|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| --------- | | | BEL | | | --------- | | < 220V pennen 110V-style | -------- | | | | / \ | | ------------ || || || || () () |
Bovendien lijkt het 220V gedeelte van de bel zelf discutabel
Staat er ergens een KEMA/C E keurmerk op?
[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 01-04-2021 14:20 ]
Heb je ook fotos van de voorkant van de PCB?
[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 01-04-2021 14:24 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Vertrouw je het niet misschien een idee om gewoon de vraag bij de gemeente neer te leggen of bij een partij/persoon in het gemeentebestuur.
edit: ik zie het al die, link hierboven. Welke malloot heeft dit in hemelsnaam bedacht

[ Voor 45% gewijzigd door Yucon op 01-04-2021 14:46 ]
Dat verloopje is wel kwalijk, daar hoort gewoon een euro stekker aan.
Het wordt al iets beter als je dat verloopje vast lijmt aan de bel ... maar dan nog.
Nja, als zo'n random "city marketeer" zoiets heeft verzonnen heb ik niet direct heel veel vertrouwen in de technische staat van dit ding.
Maar dat de gemeente zo'n ding levert met een gammel verloop van Chinees (lijkt op de US-stekker) naar EU is discutabel op z'n zachtst gezet. Die verloopstekkers zijn niet goedgekeurd en voldoen absoluut niet aan de eisen die in Nederland aan dergelijke spullen gesteld worden. Zo kan je zonder enige moeite met een metaal voorwerp bij de contacten komen en kan de stekker er half ingestoken worden, waardoor één van de pennen onder spanning komt te staan en zonder problemen aan te raken is.
[edit]
Ik had al een reactie geschreven over de scheiding van de voeding en dat die veilig was, maar zie in de video dat er een micro-usb onderaan zit. Gezien de ervaringen van Big Clive zou ik daar geen USB-kabel in durven prikken...
Aangezien de doosjes vol Chinees staan, durf ik te wedden dat die dingen niet KEMA-getest (of vergelijkbaar) zijn en discutabel op z'n minst zijn.
Ik zou die dingen niet zomaar onder het volk durven verspreiden uit naam van de gemeente

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Is niet Engels maar US. Betekent dus ook dat de bel feitelijk voor 110v is ontworpen en jij gaat er 230V op gooien. Kan wellicht best werken, maar best kans dat de chinese ontwerper hem daar niet op gespecd heeft. Er hoeft maar 1 huis uit te fikken of iemand op z'n sodemieter krijgen en de pijp uit gaan (zal niet gauw gebeuren met een 230v schok normaliter maar het kan...), en de gemeente kan dokken, als de verzekering erachter komt. Heel bijzonder dit.memphis schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:38:
Indien deze door de gemeente is geleverd mag je er vanuit gaan dat het via goede distributiekanalen is geleverd, het feit dat die met een Engelse stekker komt met een verloopje is dubieus maar niet ondenkbaar. Inweze moet er een bewijs van CE bij zitten of bij te vinden zijn.
Vertrouw je het niet misschien een idee om gewoon de vraag bij de gemeente neer te leggen of bij een partij/persoon in het gemeentebestuur.
---------------
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dit soort producten moeten een CE markering (het is geen keurmerk) hebben waarmee de fabrikant laat weten dat wat betreft hem het product aan de geldende eisen voldoet en veilig gebuikt kan worden.
Overigens betekent dat nog niet dat dat ook zo is.
Weer wat geleerdWackoH schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:35:
Deze stekker met platte pinnen worden ok in China gebruikt waar de netspanning 220V is.
Dit soort producten moeten een CE markering (het is geen keurmerk) hebben waarmee de fabrikant laat weten dat wat betreft hem het product aan de geldende eisen voldoet en veilig gebuikt kan worden.
---------------
Anoniem: 454358
En ce markering zegt ook helemaal niets, dat drukken die chinezen voor 1 cent er gewoon bij op. Genoeg rommel gezien met allerlei keuren erop, kema, tuv, ce etc, maar de grootste rommel.
