Vraagje over een programma te compileren van Github

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
Mijn vraag
Voor velen waarschijnlijk een eitje, maar ben niet zo thuis in Visual studio
Ik probeer dit project van Github aan de praat te krijgen,
in de Howto punt 1 strand ik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Server 2019, volgens geleerden moet ik MsBuild downloaden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na wat zoeken kan je in de cms line een project met MsBuild compileren
Na de eerste keer een melding dat .NET Framework 4.7.2 ontbreekt.
Hier de developer versie van geïnstalleerd
Nu gaat hij wat verder echter , krijg ik een hele rits fouten wat mij niets zegt
“C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-master\OPCUAAdapter\OPCUA Adapter.csproj” (default target) (1) ->
(CoreCompile target) ->
OPCUAAdapter.cs(47,48): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-mas
ter\OPCUAAdapter\OPCUA Adapter.csproj]
OPCUAAdapter.cs(56,48): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-mas
OPCUAAdapter.cs(68,48): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-mas
OPCUAAdapter.cs(76,77): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-mas
OPCUAAdapter.cs(80,57): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-mas
OPCUAAdapter.cs(82,52): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-mas
OPCUAAdapter.cs(112,52): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-ma
ster\OPCUAAdapter\OPCUA Adapter.csproj]
OPCUAAdapter.cs(116,48): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-ma
OPCUAAdapter.cs(125,56): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-ma
OPCUAAdapter.cs(129,56): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-ma
OPCUAAdapter.cs(187,60): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-ma
OPCUAAdapter.cs(214,60): error CS1056: Unexpected character ‘$’ [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-ma
OPCUAAdapter.cs(32,57): error CS1002: ; expected [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-master\OPCUAAdapt
er\OPCUA Adapter.csproj]
OPCUAAdapter.cs(36,42): error CS1002: ; expected [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-master\OPCUAAdapt
er\OPCUA Adapter.csproj]
OPCUAAdapter.cs(36,67): error CS1519: Invalid token ‘;’ in class, struct, or interface member declaration [C:\Github
OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-master\OPCUAAdapter\OPCUA Adapter.csproj]
OPCUAAdapter.cs(37,49): error CS1002: ; expected [C:\Github\OPC_UA_1-0\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter-master\OPCUAAdapt
er\OPCUA Adapter.csproj]
toon volledige bericht
...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Maar waarom ben je dit ding aan het compilen? OpenHistorian heeft toch gewoon een MSI installer? Wellicht dat je wel even .net 3.5 en 4.x van Microsoft moet trekken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
De OPCUA zit er niet bij, ten minste die kan ik niet vinden. De modbus draait wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Kun je misschien even aangeven welk package je precies van Github getrokken hebt?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
O ships link vergeten erbij te zetten

https://github.com/Pinkisagit/OpenHistorian-OPC-UA-Adapter

De benodigde GSF dlls heb ik gekopieerd naar de github map aaar ook het project staat.
Geeft overigens de gelijk foutmeldingen

Ik heb al wat meefr gevonden, MSbuild is volgens mij niet goed geïnstalleerd, dat ga ik nu maar eens over doen. Gelukkig is het een VM, dus ik zet de snapshot even weer terug

[ Voor 68% gewijzigd door habbekrats op 01-04-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Als je de error messages bekijkt, staat daar een getal achter (bijvoorbeeld 47,48). Dat slaat op de regel, in de betreffende file.

Dit is de inhoud van regel 47 en 48:
[code]
<Reference Include="Microsoft.AspNetCore.Hosting, Version=2.2.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=adb9793829ddae60, processorArchitecture=MSIL">
<HintPath>..\packages\Microsoft.AspNetCore.Hosting.2.2.0\lib\netstandard2.0\Microsoft.AspNetCore.Hosting.dll</HintPath>
</Reference>
[/code]

Dit zijn verwijzingen naar microsoft DLL's, die op jouw machine dus nog ontbreken. Ik denk dat je wellicht nog wat microsoft libraries moet installeren. Maar je kunt gelukkig eenvoudig zoeken op ASPNETCORE.hosting.2.2.0 om te zien waar die DLL's ergens onderdeel van zijn.

