I need help!

Pagina: 1
Acties:

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:22
Kweenie waar die moet, volgens mij moet ie of in OM (hier dus) of in SA of WOS. Dus als ie hier niet goed staat zet um dan ff in SU plzz...

Oke ik heb net een nieuwe hd gekocht, die ik nu wil gaan gebruiken als me primary - dus daar komt me OS op. Ik wil echter een dual-boot, Win 98 en 2k.

Ik heb nu op me primary al Win 2k geinstalled. Hiervan wil ik een image maken en die dan later op me nieuwe hd gooien, nadat ik Win98 er op heb gezet. (allebij andere partities)

Als ik nu de schijf partitioneer in 3-en - 1 voor Win 98 - 1 voor Win 2k - en een voor de rest. Vervolgens installeer ik Win 98 op partitie 1, en zet de image van Win 2k op partitie 2.

Als ik ff logisch nadenk zit ik nu dus met het probleem dat me MBR (Master Boot Record (of zoiets) denk dat alleen Win 98 erop staat. En dat ik nu dus niet kan kiezen tussen de 2 OS'en, wat je normaal krijgt als je Win 2k opnieuw installed nadat Win 98 op andere partitie staat. Klopt dit?

Zo ja, hoe kan ik dit veranderen zodat ik het menu-tje van Windows 2k krijg waarbij ik kan kiezen in welk OS ik wil opstarten. (vermeld dan a.u.b. hoe het bestand heet wat ik moet editten en wat ik er precies in moet zetten)

Nou ik hoop dat dit duidelijk is, zo niet dan zeg je het maar.

Edit: nog wat dingen toegevoegd.

There is no magic.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ten eerste begin eens met een andere topic naam: I need help! hebben we niet zo veel aan begrijp je. Geef een betere omschrijving.

Dan: Waarom een image maken van 2K? Gewoon 98 op de 1ste partitie installen en dan 2K op de 2e partitie. Je MBR wordt dan automatisch aangepast.

Je kunt ook je 2K zooi naar die nieuwe schijf kopieren (naar de 1ste partitie) en dan 98 op de 2e installen. Zo behoud je je data.

/edit typos /edit

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• The Will
Waarom image?? Omdat ik niet zo'n zin heb om al die ******** zooi opnieuw te gaan installeren, windows heeft de vervelende eigenschap, samen met de meeste andere software, dat het lang duurt om te installeren.

En over me topic naam........LEKKER BOEIEND.....de omschrijving staat toch in me topic zelf?? Anders zou je zo'n naam krijgen. Win 98/2k dual-boot - win 2k van image na win 98 setup - werkt dit i.v.m. MBR???? Kortom.....niet zeuren, als het je niet bevalt, niet naar kijken.

Edit:
Op woensdag 15 augustus 2001 23:51 schreef Shove_it999 het volgende:
Je kunt ook je 2K zooi naar die nieuwe schijf kopieren (naar de 1ste partitie) en dan 98 op de 2e installen. Zo behoud je je data.
Nope dat werkt geloof ik niet want Win 98 ondersteunt d8 ik geen dual-boot. Is al eerder hier gevraagd of dat kon en toen werd er NEE gezegd.

There is no magic.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:20
In boot.ini op je bootschijf kun je die dingen aanpassen.
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=2
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Advanced Server" /fastdetect

Dat is de mijne. Als je nou je Win2k verplaatst hebt zou hij het volgens mij weer doen als je disk en partition wijzigt in de nieuwe waarden.. En je moet ntdetect.com en ntldr ook naar je bootpartitie kopieren. Anders even met de win2k bootcd die systeembestanden kopieren.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

En over me topic naam........LEKKER BOEIEND.....de omschrijving staat toch in me topic zelf?? Anders zou je zo'n naam krijgen. Win 98/2k dual-boot - win 2k van image na win 98 setup - werkt dit i.v.m. MBR???? Kortom.....niet zeuren, als het je niet bevalt, niet naar kijken.
dat zou idd een betere topic naam zijn geweest.
Als mensen de UTFS knop gebruiken gaan ze denk ik NIET zoeken naar een topic dat i need help heet....