Die verloop stekkertjes lijken mij het gevaarlijkst, iedereren/de meesten die een telefoon op alixpres hebben gekocht, hebben er ook zo;n ding bij gekregen, snap niet dat het niet vaker misgaat.
edit, als je m niet gebruikt, misschien wel leuk op m op te sturen naar Clive idd.
YouTube: YouTube
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 02-04-2021 22:46 ]
Zijn de stekkers in China ook gepolariseerd? In Noord Amerika zijn de ongeaarde stekkers meestal gepolariseerd, je kunt dat zien doordat een pootje van de stekker iets breder is dan de andere. Je kunt dit b.v. zien aan de foto van het verloopje bovenin dit topic; waar de sleuf onder iets groter is dan boven.WackoH schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:35:
Deze stekker met platte pinnen worden ook in China gebruikt waar de netspanning 220V is.
Over het CE keurmerk, is dat keurmerkje dat de Chinezen erop zetten niet het China Export logo? Dat lijkt sprekend op het CE logo. Is waarschijnlijk ook ontworpen met het oog op die verwarring.

[img]error.jpg[/img]
Hopelijk is dat wel through hole.
:fill(white):strip_exif()/f/image/0TbjFBU5qJJvGm4PIzVkprR1.png?f=user_large)
De officiële Chinese stekker (=Type I) staat links. Maar je ziet dat er in het stopcontact rechts ook plek is voor een stekker met platte stekkers waar Japanse stekkers in passen (=zoals Amerikaanse maar met twee even brede platte pootjes, Type A).
In zo'n wandcontactdoos gaat ook prima zo'n platte Euro plug. En soms, met wat geweld, ook een Shuko (zo'n ronde met aarde, al maakt de aarde dan natuurlijk geen contact).
Ik heb eens een Nokia oplader gekregen (dus een veilig product neem ik aan). Die heeft twee gelijke platte pinnen, niet de officiële stekker.
Dus ik denk da de situatie is China vergelijkbaar is met Europa. Licht, dubbel geïsoleerde apparaten gebruiken een twee-pin stekker. Zwaardere of als ze een aarde nodig hebben, de 3 pins. Die laatste kan gepolariseerd zijn (maar ik weet niet of dat in de norm staat).
[ Voor 7% gewijzigd door WackoH op 04-04-2021 10:24 ]
Hmja, het "China Export" logo bestaat niet natuurlijk, wat wel bestaat is een niet echt CE logo.Niekleair schreef op zondag 4 april 2021 @ 04:34:
[...]
Over het CE keurmerk, is dat keurmerkje dat de Chinezen erop zetten niet het China Export logo? Dat lijkt sprekend op het CE logo. Is waarschijnlijk ook ontworpen met het oog op die verwarring.
[Afbeelding]
Men drukt er daar vrolijk in een random font CE op en daarmee zijn ze er wel klaar mee.
Dit is een typisch pcbtje uit china wat brand of kortsluiting kan veroorzaken.
Niet gebruiken , en melding maken bij de gemeente,
Je bent niet verzekerd als je dit in je stopcontact stopt.
Ben niet slim, maar wel dom
Die sleuven in de print bieden extra lucht en kruipwegen, dat is in principe positief maar dit printje oogt veel te primitief. Ik kan de andere kant niet zien, maar ik mis het noodzakelijke aan filtering. Dus ik gok erop dat die lucht en kruipwegen wel in orde zijn, maar zonder die filtering kan het zijn dat dit ding storingsgevoelig is (EMC) en mogelijk andere apparatuur beïnvloedt. Het zou ook kunnen dat het plastic van de behuizing ongeschikt is qua rookontwikkeling en brandvertraging, mocht het mis gaan.
De CE markering is een terechte opmerking, net als de opmerking dat die markering soms onterecht wordt aangebracht, zij het met een drukfout. Een andere indicator is dat er een EU partij identificeerbaar moet zijn die verantwoordelijkheid neemt voor dit product, de importeur of de fabrikant (als die lokaal aanwezig is). Die twee tezamen zou voldoende indicatie moeten geven of dit deugt. Als de CE markering ontbreekt of de fabrikant/importeur (let wel, een EU partij) is niet identificeerbaar, dan zou ik het product niet toepassen.
