sturen, en niet je scherm gaat casten, voor zover ik weet.

Zelf heb ik VPN ingeregeld op router niveau, daar verbind ik met de VPN, en zo kan mijn AppleTV ook over een VPN verbinding beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Topicstarter
Dat is het probleem wel een beetje, een VPN router is hier niet te krijgen πŸ˜‚ maar dank voor het antwoord allen, had zelf ook wel ovr die router gelezen en als oplossing in gedachte echter, niet te verkrijgen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:29

BCGraaf

BC

Als jij jouw telefoon als hotspot inzet voor de apple tv. En dan de app van KPN of T-mobile installeert op de apple tv zou het in theorie moeten werken.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Topicstarter
BCGraaf schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:07:
Als jij jouw telefoon als hotspot inzet voor de apple tv. En dan de app van KPN of T-mobile installeert op de apple tv zou het in theorie moeten werken.
Prima idee! Alleen de prijzen voor data hier zijn abnormaal hoog dus dat sla ik over 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:16

Aiii

δ½•γ“γ‚Œ

Kevinr1989 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:59:
Dat is het probleem wel een beetje, een VPN router is hier niet te krijgen πŸ˜‚ maar dank voor het antwoord allen, had zelf ook wel ovr die router gelezen en als oplossing in gedachte echter, niet te verkrijgen hier.
Ik snap je opmerking niet helemaal, denk ik? Je hoeft geen "speciale" router te kopen.

Je kan met zoveel routers aan de slag, ik heb een gewone ASUS router, met merlin firmware, maar ook met gewone routers met eigen firmware of iedere router die OpenWRT ondersteund zou dit kunnen. Zolang je maar een OpenVPN client kunt instellen. Verkopen ze daar geen enkele router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Topicstarter
Aiii schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:28:
[...]

Ik snap je opmerking niet helemaal, denk ik? Je hoeft geen "speciale" router te kopen.

Je kan met zoveel routers aan de slag, ik heb een gewone ASUS router, met merlin firmware, maar ook met gewone routers met eigen firmware of iedere router die OpenWRT ondersteund zou dit kunnen. Zolang je maar een OpenVPN client kunt instellen. Verkopen ze daar geen enkele router?
Die simpele varianten wel, heb al onderzoek gedaan hier namelijk. En op de basis router van de internetaanbieder zit die optie sowieso niet, dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:15
Het is mij allemaal niet gelukt via Apple en ik heb uit eindelijk het volgende gedaan (vanuit de VS):

- FireTV gekocht
- NordVPN account
- Regio op NL, verbinding maken met de VPN app van NordVPN
- NLZiet gedownload en betaald
- Nu kan ik alles kijken (behalve NPO programma's, maar.. dat werkt dan weer gewoon via de NPO app)

Het is me op Apple niet gelukt omdat je niet zomaar een VPN client kan installeren op de AppleTV. Het alternatief is idd VPN op router niveau maar dat vond ik te veel gedoe (omdat dan m'n Amerikaanse TV weer stuk gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ex87 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:05:
Het is mij allemaal niet gelukt via Apple en ik heb uit eindelijk het volgende gedaan (vanuit de VS):

- FireTV gekocht
- NordVPN account
- Regio op NL, verbinding maken met de VPN app van NordVPN
- NLZiet gedownload en betaald
- Nu kan ik alles kijken (behalve NPO programma's, maar.. dat werkt dan weer gewoon via de NPO app)

Het is me op Apple niet gelukt omdat je niet zomaar een VPN client kan installeren op de AppleTV. Het alternatief is idd VPN op router niveau maar dat vond ik te veel gedoe (omdat dan m'n Amerikaanse TV weer stuk gaat)
Dat laatste hoeft natuurlijk niet. Je kunt bij bijna al die routers wel opgeven welke hosts via VPN naar buiten gaan en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zit je dan in dat bananen land, ooh wacht eens… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Donstil schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:28:
[...]

Dat laatste hoeft natuurlijk niet. Je kunt bij bijna al die routers wel opgeven welke hosts via VPN naar buiten gaan en welke niet.
Ja, ter verduidelijking: Ik gebruik mijn AppleTV voor al mijn Amerikaanse TV apps (CBS, Showtime, HBO etc etc) dus als ik dan aangeef AppleTV -> NL dan werken die apps niet meer en moet ik het steeds aan en uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ex87 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:08:
[...]

Ja, ter verduidelijking: Ik gebruik mijn AppleTV voor al mijn Amerikaanse TV apps (CBS, Showtime, HBO etc etc) dus als ik dan aangeef AppleTV -> NL dan werken die apps niet meer en moet ik het steeds aan en uitzetten.
Ooh zo, ja dan moet je met country lists gaan werken maar dat kunnen er weer een stuk minder en wordt het allemaal wel wat ingewikkelder van.

Maar goed je mist niets hoor op de Nederlandse tv 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38
Ik heb wel vpn icm screen mirroring (airplay) vanaf mijn MacBook gedaan. Ging dan om Belgische tv kijken in Nederland en dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Donstil schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:39:
[...]

Ooh zo, ja dan moet je met country lists gaan werken maar dat kunnen er weer een stuk minder en wordt het allemaal wel wat ingewikkelder van.

Maar goed je mist niets hoor op de Nederlandse tv 8)7
We kijken graag β€˜Ik Vertrek’ en β€˜straatarm / steenrijk’ haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Topicstarter
Potje voetbal (eredivisie bijvoorbeeld) en zo nu en dan eens een casual programma. Niks bijzonders verder en in principe alles op de iPad, maar ik dacht dat er misschien een betere manier was door bijvoorbeeld Apple tv πŸ˜‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Je zou eventueel het lightning naar HDMI verloopje kunnen gebruiken en je iPhone of iPad daarmee rechtstreeks aan je televisie kunnen verbinden. Nadeel is dan wel dat je geen afstandsbediening hebt en wellicht de telefoon ook niet meer onder handbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:04
Je zou ook een smartdns kunnen gebruiken. Heb ik hier een aantal maanden gebruikt om bbc te kunnen kijken op de appletv in Nederland.

Dus geen vpn maar een smartdns, dat werkt wel op de Apple TV en met veel diensten, ook vaak gratis een maand proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ex87 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:01:
[...]

We kijken graag β€˜Ik Vertrek’ en β€˜straatarm / steenrijk’ haha
Ooh ja ik vertrek was ik even vergeten. Dat kijken wij ook :)

En Bed & Breakfast overigens. Ook een guilty pleasure :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Het beste is dit in de router in te stellen via VLAN’s zodat de rest zonder VPN werkt. Andere mogelijkheid is een client waarop VPN werkt. Helaas heeft de Apple TV dit niet en een iPad bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Is mikrotik ook niet te krijgen daar? Ik kan wel een ubiquity dealer vinden namelijk.
Pagina: 1