McFraGG de gekste !!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:21
free boot menu ( met gui )

http://www.xosl.org

isnstall op eigen part. of op w98 part.

1+1+1 = 1

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op woensdag 15 augustus 2001 23:54 schreef The_Will het volgende:
Waarom image?? Omdat ik niet zo'n zin heb om al die ******** zooi opnieuw te gaan installeren, windows heeft de vervelende eigenschap, samen met de meeste andere software, dat het lang duurt om te installeren.

HE ZULLEN WE FF VRIENDELIJK BLIJVEN JA!! IK PROBEER JE ALLEEN MAAR TE HELPEN EN IK ZIT NIET TE WACHTEN OP ZO'N SNOTNEUS DIE DENKT DAT IE ALLES BETER WEET EN SORRY DAT IK ZO SCHREEUW MAAR DIT PIK IK DUS NIET!!!

Verwijderd

[b]
En over me topic naam........LEKKER BOEIEND.........Kortom.....niet zeuren, als het je niet bevalt, niet naar kijken.
Als je hier om hulp komt vragen, wees dan zo duidelijk mogelijk en geef niet zo'n grote bek op deze wijze, anders willen mensen je niet helpen.

Suc6

Verwijderd

Volgens mij pikt win2k het niet zondermeer als je 'm zomaar van partitie verhuist, toch?

Zoek eens op Partition Magic, deze kan alles wat jij wil en nog meer :)

Overigens, uit de FAQ (puur ter overweging):

• Om te beginnen; wees een beetje aardig voor elkaar. Met 25.000+ mensen in een 'ruimte' weet je zeker dat niet iedereen het met je eens is. Er zullen altijd mensen zijn die er een andere visie op na houden dan die van jou. Zolang die meningen binnen de fatsoensnormen blijven dien je ze te respecteren.
Als je een topic post, geef het dan een duidelijke titel mee. Een titel als HELP, MIJN PC CRASHT is irritant en geeft niet weer wat je probleem is. Kies voor een titel als Pc crasht zodra winamp gestart wordt of iets in die trend.

Het boeit dus wel degelijk... Los daarvan krijg je met een duidelijke omschrijving vaak eerder de juiste hulp...

• The Will
Op woensdag 15 augustus 2001 23:57 schreef RaR het volgende:

[..]

dat zou idd een betere topic naam zijn geweest.
Als mensen de UTFS knop gebruiken gaan ze denk ik NIET zoeken naar een topic dat i need help heet....
Zoeken kan werkt ook op inhoud, ik zocht laatst naar "Enlight", en kreeg een topic "Wat is de meest mod-vriendelijke kast"
Op woensdag 15 augustus 2001 23:58 schreef Shove_it999 het volgende:
HE ZULLEN WE FF VRIENDELIJK BLIJVEN JA!! IK PROBEER JE ALLEEN MAAR TE HELPEN EN IK ZIT NIET TE WACHTEN OP ZO'N SNOTNEUS DIE DENKT DAT IE ALLES BETER WEET EN SORRY DAT IK ZO SCHREEUW MAAR DIT PIK IK DUS NIET!!!
Dat je het niet pikt merk ik ja, en heb ik ooit gezegd dat ik het beter weet?? daggut niet. EN IK BEN GEEN SNOTNEUS :) Ik lees me reply noggus na en het komt idd niet egt aardig over, sorry 'bout that. Had het iets aardiger uit kunne drukke. Dus doe maar alsof je die opmerking nie hebt gezien, oké? Iedereen weer blij hier? Ja? Mooi, dan ga ik nu naar bed.

There is no magic.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op donderdag 16 augustus 2001 00:09 schreef The_Will het volgende:
Mooi, dan ga ik nu naar bed.
slaap ze

mzzl

Pagina: 1