• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een vriend van me heeft een iPAQje van de rabo gehad (mazzelaar) en is op vakantie gegaan zonder z'n dingetje(stom) en na 3 weken toen hij hem aanzette was al zijn preffs - e-books - mail...etc... weg!!! Er waren [edit typo]meer[/edit typo] collega's met hetzelfde probleem, maar hij zou graag willen weten waarom.

hier paar pics http://www.compaq.nl/handhelds/index.html

• Nikki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07-2005

Nikki

Probleem met de ipaq is dat er maar 1 oplaadbare batterij in zit. Daarbij zit er geen harde schijf in de ipaq maar alleen geheugen. Het geheugen moet constant onder een beetje spanning blijven om de gegevens te kunnen bewaren. Als de batterij leeg is gaan deze gegevens verloren en krijg je fabrieksinstellingen weer terug.
Backup van gegevens op een computer is dus van belang.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 00:05 schreef Nikki het volgende:
Probleem met de ipaq is dat er maar 1 oplaadbare batterij in zit. Daarbij zit er geen harde schijf in de ipaq maar alleen geheugen. Het geheugen moet constant onder een beetje spanning blijven om de gegevens te kunnen bewaren. Als de batterij leeg is gaan deze gegevens verloren en krijg je fabrieksinstellingen weer terug.
Backup van gegevens op een computer is dus van belang.
Zoiets dacht ik al maar dan nog vind ik het goedkoop dat alles er gewoon af is!! Ze deden mee aan een of ander pilot dus niks ernstigs kwijt.

Verwijderd

yup.. da's een nadeel van de iPAQ..
ik maak elke maand effe een backupje mocht er zich zoiets voordoen.

Verwijderd

is een bekend probleem synchroniseren met je pc en 's nachts op de cradle.
ik weet dat dat nu niet meer helpt maar het is gewoon een tip voor de toekomst, die gegevens ben je kwijt.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Bij de casio E-125 is het zo dat als de accu en de reservebatterij (zo'n kleine platte) beide vol zijn, kan hij 5 jaar zonder gebruiken/opladen het geheugen bewaren. Echter, als je zo dom bent om de accu leeg te laten, of er zelfs uit te laten, kan de reservebatterij het geheugen maar 1 week bewaren. Das toch nog vrij lang vind ik (vond het ook altijd raar waarom er geen MP3-spelers waren met dat geheugen erin, zo'n reservebatterij gaat vrij lang mee als je de accu erin laat zitten, en regelmatig oplaad)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 09:04

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:28 schreef 10us het volgende:
is een bekend probleem synchroniseren met je pc en 's nachts op de cradle.
ik weet dat dat nu niet meer helpt maar het is gewoon een tip voor de toekomst, die gegevens ben je kwijt.
Is dit alleen een bekend probleem van iPAQ's? Want ik heb zelf een Palm IIIxe en zit nu niet echt te wachten op een "verrassing" van dat ding :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 23:23 schreef gerritblaat het volgende:
Een vriend van me heeft een iPAQje van de rabo gehad (mazzelaar)
Ipaq van de Rabo ???? hoe krijg je die ?
rabobank ?

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:12 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Is dit alleen een bekend probleem van iPAQ's? Want ik heb zelf een Palm IIIxe en zit nu niet echt te wachten op een "verrassing" van dat ding :)
Palm doet niet aan verassingen.

Verwijderd

Dit is natuurlijk niet echt verrassend als je de handleiding van de iPAQ leest. ;)
Pagina: 1