kan niet meer uploaden naar Surfdrive/Owncloud vanaf 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Mijn vraag

Sind een aantal dagen kan ik ineens niet meer wijzigingen uploaden naar Surfdrive, een nationaal Owncloud systeem voor academische instellingen. Dit is op 1 PC, op een laptop in hetzelfde netwerk gaat het wel goed. Het downloaden van wijzigingen gaat wel goed.

Surfdrive maakt gebruik van een client die wijzigingen automatisch oppikt en via webdav naar de owncloud stuurt. Het is ook mogelijk om via een webinterface direct in te loggen, maar daar heb ik dezelfde problemen.

Wat er gebeurt is dat ik óf een "408 Request time out naar PUT https://surfdrive.surf.nl/files/remote.php..." krijg óf alleen 'connection closed'. Dit gebeurt zowel binnen de client software, maar ook als ik het direct in een browser probeer (alle varianten, Chrome, FF, edge zelfde). Ik kan wel nieuwe folders aanmaken, die worden zonder problemen gesynced.

Dit alles werkt prima op een laptop in mijn netwerk, dus het is niet account, IP gerelateerd als in een block oid.

Mijn vraag is dan ook: wat blokkeert specifiek die upload van nieuwe bestanden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
.windows10 / surfdrive client v2.7.3_3314

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- virusscanners en firewalls disabled
- client software verwijderd, locale sync folder verwijderd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows is niet van SURF, dus ik verplaats de vraag even uit Windows Clients wat puur gaat over Windows zelf.

Inhoudelijk: belangrijkste zaken heb je al geprobeerd. Misschien goed om eea in je netwerk te resetten
Vanaf Commandline met adminrechten:

ipconfig /flushdns
netsh interface ip delete destinationcache

En eventueel
netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
thanks, twijfelde al waar het hoorde, maar omdat ik vermoed dat het ergens in mijn windows config zat hier geprobeerd.

-netwerk reset gedaan, maakt geen verschil.
- ik heb de clientsoftware weer verwijderd (valt me dan wel op dat er nog een systeemmap is geintegreerd in je verkenner die je zelf niet kan verwijderen) en dan kan ik in een incognito sessie in de browser wél bestanden uploaden. het is dus duidelijk gerelateerd aan het aanwezig zijn van de client
- saillant detail: de client versie die deze week werd gepushed is niet meer te downloaden, en er staat nu weer een oudere versie. Ik vermoed dus dat er een flinke bug in die client zat die het eea om zeep hielp en hoop dat ze dit snel oplossen. Jammer dat hier niet over gecommuniceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad is dan de software (client- of serverside) zelf misschien de boosdoener. Ik meen dat je niet zelf de SURF support kunt vragen - maar wel via je instelling?

Edit: oh wacht, als syncen wel goed gaat met andere folders: quick en dirty omweg, zet alles in nieuwe folders.

En dngen als rechten of defecte HDD/SSD lijkt me niet aan de orde bij deze foutmelding. Al kan het geen kwaad te checken een chkdsk /F te doen.

[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 01-04-2021 10:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)