MSI K7T Turbo piept bij het resetten.

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Sinds vandaag gaat mijn moederbord ontzettend piepen wanneer er een zachte of harde reset wordt uitgevoerd. Heel kort achterelkaar hoge piepjes.

In het boekje of op de website van MSI kan ik echter nix over 'beeps' vinden.

Het systeem wil vervolgens niet booten, maar na een keer of 3 opnieuw opstarten werkt het wel.

Ook krijg ik de temp van m'n AMD 1200 maar niet omlaag, zelfs niet met een ontzetten dure koeler, temp blijft hetzelfde als met een standaard coolermaster. Voltage is al verlaagd naar 1.68/1.70 schommelt een beetje.
Zit nu met temps van 55+ non stressed, en ja de koeler is goed gemonteerd en ja er zit artic silver tussen.

Zou het iets met de temp te maken kunnen hebben op deze warmste dag van het jaar ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een Athlon 1333 in elkaar geknutseld, en met een standaard koeler (Thermaltake Volcano II voor Athlons t/m 1.5Ghz) en zonder casefans is ie idle met:
Vcore=default=1.84 -> 62 graden
Vcore=1.750=1.84 -> 62 graden
Vcore=1.650=1.74 -> 58 graden

Ik ga zometeen 1.625 proberen. Maar t schijnt met dit weer zo'n 10 graden uit te maken. Een 'goede' idle temp is normaal 45. stress max 60. Tenminste dat heb ik hier net zo ongeveer gelezen :)

[update] Ik heb maar eens de kast opengeschroefd, hij is inmiddels al 2 graden gezakt, en zakt nog steeds. Het is hier overigens 25 graden op het mobo. [/update]

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Mobo 25
Kast 39
CPU: 55 idle, 60 stressed.

Maar ontopic: die piepjes..

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 23:50 schreef Majestic het volgende:

Maar ontopic: die piepjes..
Ook krijg ik de temp van m'n AMD 1200 maar niet omlaag, zelfs niet met een ontzetten dure koeler, temp blijft hetzelfde als met een standaard coolermaster. Voltage is al verlaagd naar 1.68/1.70 schommelt een beetje.
Zit nu met temps van 55+ non stressed, en ja de koeler is goed gemonteerd en ja er zit artic silver tussen.

Zou het iets met de temp te maken kunnen hebben op deze warmste dag van het jaar ?
Dit was toch on-topic? :? Nou ja, die piepjes moet je denk ik wel kunnen vinden op de site van MSI ( www.msi.com.tw ) Is het niet een waarschuwing voor een fan / temperatuur ofzo, check eens BIOS in je BIOS of je dat soort dingen aan hebt.

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
heuh, zijn die amd's bij iedereen zo warm ??
die van mij is idle 43C en stressed na een uurtje of 2 een graad of 46C
dat met een 1.33Ghz

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 10:08 schreef Consequator het volgende:
heuh, zijn die amd's bij iedereen zo warm ??
die van mij is idle 43C en stressed na een uurtje of 2 een graad of 46C
dat met een 1.33Ghz
Waarschijnlijk zit je niet op een zolderkamertje waar de zon van 12 tot 5 op staat...

Welke koeler gebruik je dan ?

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 23:27 schreef Majestic het volgende:
Sinds vandaag gaat mijn moederbord ontzettend piepen wanneer er een zachte of harde reset wordt uitgevoerd. Heel kort achterelkaar hoge piepjes.
=>Hier heb ik geen last van met mijn K7T-Turbo Raid..

In het boekje of op de website van MSI kan ik echter nix over 'beeps' vinden.
=>Dat lijkt me ook zeker niet normaal, misschien terug voor de garantie :?

Het systeem wil vervolgens niet booten, maar na een keer of 3 opnieuw opstarten werkt het wel.
=>Komt door dat prob. natuurlijk :(

=>Ik heb precies hetzelfde AMD 1200 (AXIA) op 266MHz, met een VCore @1.65V, non-stressed zo'n 53 graden en idd ook met Arctic Silver II ertussen.. dit is echter geen probleem volgens AMD en MSI, heb hierover contact gehad...
Heb btw wel een tel# voor je van MSI NL: +31 (0)40 2676600

Idd, door de buitentemperatuur wordt je proc ook een stuk warmer heb ik ervaren...dat kan echt zeker 5 graden schelen
Suc6 ermee, gewoon ff MSI bellen en zeggen dat je echt ff iemand wil spreken (er zit maar 1 persoon waarschijnlijk... :()

Verwijderd

Hoi,

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem gehad. Het ligt puur aan de temperatuur van de processor. Mijn core liep op tot 70 graden. Ondanks 3 kast-fannetjes, een fannetje op mijn gForce2 en een goede cooler op de CPU.

Wat ik gedaan heb : Ik heb een andere cooler gekocht, en de FAN van de 1e cooler losgehaald en deze HALF op de andere geschroefd. Je zult zien dat wanneer je even speelt met de positie, je de temparatuur ziet dalen. Dus op die positie zet je de 2e fan vast. Inderdaad koelt hij dan gedeeltelijk LANGS de fan. Echter, temparatuur kun je zo dik 10 graden verlagen.

Ik draai zelf 1.2 AMD, gforce2, midi-tower.

Nu alles zonder problemen, ook met het zeer warme weer afgelopen week. temp. was toen tops 62 graden, nu stressed onder de 60. (MBM5 laten draaien, en dan zware spelletjes Midtown Madness of zo) draaien.

Bij mij liep het systeem ook vast bij rebooten, totdat de temp. weer wat gedaald was, en dan deed hij het weer. Of de kast OPEn hielp ook, maar dat is zo irritant.

De oplossing is wat alternatief, maar het werkt perfect.

Verwijderd

Oh ja, voltage in de BIOS gewoon op het laagste CORe zetten, dus 1.5 of 1.6 zo uit mijn hoofd.

Geen problemen ermee hier.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Inmiddels is het buiten wat koeler geworden en ook m'n pc houdt het iets beter uit. Is nu 56 graden stressed daar waar die voorheen dik over de 60 heenging.

Denk toch dat het een temperatuurprobleem is. Vreemd dat MSI en AMD dan beide zeggen dat het geen probleem is, maar vervolgens wel een probleem opleverd |:( namelijk de reboots die niet willen lukken.

Pagina: 1