Waar plaats ik mijn Teufel reflect Atmos speakers ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een set atmos speakers van teufel, nu heb ik deze op de teufel fronts, zuil speakers, staan, maar wil met onze verbouwing de speakers aan de muur of plafond plaatsen.
Aan de speakers zit een beugel maar ik weet totaal niet hoe ik ze moet gaan plaatsen en waar precies.
Mijn bank staat tegen de muur dus de achter surroundspeakers staan schuin naast de bank.

Maar nu dus die atmos speakers. ik heb al gezocht op internet maar dan vindt ik zelfs mensen die aparte beugels hebben gemaakt om e.e.a in een bepaalde hoek te plaatsen, maar daar houd mijn kennis op.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uD-YxvvRKM9Fa5Dt1INXqlgOYNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnU9CDqoJpzr8YRYvPugKJGL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/me5x2HomcWgpTu1pmSMZlyXH41U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GjHoikwMF3EcsPNzSiyYMHzn.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via taz10 op 01-04-2021 22:01)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Waarom een aparte beugel kopen ? Ik kan ze toch aan de beugel die aan de reflect zit ophangen ? ja dat kan ook prima, maar mocht je een andere hoek nodig hebben zou dat een low cost oplossing zijn

Nu schrijft jij bij voorkeur aan het plafond voor je.
Maar als ik de link bekijk dan wordt er beschreven achter je en ergens tussen de tv en je zitplaats.
In een ander topic had iemand er ook 4 aangesloten.
ik denk dat we even naar de basis moeten want je begrijpt de mogelijkheden en eisen niet helemaal denk ik.

Ik vermoed dat jou versterker/receiver maximaal 5.1.2 aan kan? Dan kun je maar 2 extra kanalen aan je plafond plaatsen, daarom gaf ik aan dat de voorkeur er naar uit gaat dat deze voor je aan het plafond hangen zoals bij 5.1.2 word aangegeven in het pdf. Als je 4 kanalen boven je wilt moet je dus een versterker/receiver kopen die 9 kanalen kan versterken (5.1.4) zet even het type dat je hebt hier.

Maar dit werkt toch niet als je geen extra aansluiting hebt ?, dan heb je ze parallel aangesloten wat ook niet het gewenste effect heeft lijkt mij. klopt, je hebt dus een andere versterker/receiver nodig. Parallel aansluiten niet doen want levert niks op en zorgt voor andere problemen.

Maar dus hoog aan de muur, maar voor of achter ?
Wil je het aan het plafond bevestigen of niet? Beste plaatsing is: 1 plafond, 2 muur en 3 reflecteren in normale kamers. Maar dan moet het wel kunnen :)

En als je het erg lastig vindt, kun je altijd een foto of plattegrond hier plaatsen d:)b maakt het voor ons meteen een stuk inzichtelijker

Lichtpuntje...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10-2024
als ik dit zo bekijk.
https://teufelaudio.nl/reflekt-105446000

moet je op je frontspeakers neerleggen.
Dan reflecteert het geluid via het plafond naar je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
Voor een 5.1.2 setup bij voorkeur tegen het plafond voor je, anders in jou geval boven je surround speakers hoog aan de muur schuin naar beneden.

Ophangen met een beugel van de bouwmarkt, eventueel zwart spuiten.

Hier nogmaals het linkje voor de geadviseerde plaatsing voor hoogte speakers, daar staat alles perfect in uitgetekend voor elke situatie. (Van Dolby zelf) https://www.google.com/ur...Vaw2DI1NfZV_DlWhgyM1hFFRz

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Topicstarter
LuisjeNL schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:49:
Voor een 5.1.2 setup bij voorkeur tegen het plafond voor je, anders in jou geval boven je surround speakers hoog aan de muur schuin naar beneden.

Ophangen met een beugel van de bouwmarkt, eventueel zwart spuiten.

Hier nogmaals het linkje voor de geadviseerde plaatsing voor hoogte speakers, daar staat alles perfect in uitgetekend voor elke situatie. (Van Dolby zelf) https://www.google.com/ur...Vaw2DI1NfZV_DlWhgyM1hFFRz
Waarom een aparte beugel kopen ? Ik kan ze toch aan de beugel die aan de reflect zit ophangen ? Of had jij een andere beugel in gedachten ?
Maar als ik de link bekijk dan wordt er beschreven achter je en ergens tussen de tv en je zitplaats.
Maar dit werkt toch niet als je geen extra aansluiting hebt ?, dan heb je ze parallel aangesloten wat ook niet het gewenste effect heeft lijkt mij.
rsint schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:28:
als ik dit zo bekijk.
https://teufelaudio.nl/reflekt-105446000

moet je op je frontspeakers neerleggen.
Dan reflecteert het geluid via het plafond naar je oren.
Dat is de eenvoudigste oplossing zo had ik het al 2 jaar dus ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
Waarom een aparte beugel kopen ? Ik kan ze toch aan de beugel die aan de reflect zit ophangen ? ja dat kan ook prima, maar mocht je een andere hoek nodig hebben zou dat een low cost oplossing zijn

ik denk dat we even naar de basis moeten want je begrijpt de mogelijkheden en eisen niet helemaal denk ik.