Misschien een idee (zoals eerder aangegeven) bij de gemeente de herkomst na te gaan. Of een tipje bij de plaatselijke krant neer te leggen.
Maar het schijnt dat je hem wel veilig kan voeden met een chinese USB lader
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MvSlRRhZB5Pt44O15GAxxtxT.jpg?f=user_large)
Nou... dat ligt toch wat genuanceerder...itcouldbeanyone schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:11:
...
Je bent niet verzekerd als je dit in je stopcontact stopt.
https://www.unive.nl/blog...-door-wasdroger-verzekerd
Tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid, krijg je de schade gewoon vergoed
https://www.klaverblad.nl...s/preventietips-brand.htm
En als de niet-technisch onderlegde, non-tweaker, maar standaard burger een apparaatje aansluit wat hij/zij van een overheidsinstantie heeft gekregen. Dan doet de verzekering echt niet moeilijk door gelijk de boel af te wijzen omdat een goedkoop Chinees apparaatje de brand veroorzaakt zou hebben. Als dat al te bewijzen valt...
Want alle tweakers
https://www.allianzdirect...ktronica-veilig-opbergen/
doen ook dit braaf:
Gebruik je een apparaat niet, ruim de kabel dan netjes opgerold op in een handige opbergdoos. Zo voorkom je ook dat de kabels zwak worden of gaan scheuren. Ligt een kabel over de grond? Dan is het verstandig om de kabel met een kabelgoot aan de muur te bevestigen. Zo voorkom je dat je struikelt over je draden en behoud je de kabel in goede staat. Dit is zeker aan te raden bij kleine kinderen in huis. Zij ontdekken de wereld immers door te voelen en te proeven, wat bij elektrische kabels levensgevaarlijk kan zijn.
Trek de elektrische kabels van je apparaten uit de stekker wanneer je het apparaat niet gebruikt. Zo voorkom je dat een apparaat oververhit of de batterij verzwakt. Ook voorkom je hiermee dat je kind met het apparaat gaat spelen, wat in sommige gevallen erg gevaarlijk kan zijn.
toch?

dat is idd bizar!Juup schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:19:
Wat bizar dat hier belastinggeld naartoe gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 04-04-2021 13:29 ]
Anoniem: 511810
Die US verloop is niet perse het issue, DAT blijft veilig, maar die 300V elco op de print die over de sleuf heen gebogen is, is natuurlijk compleet idioot... Dan hoef je ook geen sleuf in je print te maken, kunnen de chinezen nog 2 ct van de kostprijs drukkenMistraller schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:30:
Zit wel een sleuf in de PCB. Maar het is niet voor niets dat fabrikanten vrijwel altijd een losse voeding gebruiken, en alleen budget/chinese meuk het op deze manier doet. Die US verloop is volgens mij officieel niet toegestaan om redenen die jij al noemt
Vraag me af wie hier d importeur is, die is nl verantwoordelijk voor de conformiteit... Stel dat is de gemeente, dat zou pas een leuke 1 april grap zijn...WackoH schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:35:
Deze stekker met platte pinnen worden ook in China gebruikt waar de netspanning 220V is.
China Export is een mythe en er zijn vele CE gelabelde producten te vinden met een niet helemaal correct CE logo erop.Niekleair schreef op zondag 4 april 2021 @ 04:34:
[...]
[Afbeelding]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dat verloop is net zo goed kwalijk, want ontzettend niet-aanraakveilig. En eerlijk is eerlijk, ik heb er hier ook eentje liggen, maar toen ik die (tijdelijk) in gebruik had heb ik hem wel vastgelijmd aan de behuizing.Anoniem: 511810 schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:31:
[...]
Die US verloop is niet perse het issue, DAT blijft veilig, maar die 300V elco op de print die over de sleuf heen gebogen is, is natuurlijk compleet idioot... Dan hoef je ook geen sleuf in je print te maken, kunnen de chinezen nog 2 ct van de kostprijs drukken
---------------
mja klopt, als ik hier de commentaren lees moet ik toegeven dat er wel wat faalmodii bedenkbaar zijn. Er zijn er echter ook te koop die dit (mechanisch) oplossen, maar dat is deze niet...Mistraller schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:52:
[...]
