Aankoopfactuur

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfum
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-01 18:54
Mijn Mac uit het jaar 2016 is versleuteld. Ik neem mijn telefoon en bel naar Apple België. Een vriendelijke vrouw maakt voor mij een afspraak bij "Switch Latem". Ik ga dus naar "Switch" te Sint-Martens-Latem (België). Daar vraagt men me de aankoopfactuur en die heb ik niet meer. Daarop zei zegt men me: "Het spijt ons, dan kunnen we jou niet helpen". B[b]estaat er nu echt geen oplossing om een "versleutelde" Mac te ontgrendelen",

Men zegt bij Switch dat Apple de code heeft maar dat ze die niet kunnen (of mogen geven). Gelukkig heb ik nog een MacBook Pro.

Ik heb alles geprobeerd wat ik gelezen heb op het internet, niets lukt.

Dat is toch niet te vatten dat men je niet wilt of kan helpen zonder een aankoopfactuur, gebruikers worden bij deze gewaarschuwd: bewaar altijd de aankoopfactuur van een gekochte Mac. Hoe het komt dat mijn Mac versleuteld is, ik weet het niet, alles is gebeurd na een "update", gedownload en geïnstalleerd, alles ging normaal tot ik 's anderendaags mijn Mac aanzette, kreeg ik een scherm met een slot erop... ;(

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
hoe kunnen ze anders onderscheid maken tussen 'kletsverhaal van iemand die een mac gekocht heeft van iemand die weer iemand kent via de broer van iemand', met andere woorden: gestolen spul en een echte legitieme mac-eigenaar? Juist: de factuur.

de vraag lijkt mij niet raar, ik zou er zelfs van opkijken als je zomaar binnen kan wandelen met een versleutelde mac zonder eigendomsbewijs en naar buiten kan met dezelfde mac, schoon en gereset naar factory.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe heb je die Mac betaald in 2016?
Als dit in een winkel was, dan zou ik dat met bank pas hebben gedaan.
En dat geeft een betalings bewijs in je bank app/site
Orfum schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:57:
Dat is toch niet te vatten dat men je niet wilt of kan helpen zonder een aankoopfactuur, gebruikers worden bij deze gewaarschuwd: bewaar altijd de aankoopfactuur van een gekochte Mac.
Tuurlijk het het wel te bevatten dat appel dit doet. Gelijk hebben ze.
Hoe kunnen ze weten dat jij de eigenaar bent, en niet een straatschoffie die hem net gestolen heeft.. ik geef ze groot gelijk.

Hoe weten wij dat jij de eigenaar bent? Niet het is en blijft aan aanname.
Daarom verwacht ik ook, dat niemand je hier kan en wil helpen om deze te ontgrendelen, buiten appel om.. en vermoed ik zodra de vraag gaat worden wie wil deze proberen te ontgrendelen dat een moderator ingreep snel zal plaatsvinden.

[ Voor 81% gewijzigd door jack zomer op 01-04-2021 13:21 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

jack zomer schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:09:
Hoe heb je die Mac betaald in 2016?
Als dit in een winkel was, dan zou ik dat met bank pas hebben gedaan.
En dat geeft een betalings bewijs in je bank app..
Die gaat bij mij maar 18mnd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:11:
[...]

Die gaat bij mij maar 18mnd terug.
Mijne ook. Maar als ik inlog op de site kan ik vanaf 01042015 zien

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:52
Het is vrij normaal dat ze je niet willen helpen zonder betalingsbewijs o.i.d.

Hoe kunnen zij weten dat je dat ding niet gestolen hebt? Het is natuurlijk heel ver gezocht maar dat risico kunnen ze niet lopen. En niet alleen voor Apple producten moet je je factuur goed bewaren, dat hoor je gewoon bij elk product te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Orfum schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:57:

Ik heb alles geprobeerd wat ik gelezen heb op het internet, niets lukt.

Hoe het komt dat mijn Mac versleuteld is, ik weet het niet, alles is gebeurd na een "update", gedownload en geïnstalleerd, alles ging normaal tot ik 's anderendaags mijn Mac aanzette, kreeg ik een scherm met een slot erop... ;(
Wat heb je precies gedaan dan?

En een versleuteling van je Mac gebeurt echt niet na een update.

Bij Macbooks met een T2 chip zoals jou 2016 model is dit de normale werkwijze.

https://support.apple.com/nl-nl/HT208198

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 01-04-2021 13:24 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
nieuwe gebruiker (tweakers) + gelockte Apple hardware = ongelukkige combinatie voor ons als forumgebruikers.

ga je bonnetje zoeken / rekeningoverzicht opvragen bij je bank / creditcardafschift zoeken.

heb je nog een vraag, of gaat hier ook een slot op? (sorry ik ben even streng.... volgens mij weet je al wat je acties zijn..)

[ Voor 12% gewijzigd door dyrc op 01-04-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:29
Gaat het hier niet gewoon om het EFI (firmware) password? Daar staat ook altijd een slotje bij. Dat is een wachtwoord, niet zijnde het gewone user-wachtwoord, dat eigenlijk alleen in beeld komt bij installaties of als je met cmd+r zit te prutsen. Je hebt dat wachtwoord destijds bij de eerste ingebruikname van de machine misschien ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Erg zuur, maar ook hier kunnen we je niet helpen met dit probleem om precies dezelfde reden: wij weten niet of je de rechtmatige eigenaar bent. Voordat dit topic uitloopt in 'hoe hack ik een Mac', gaat dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.