Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ubuntu 20.04 updates available maar up-to-date

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20:42
Mijn vraag
Wanneer ik inlog op 1 van mijn ubuntu 20.04 servers dan geeft deze aan dat er 63 packages die geüpdatet kunnen worden. Ik krijg deze echter op geen enkele manier weg.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubuntu 20.04 met SABnzbd installatie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Best wel veel Google afgezocht natuurlijk maar mijn specifieke scenario kon ik niet terugvinden.
Verschillende commando's gebruikt die zaken zouden moeten updaten, upgraden, opschonen etc. Maar niets helpt vooralsnog.

Er zijn geen held-back packages.
Ookal stond deze melding er, ik heb een upgrade kunnen doen van Ubuntu 19 naar 20. Dit zou niet moeten kunnen als er updates beschikbaar zijn.

sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade laat niets zien:

0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

apt list --upgradable is leeg

apt-get clean && apt-get autoremove doet niets.

Uiteraard meerdere keren gereboot tussendoor

Ik ben benieuwd waar dit vandaan komt en hoe ik dit weg krijg.
Alvast bedankt voor de support!

Beste antwoord (via Aschtra op 31-03-2021 23:20)

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 10:33

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Het bericht wat je ziet is de MOTD, message of the day. Deze wordt gegenereerd bij Ubuntu en wellicht is het script dat deze maakt stuk gegaan met de laatste updates. Kijk even of je een package hebt, of had, die daar iets mee deed. Heb je bijvoorbeeld het commando 'update-motd'? Dat zou, als het goed is, de motd moeten genereren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Het bericht wat je ziet is de MOTD, message of the day. Deze wordt gegenereerd bij Ubuntu en wellicht is het script dat deze maakt stuk gegaan met de laatste updates. Kijk even of je een package hebt, of had, die daar iets mee deed. Heb je bijvoorbeeld het commando 'update-motd'? Dat zou, als het goed is, de motd moeten genereren.

• Aschtra
Ooh kiek, als ik daarop zoek kom ik inderdaad verder.
Heb nu een en ander gedaan waardoor die nu op 0 staat. Nu even in de gaten houden of het ook weer redelijk bijgehouden wordt.

Thanks!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Kan je nog even opnoemen wat je zoal hebt gedaan, in geval iemand anders dit ook meemaakt?

• Aschtra
Deze commandotjes. Op het einde werd deze pas bijgewerkt toen ik daadwerkelijk in het updates-available ging kijken. Misschien duurde het ook even om te updaten. Geen idee

(zoals je ziet geen expert)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True