Dat verloop is net zo goed kwalijk, want ontzettend niet-aanraakveilig. En eerlijk is eerlijk, ik heb er hier ook eentje liggen, maar toen ik die (tijdelijk) in gebruik had heb ik hem wel vastgelijmd aan de behuizing.
Niet dat het veel uit kan halen, het is maar een schuimsnijtafel met een hete draad in mijn geval, maar ik zag de ellende al bij het uitpluggen.
Op Alibaba voor 5.65 Euro per stuk bij een afname van minstens 1000 stuks (maar dan zal er nog wel BTW etc. bij komen.)
Bij customized logo, verpakking of graphic (?) is de minimale afname al 2000 stuks.
Ik vind niets over customized geluid (tenzij dat met 'graphic' wordt bedoeld).
Te koop voor 6.30 met een minimum van 100 hier, maar voor customization blijft het minimum 2000.
Dus ik ben wel nieuwsgierig welke deal die marketeer heeft afgesloten. Leuk iets om te WOBben
PS:
De omschrijving is "US Plug-in Cordless Wireless Doorbell Battery Free for Transmitter MP3 Music Smart Self Power Generate Wireleess Doorbell".
Met "Self Power Generate" dacht ik dat de zender geen batterij zou hebben, maar de energie uit de drukactie zou halen.
Maar helaas:
1. Use a small screwdriver to open the transmitter rear cover carefully, install the battery, and then cover it back.
2. Open the receiver and install it, it is battery free function, press to generate power to work.

Dan weet je iig zeker dat elk mogelijk voordeel van een deal verloren gaat door de kosten van de WOBWackoH schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:53:
Dus ik ben wel nieuwsgierig welke deal die marketeer heeft afgesloten. Leuk iets om te WOBben

Dat is helemaal niet bizar, dat is de modus operandi van gemeenten. Ook daar wordt enorm veel geld weggepist naar allerlei onzin, uitbesteed naar eigen clubjes en clubjes van vrienden van de bestuurders. Zo weet ik er een die mensen in een herintegratie/werkzoek traject haar huis laat schoonmaken. Is toch werkervaring enzo en dan heb je toch mooi een gratis schoon huis. Je flikker echt van je stoel als je weet hoe de hazen daar lopen. Ik heb ze een simpele 2do lijst om aan de muur te hangen uit zien besteden aan bevriende ZZP'ers. Ik garandeer je dat hoe meer je te weet komt, hoe meer je morele kompas op het gebied van belastingontwijking een andere kant op gaat wijzen.Juup schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:19:
Wat bizar dat hier belastinggeld naartoe gaat.
Ken je die reclames van mensen die je een cursus aan proberen te prijzen voor veel geld maar waar jij dan veel geld mee kan gaan verdienen? Dit is precies hetzelfde maar de doelgroep zijn ambtenaren van de gemeente. Lul gewoon een eind weg over 'bruto lokaal geluk', 'harmoniezoekers' enzovoorts voor letterlijk honderden euro's per uur. Deze vent heeft waarschijnlijk lekker op aliexpress zitten shoppen ongehinderd door enige kennis en de gemeente wat willekeurige meuk in de maag gesplitst.
Dit raad ik ten zeerste af want dat is echt niet goed voor je bloeddruk.WackoH schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:53:
En welk vriendje van hem die dingen heeft mogen programmeren vullen met mp3s en inpakken.WackoH schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:53:
Of is dat netjes europees aanbesteed?
:strip_exif()/f/image/ew4DF8mXUWQBtdjsb1V1L700.jpg?f=fotoalbum_large)
foto van de andere kant van de pcb volgt nog.
Nog wel een zoektochtje waardig.
Ooit gedaan omdat iemand die beweerde dat de handtekeningen waren gezetn voor het gebruik van een afgedankte pretpark voor een RC circuit zonder dat er iets over in de kranten te vinden was.
Een brichtje aan de grootste lokale krant gaf een paar dagen later een artikel met direct de rel dat de eigenaar van dat park wel in gesprek was geweest maar er nog geen contracten waren.