Zie hieronder :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29

Haan

dotnetter

M2M schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:24:
Als je de error messages bekijkt, staat daar een getal achter (bijvoorbeeld 47,48). Dat slaat op de regel, in de betreffende file.

Dit is de inhoud van regel 47 en 48:
code:
1
2
3
    <Reference Include="Microsoft.AspNetCore.Hosting, Version=2.2.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=adb9793829ddae60, processorArchitecture=MSIL">
      <HintPath>..\packages\Microsoft.AspNetCore.Hosting.2.2.0\lib\netstandard2.0\Microsoft.AspNetCore.Hosting.dll</HintPath>
    </Reference>

Dit zijn verwijzingen naar microsoft DLL's, die op jouw machine dus nog ontbreken. Ik denk dat je wellicht nog wat microsoft libraries moet installeren. Maar je kunt gelukkig eenvoudig zoeken op ASPNETCORE.hosting.2.2.0 om te zien waar die DLL's ergens onderdeel van zijn.
Zo werkt het niet, het zijn Nuget references, die worden automatisch binnengehaald en geïnstalleerd.
Maar het is sowieso een beetje vreemd, het project is .NET 4.7.2, maar gebruikt allemaal .NET Core 2.2 packages, dat is niet heel logisch.
Ik heb het project ook even geprobeerd te builden, maar dat gaat niet vanwege die GSF references die ik niet heb. Maar het ophalen van de Nuget references werkte ook pas nadat ik het project in .NET 4.8 veranderde, dus dat is iets dat @habbekrats misschien ook kan proberen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
code:
1
OPCUAAdapter.cs(47,48): error CS1056: Unexpected character ‘$’

Die regel bevat:
code:
1
            OnStatusMessage(MessageLevel.Info, $"Connecting to OPC {cs[0]}");

met op karakter de $ van de string interpolation. Da's een C# 6 feature, dus ik gok dat je probeert de boel met een stokoude (2015) C# compiler te compilen. Begin eens met VS 2019 Community te installeren, en werk vanaf daar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik ben al wat opgeschoten

MsBuild opnieuw geïnstalleerd
De GSF dll's voorlopig van de historian installatie even gekopieerd naar een map GSF van het github project
Nu eindig ik met een melding dat de OPC dll niet gevonden zijn
Aangaande de melding namespace OPC not found
In de bron van github lees ik in regel 139 <Reference Include="Opc.Ua.Client, Version=1.4.362.0

Als ik dit zoek met google kom ik hier terrecht
https://www.nuget.org/pac...xTypes.Symbols/1.4.362.42
Geprobeerd dit te installeren in windows powershell
Install-Package OPCFoundation.NetStandard.Opc.Ua.Client.ComplexTypes.Symbols -Version 1.4.362.42
Maar daar moet ik eerst nog iest anders voor leren