Ik vermoed dat jou versterker/receiver maximaal 5.1.2 aan kan? Dan kun je maar 2 extra kanalen aan je plafond plaatsen, daarom gaf ik aan dat de voorkeur er naar uit gaat dat deze voor je aan het plafond hangen zoals bij 5.1.2 word aangegeven in het pdf. Als je 4 kanalen boven je wilt moet je dus een versterker/receiver kopen die 9 kanalen kan versterken (5.1.4) zet even het type dat je hebt hier.

Maar dit werkt toch niet als je geen extra aansluiting hebt ?, dan heb je ze parallel aangesloten wat ook niet het gewenste effect heeft lijkt mij. klopt, je hebt dus een andere versterker/receiver nodig. Parallel aansluiten niet doen want levert niks op en zorgt voor andere problemen.

Wil je het aan het plafond bevestigen of niet? Beste plaatsing is: 1 plafond, 2 muur en 3 reflecteren in normale kamers. Maar dan moet het wel kunnen :)

En als je het erg lastig vindt, kun je altijd een foto of plattegrond hier plaatsen d:)b maakt het voor ons meteen een stuk inzichtelijker

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Topicstarter
LuisjeNL schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:39:

Ik heb als versterker de Sony STR DN1080 , en hierbij de Teufel Ultima speakers, 5.1 met extra de reflecs dus.
Dit is de woonkamer over 2 maanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RVKyL65RF17q9_xXT_CeApdvkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQk6FXMnEOWUxtDvd5NfwUdx.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de huidige situatie, de deur gaat dicht, de Re speaker helemaal naar rechts en dan kan ik dus de reflecs dan het beste volgens jou aan de muur tegen het plafond, alles wordt opnieuw gestuct dus vandaar nu actie :)
Oh ja en de TV wordt in plaats van 55 > 65 inch ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsK4VmslTef3o_k6t_CC4tGEJZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1Mw3a72jiDwlnCCXOrbimwN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
@taz10

Beste is aan het plafond, 2e keuze is aan de muur, wil je een gootje frezen en overheen stukken of een kabelgoot plaatsen?

Of wil je ze hoog aan de muur?

Jou receiver kan maar 7 kanalen versterker dus dan is het maximaal 5.1.2. mocht je 4 hoogtekanalen willen dan moet je er een kopen die er 9 kan versterken, iets om rekening mee te houden omdat dan de plaatsing van je hoogtekanalen anders wordt.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Topicstarter
LuisjeNL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:29:
@taz10

Beste is aan het plafond, 2e keuze is aan de muur, wil je een gootje frezen en overheen stukken of een kabelgoot plaatsen?

Of wil je ze hoog aan de muur?

Jou receiver kan maar 7 kanalen versterker dus dan is het maximaal 5.1.2. mocht je 4 hoogtekanalen willen dan moet je er een kopen die er 9 kan versterken, iets om rekening mee te houden omdat dan de plaatsing van je hoogtekanalen anders wordt.
Bedankt.
Vanmorgen een heel fijn telefoongesprek gehad met Teufel. De medewerker die zelf ook het verschil in test ruimtes had gehoord kon mij goed advies geven.
Gezien mijn situatie en huiskamer opstelling adviseerde hij gewoon de reflects op de voorspeakers te plaatsen.
Volgens hem waren ze eigenlijk ook ontwikkeld als reflect speakers, hij vroeg mij ook naar mijn ervaring of ik dacht iets te missen in het Atmos geluid.
Dit is dus niet zo.

Ik ga nu wel gewoon leidingen infrezen, zowel aan de kant van de TV als ook aan de kant van de bank.
En dan tot in de hoek, muur/plafond, je weet nooit wat de toekomst brengt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
Als je toch buizen legt zou ik ze toch echt boven je hangen, is een aanzienlijk verschil maar dat merk je pas als ze hangen (ik heb beide gehad)

Maar sowieso slim om ze gewoon te leggen, succes met de werkzaamheden :)

Lichtpuntje...

Pagina: 1