Het "China export" logo is een hardnekkig fabeltje. Er bestaat niet zoiets als een expres verkeerd logo.WackoH schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:02:
Dat is dus duidelijk niet de juiste CE-logo (zie paar post van @Niekleair), dus dit product heeft zeker geen CE.
De gemeente Kampen kan die bellen beter op gaan halen. Als er een ongeluk mee gebeurt, zijn ze de sjaak...
Wat een gepruts...
Het CE logo zelf heeft geen waarde. Elk bedrijf mag dit op een product printen, er is geen keurmerk. Het enige wat een CE logo zegt is 'Ik als bedrijf beweer dat ik me aan de Europese normen heb gehouden'.
Het is dus alleen iets voor aansprakelijkheid.
Als je je niet aan de normen houd, en wél een logo op je product zet, dan ben je net zo fout als je je niet aan de normen houden en géén logo gebruiken. Een chinees bedrijf die zich niet aan de normen houdt kan net zo goed een 'echt' CE logo op zijn producten zetten.
Er zijn twee losstaande zaken:
1. Je voldoet aan de europese normen (dan mag je een logo voeren)
2. je voldoet niet aan de europese normen (dan mag je officieel geen CE logo voeren, maar niemand controleert dat)
A. Je hebt een correct CE logo (prima, je houdt je aan de guideline van hoe het logo er uit ziet. voegt verder niks toe aan de waarde van dat logo)
B. Je hebt een logo wat er iets anders uitziet (dom, maar doet verder niet af aan de legaliteit van je product en/of je je aan de normen houdt)
Hopelijk kunnen we dit fabeltje de wereld uit helpen...
De normen zélf worden trouwens (afhankelijk van de markt) wél gecontroleerd. Daarvoor zijn commissies om de normen bij te houden en handhaven. Als je een CE logo voert, en daarmee beweert aan bijvoorbeeld de LVD of EMC richtlijnen te houden (omdat je consumentenapparatuur verkoopt), dan kan je een audit krijgen die test op deze normen.
[ Voor 10% gewijzigd door dragonhaertt op 17-04-2021 14:10 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik schrijf toch nergens dat:
a) ... de Chinese CE voor 'China Export' staat. Ik weet dat het als fabel wordt gezien.
b) ... CE een keurmerk is. Ik weet heel veel meer dan me lief is wat CE wel en niet is, en ben het (vrijwel) eens met wat schrijft
Wat ik bedoelde met "dit product heeft zeker geen CE", bedoelde ik net als je schrijft dat de fabrikant niet heeft verklaard zich aan de Europese normen heeft gehouden.
Overigens schijnt dat voor producten van buiten de EU niet de verantwoordelijkheid van de fabrikant, maar van de importeur te zijn (die dat natuurlijk aan de fabrikant kan vragen).
Dan even hierover:
Dat hangt er van af...dragonhaertt schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:06:
B. Je hebt een logo wat er iets anders uitziet (dom, maar doet verder niet af aan de legaliteit van je product en/of je je aan de normen houdt)
Van de website van de EU zelf:
Wanneer is de CE-markering verplicht?
De CE-markering is alleen verplicht voor producten waarvoor EU-specificaties bestaan en die specificaties bovendien bepalen dat de betrokken producten van zo'n CE-markering moeten zijn voorzien.
Het is dus niet voor ieder product nodig om aan te geven dat het Europse normen voor veiligheid, gezondheid en milieu voldoet (verklaren van conformiteit) , maar ik vermoed dat het voor producten die je in het stopcontact stopt, wel geldt. Er is bv. de The Low Voltage Directive (LVD).
De inleiding daarvan is:
The low voltage directive (LVD) (2014/35/EU) ensures that electrical equipment within certain voltage limits provides a high level of protection for European citizens, and benefits fully from the single market. It has been applicable since 20 April 2016.
en
The LVD covers health and safety risks on electrical equipment operating with an input or output voltage of between
50 and 1000 V for alternating current
75 and 1500 V for direct current
It applies to a wide range of electrical equipment for both consumer and professional usage, such as
household appliances
cables
power supply units
laser equipment
certain components, e.g. fuses
Dus een CE lijkt me van toepassing voor deurbellen die in een wandcontactdoos worden gestoken.