Powershell als admin geeft al wat meer
Install-Package OPCFoundation.NetStandard.Opc.Ua -Version 1.4.362.42
Install-Package : A parameter cannot be found that matches parameter name 'Version'.
At line:1 char:78
+ ... ation.NetStandard.Opc.Ua.Client.ComplexTypes.Symbols -Version 1.4.362 ...
+ ~~~~~~~~
+ CategoryInfo : InvalidArgument: (:) [Install-Package], ParameterBindingException
+ FullyQualifiedErrorId : NamedParameterNotFound,Microsoft.PowerShell.PackageManagement.Cmdlets.InstallPackage

[ Voor 29% gewijzigd door habbekrats op 01-04-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29

Haan

dotnetter

Dit is allemaal niet nodig, Nuget packages installeren automatisch tijdens het builden. Maar zoals @ValHallASW al zegt, installeer VS2019, daarmee wordt alles veel eenvoudiger.

Install-Package gebruik je om een package nieuw toe te voegen aan een project. Dit doe je dan via de Nuget Package Manager Console die in Visual Studio ingebouwd zit. Maar dat is voor jou nu verder niet aan de orde.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik ga eerst maar eens VS2019 erop zetten. Leer ik ook nog eens wat ipv VB6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-07 15:39
Beetje offtopic, maar uit mijn nieuwschierigheid. Ben ook naar OPC-UA aan het kijken, zou je wat meer kunnen vertellen over hoe en waar je het voor gebruikt met welke hardware?
(Zelf meer geinteresseerd in low level C/Rust implementatie e.d., tesamen met TSN realtime. C# is natuurlijk niet realtime en niet low level)

(Zelf wil ik ooit OPC-UA TSN werkend krijgen op PREEMPT_RT Linux kernel, als adapter naar Data Distribution Service (DDS). Samen met allerlei andere adapters.

Was gewoon even benieuwd, omdat ik het nog niet echt in het wild ben tegengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik gebuik deze als test
https://github.com/GridProtectionAlliance/openHistorian

Kun je gewoon op een vm installeren met een MSI installer https://github.com/GridPr...ce/openHistorian/releases

Draait hier op een server2019 standaard. Op dit moment met minimum cpu en ram. Standaard ondersteund hij • Synchrophasor - Adds a new synchrophasor device connection.
• Modbus - Adds a new Modbus connection.
• COMTRADE - Imports a COMTRADE file data into the openHistorian.

daar heb ik niet zoveel aan, wil graag OPC

Inmiddels heb ik VS2019 erop staan, vananvond even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ben al wat verder in VS2019

Lijkt nu dat ik de juiste OPC-UA lib nog mis, die haalt hij schijnbaar niet vanzelf op.

Severity Code Description Project File Line Suppression State
Error CS0246 The type or namespace name 'MonitoredItemNotificationEventArgs' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter[b]OPCUAAdapter.cs[/b] 198 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'Opc' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 6 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'Opc' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 7 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'Opc' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 8 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'ConfiguredEndpoint' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 22 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'ApplicationConfiguration' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 23 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'Session' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 24 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'SessionReconnectHandler' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 26 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'Subscription' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 27 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'CertificateValidator' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 118 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'CertificateValidationEventArgs' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 118 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'Session' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 134 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'KeepAliveEventArgs' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 134 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'ReferenceDescriptionCollection' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 174 N/A
Error CS0246 The type or namespace name 'MonitoredItem' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) OPCUA Adapter C:\Users\Administrator\source\repos\OpenHistorian-OPC-UA-Adapter\OPCUAAdapter\OPCUAAdapter.cs 198 N/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus dat heb je zelf al toegevoegd? Of nog niet? Of wacht je op nog meer hulp hier? Het ljkt een beetje een topic te worden waarin je de foutmelding dumpt en hoopt dat het voor je wordt opgelost, maar dat is nu net niet de bedoeling.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
habbekrats schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:57:
Voor velen waarschijnlijk een eitje,
Lol, dit is bijna een 1 april grap. Nee, dit is geen eitje, dit is wat veel developers extreem vervelend vinden: stukje software wat niemand gebruikt, draait alleen op Windows (ipv .net core), onduidelijke licentie, en een dependency hell waardoor het niet compileert. Er is een reden dat dingen als CI en docker images populair zijn om dit soort dingen wat te voorkomen. Je hoeft ook geen lokale visual studio installatie te hebben als zeg azure pipelines of github actions dit al voor je bouwt.

In principe mag je zonder licentie de code bekijken en forken op github, maar de rest wordt twijfelachtig. Wat je kunt doen is het emailadres van de developer achterhalen, deze zit in dit geval in de commit messages als je een git clone doet. Ik zou hem hartelijk bedanken voor het delen van de code en vervolgens zou ik 2 vragen stellen:
habbekrats schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:58:
Lijkt nu dat ik de juiste OPC-UA lib nog mis, die haalt hij schijnbaar niet vanzelf op.
Dat is een nuget dependency die kennelijk niet is opgehaalt.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Ik ben er eerst maar eens mee gestopt, github project word niet echt bijgewerkt en ik heb (nog) niet de kennis om dat project even een update te geven.

Ik heb inmiddels al een goed alternatief, InfluxDB + Telegraf gaat ik het wel mee doen, heb ik de hele opc niet nodig. Gewoon een UDP verbinding naar telegraf en pompen maar.

Pagina: 1