Zakelijke laptop met fatsoenlijke webcam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 09:13
Sinds vandaag mag ik mezelf zelfstandig ondernemer noemen! Maar een (IT) ZZP-er heeft natuurlijk een goede laptop nodig. Ik werk veel op locatie en neem de laptop dan iedere dag mee.

Aantal eisen:
  • Minder dan 16 inch groot
  • Niet te zwaar zijn
  • Stevig (goede bouwkwaliteit)
  • Redelijke webcam
  • HDMI/display port
Aantal wensen:
  • Vingerafdruk scanner
  • losse numpad
  • USB-C connector die stroom levert en beeldscherm aanstuurt
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk wat office werk.
Er zal wel eens een uit de kluiten gewassen excel file berekend moeten worden dus enige processor power is wenselijk maar het hoeft geen snelheidsmonster te zijn.

Wat is je budget?
Budget is niet echt een issue. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het mogelijk moet zijn om rond de 800 euro iets te vinden. Als er echter argumenten zijn om meer uit te geven is dat geen probleem.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja zie boven

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Uiteraard heb ik de BBG van deze en vorige maand bekeken. De opties daar hebben echter allemaal een slechte webcam.
Vanuit mijn vorige werk had ik een HP Probook. Hier was ik op zich tevreden mee behalve dan de vingerafdruk scanner. Tevens heb ik een Lenovo Thinkbook gehad. Hier was ik ook tevreden over, vooral de bouwkwaliteit was erg goed, daarentegen was hij wel iets zwaarder. Beide waren ook niet erg compact maar daar tegenover stond wel een losse numpad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 14:05
Je kan hoog of laag zoeken qua segment laptops, een goede webcam is erg moeilijk te vinden. Ik heb de hoop opgegeven en een externe camera gekocht (Fujifilm X-E2 + 18mm f/2 + mini statief) om als webcam te gebruiken naast mijn MacBook Pro 15" 2015 (de 2016-2019 modellen hebben nog altijd dezelfde webcam). Nu is dat niet ideaal maar wat een enorm verschil in kwaliteit beeld! Je hebt namelijk niet zo'n fake blurry achtergrond-filter nodig of een goed belichte ruimte. Is dat een idee?

Qua processor zit je denk wel goed met een i5 8350U of nieuwer, of zelfs een Ryzen 5 4500U of beter. Ben zelf erg te spreken over 13" en 14" Thinkpads en 13" MacBooks, juist voor Office werkzaamheden ideaal: goed toetsenbord is ontzettend belangrijk, goede trackpad noodzakelijk voor onderweg, helder scherm i.v.m. reflecties in bijv. de trein, compact en licht zodat je meer spullen in je tas kan meenemen zonder dat het echt zwaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
MacBook Air M1

Beste laptop van dit moment

[ Voor 52% gewijzigd door Blommie01 op 02-04-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
MacBooks zijn inderdaad mooi, mijn vrouw heeft er een en die heeft een goede cam. Echter ik werk veel met SAP en dat is niet zo'n lekkere combi.

Ik denk inderdaad ook dat ik de hoop op een goede webcam maar moet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 21:14
Ivolve schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:07:
MacBooks zijn inderdaad mooi, mijn vrouw heeft er een en die heeft een goede cam. Echter ik werk veel met SAP en dat is niet zo'n lekkere combi.

Bekijk het van de positieve kant: nu heb je tenminste weer wat te kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
Ivolve schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:07:

Stoppen met SAP en gewoon die MacBook aanschaffen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivolve
Blommie01 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:01:
[...]

Stoppen met SAP en gewoon die MacBook aanschaffen ;-)
Is een idee maar, dat zou toch wel een erg grote impact hebben op mijn business model. Ik ben zelfstandig SAP consultant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:14
Zakelijk gezien zou ik denk met die wensen blind een Lenovo T15 * kopen, voldoet aan al je wensen, behalve budget. Maar realistisch gezien: die laptop is je belangrijkste gereedschap, boeit die paar honderd euro (of misschien zelfs wel 1000) per 3-5 jaar echt?

(Als zelfstandig SAP consultant heb je neem ik aan wel een dusdanig uurtarief dat de kosten van zo'n laptop in de orde-grootte van 1-2 dagen omzet is).

* dat is een beetje een persoonlijke voorkeur, lees indien gewenst hier HP Elitebook 850 / Dell Latitute 7 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
CubicQ schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:08:
Zakelijk gezien zou ik denk met die wensen blind een Lenovo T15 * kopen, voldoet aan al je wensen, behalve budget. Maar realistisch gezien: die laptop is je belangrijkste gereedschap, boeit die paar honderd euro (of misschien zelfs wel 1000) per 3-5 jaar echt?

(Als zelfstandig SAP consultant heb je neem ik aan wel een dusdanig uurtarief dat de kosten van zo'n laptop in de orde-grootte van 1-2 dagen omzet is).

* dat is een beetje een persoonlijke voorkeur, lees indien gewenst hier HP Elitebook 850 / Dell Latitute 7 serie
Bedankt voor de tip. Zoals aangegeven het komt idd niet op een paar honderd euro.

Ik neig dan inderdaad ook naar de Lenovo omdat ik daar in het verleden goede ervaringen mee heb. Ik had een T4nogwat en die hadden een erg fijn toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Na 73 miljard teams vergaderingen valt het mij op dat degene met het beste beeld altijd een Microsoft product van de laatste twee generaties gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcv11
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06 12:12
jadjong schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:25:
Na 73 miljard teams vergaderingen valt het mij op dat degene met het beste beeld altijd een Microsoft product van de laatste twee generaties gebruikt.
Is ook mijn ervaring.
Zelf zakelijk zowel een HP Elitebook 550 G7 en een Surface Book 3 (voorheen Surface Book). Wereld van verschil.
Doe veel Teams vergaderingen met een bedrijf waar uitsluitend Surface Pro en Surface Laptop worden gebruikt en eigenlijk altijd goed beeld. Microfoon trouwens ook uitstekend.
Teams vergaderingen met anderen eigenlijk altijd variërend tussen redelijk en knap beroerd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
Update:

Het werd te lastig om aan alle eisen te voldoen dus de webcam heb ik laten vallen.

Uiteindelijk voor deze Lenovo gekozen. https://tweakers.net/pric...15-2e-gen-20t8000wmh.html

Ik verwacht namelijk dat ik hem 's ochtends meeneem naar kantoor, daar neer zet en er dan wel veel op zal typen. Hij hoeft dus niet ultra portable te zijn maar wel een lekker toetsenbord te hebben. Verder is deze ook snel zat voor wat ik ermee wil en niet te duur.
Pagina: 1