De bellen zijn door, of in opdracht van, de gemeente Kampen direct uit China geïmporteerd.
Als er een ongeluk gebeurt, kan de gemeente als importeur zwaarder verantwoordelijk voor de schade worden gehouden dan wanneer men wel had gecheckt (en over een dossier kon beschikken), dat het product volgens Europese normen is gemaakt.
De bellen hoeven niet onveilig te zijn, maar volgens mij is de gemeente Kampen sowieso al in overtreding door een product zonder CE (niet alleen het logo maar juist wat er achter zit) op de Europese markt te brengen. Het maakt dan volgens mij niet uit of het verkoopt of uitdeelt.
Het is niet zo eenvoudig allemaal...Hopelijk kunnen we dit fabeltje de wereld uit helpen...
Nou ja, je stelde "niet het juiste logo, dus geen CE keuring"WackoH schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:00:
@dragonhaertt Wat is er een reden je mijn post quote?
Ik schrijf toch nergens dat:
a) ... de Chinese CE voor 'China Export' staat. Ik weet dat het als fabel wordt gezien.
b) ... CE een keurmerk is. Ik weet heel veel meer dan me lief is wat CE wel en niet is, en ben het (vrijwel) eens met wat schrijft
Zoals ik zei is dat dus niet direct waar. Ook een bedrijf die wél aan alle richtlijnen voldoet gebruikt nog wel eens een foutief CE logo. Wat verder niks afdoet aan de legaliteit van het product.
Daarnaast haal je een post aan die praat over het 'China export' logo, wat dus een fabeltje is.
Dat hebben ze dus wél, aangezien het logo er op staat. (ook al heeft het logo niet exact dezelfde vorm als de richtlijn voor het logo voorschrijft)Wat ik bedoelde met "dit product heeft zeker geen CE", bedoelde ik net als je schrijft dat de fabrikant niet heeft verklaard zich aan de Europese normen heeft gehouden.
Of ik daar verder waarde aan zou hechten bij een onbekende Chinese fabrikant is een tweede.

Het product kan veilig zijn.
De fabrikant zou zelfs een Conformity Declaration opgesteld kunnen hebben (en het dossier daarachter om aan te tonen hoe ze zich aan van toepassingen zijnde norrnen hebben gehouden).
En oeps, na al dat werk hebben ze toch erop ongeluk het verkeerde logo erop gedrukt...
Geloof je het zelf...
Het verkeerde CE-logo heeft wel erg de schijn tegen dat het er is om consumenten te misleiden.
De EU (al die die taak weer bij de lidstaten) had hier veel strenger tegen op moeten treden.
Het blijft de taak van de importeur (gemeente of iemand die i.o.v. de gemeente handelde) om producten van de juiste informatie te voorzien. En van de overheid (gemeente in dit geval) mag je toch verwachten dat ze de wet kennen.
Of het nu een mythe of fabeltje is dat de foute CE voor 'China Export' staat is niet relevant. Feitelijk klopt dat inmiddels (overigens net als 7/10 'echte' CE logo's). Het zal ooit wel een keer door een handige Chinese fabrikant zijn verzonnen waarna anderen het zijn gaan kopieren.
De discussie is voor mij zo wel klaar.
Rustig aan... Ik merk wel dat het je heel hoog zit, ik neem jou niks kwalijk maar probeer duidelijk te maken dat het CE logo verder niks zegt...WackoH schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:37:
@dragonhaertt Eerst impliceer je dat ik fabeltjes vertel, nu leg je me het woord 'keuring' in de mond dat ik nergens heb gebruikt.
En daarmee het fabeltje van "China export" (die jij niet hebt verzonnen, rustig maar) uit de wereld te helpen.
Dat is precies mijn punt, waarom een 'verkeerd' CE logo gebruiken als je toch al misleid? Er is geen verschil tussen een 'fout' en een 'goed' CE logo. Het heeft geen waarde. Het is geen keurmerk. Het is per definitie alleen een waardeoordeel van de fabrikant zelf. Je kan er geen conclusie uit trekken.Het product kan veilig zijn.
De fabrikant zou zelfs een Conformity Declaration opgesteld kunnen hebben (en het dossier daarachter om aan te tonen hoe ze zich aan van toepassingen zijnde norrnen hebben gehouden).
En oeps, na al dat werk hebben ze toch erop ongeluk het verkeerde logo erop gedrukt...
Geloof je het zelf...
Het verkeerde CE-logo heeft wel erg de schijn tegen dat het er is om consumenten te misleiden.
Toch niet over al dan niet misbruikte CE logo's?
Is er eigenlijk al een 'officiële' reactie van de gemeente aldaar, en/of de slimmerik die dit bedacht heeft? Of ze ooit gedacht hebben aan de praktische technische consequenties van zo'n gadget?
Want behalve een hip filmpje:
https://visitkampen.nl/doe-mij-die-deurbel
zie ik weinig concrete of inhoudelijke reacties van de gemeente Kampen zelf?
Ik ben ook erg benieuwd of ze een 'terugroepactie' of iets dergelijks gaan doen. Zo'n product vanuit officiële kanalen verspreiden is natuurlijk niks anders dan dom.ehtweak schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:47:
Het ging toch over die deurbel actie van de gemeente Kampen?
Toch niet over al dan niet misbruikte CE logo's?![]()
Is er eigenlijk al een 'officiële' reactie van de gemeente aldaar, en/of de slimmerik die dit bedacht heeft? Of ze ooit gedacht hebben aan de praktische technische consequenties van zo'n gadget?
Want behalve een hip filmpje:
https://visitkampen.nl/doe-mij-die-deurbel
zie ik weinig concrete of inhoudelijke reacties van de gemeente Kampen zelf?
"Dank. je wel voor je opmerkingen! Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar ik geef je feedback graag door aan R, onze citymarketeer. Goed om een volgende keer wellicht extra scherp op te zijn, want we willen natuurlijk geen ongelukken maar jullie allemaal juist een glimlach bezorgen.
Ik heb de bel nu zelf een week in huis om te testen en de stekker wordt niet warm en de adapter ook niet.
Ik vraag R om nog eens een extra controle te doen en waar nodig passende maatregelen te treffen."
Tja, dat het niet heet wordt en goed werkt zegt natuurlijk niks over de veiligheid.paulhekje schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:21:
antwoord dat ik heb gekregen:
"Dank. je wel voor je opmerkingen! Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar ik geef je feedback graag door aan R, onze citymarketeer. Goed om een volgende keer wellicht extra scherp op te zijn, want we willen natuurlijk geen ongelukken maar jullie allemaal juist een glimlach bezorgen.
Ik heb de bel nu zelf een week in huis om te testen en de stekker wordt niet warm en de adapter ook niet.
Ik vraag R om nog eens een extra controle te doen en waar nodig passende maatregelen te treffen."
De normen bestaan natuurlijk niet voor niks, en als importeur en distributeur zijn ze zelf gewoon aansprakelijk.
De kleine vindt de deurbel ook heel leuk, nadat ik er "perongeluk" tegenaan stoote lag de halve pen bloot. Multimeter zegt 12V, postzegel zegt mogelijk het ILT."
Mijn grootvader vertelde vroeger altijd over de rellen in Sassenheim inderdaad. Even opgezocht:memphis schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:33:
Echt, zet er een journalist op van de plaatselijke krant en de rel komt vanzelf naar boven.
Ooit gedaan omdat iemand die beweerde dat de handtekeningen waren gezetn voor het gebruik van een afgedankte pretpark voor een RC circuit zonder dat er iets over in de kranten te vinden was.
Een brichtje aan de grootste lokale krant gaf een paar dagen later een artikel met direct de rel dat de eigenaar van dat park wel in gesprek was geweest maar er nog geen contracten waren.
Uitspraak: [rɛl]
Een rel is een grootschalige verstoring van de openbare orde. Soms is een rel het gevolg van maatschappelijke onlust of onvrede zoals in het geval van het kroningsoproer in 1980 of rellen bij demonstraties.