Reverse WiFi AccessPoint

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 15:37
Een 'normale' WAP(WiFi Access-Point)
heeft een ethernet/RJ45 ingang en heeft een WiFi functie met antennes.

maar ik zoek nu een Reverse-WAP,
want ik wil een apparaat met een LAN/ethernet aansluiten op een WiFi netwerk.
Bestaat een Reverse-WAP wel ? of kan een 'normale' WAP ook de gewenste reverse functie doen ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat je zoekt heet een wireless client bridge. Dat bestaat niet echt als consumentenproduct maar is technisch gewoon hetzelfde als een wireless access point in station mode met een bridge tussen de wireless interface en de ethernet interface.

Die kan je 'maken' door een apparaat te nemen dat ondersteund wordt door OpenWRT en daar de instellingen zo sameet stellen dat je een wireless client bridge maakt.

Sommige producten met meerdere functies hebben ook een wireless client optie, maar dat is niet eenvoudig te vinden om dat dat niet vaak in de productomschrijving terug te vinden is.

Dit ding kan het bijvoorbeeld, al is het een wat ouder model: pricewatch: MikroTik mAP Lite en hetzelfde geval hebben we hier; het kan wel maar is al wat ouder: pricewatch: Edimax N300 Mini Wi-Fi Extender/Access Point/Wi-Fi Bridge

Stel dat je nog bepaalde wensen hebt zoals vorm, voeding, poorten, snelheid, ondersteuning, beveiliging enz. dan zal dat ook van invloed zijn op de opties die je dan hebt.

[ Voor 75% gewijzigd door johnkeates op 31-03-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Vrijwel alle routers van Asus ondersteunen dit, heet daar media bridge. Dit geldt vast ook voor andere merken, maar daar zal iemand anders mee moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:16
Als je bedoeld dat je spullen bekabeld kan aansluiten, dit kan met de deco x60 serie. Die kunnen meshen via de wifi en dan heeft elke AP 2 fysieke punten om er zooi in te doen. Dus in feite heeft gewoon elke AP een 2 ports switch.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 17:09
johnkeates schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:16:
Wat je zoekt heet een wireless client bridge. Dat bestaat niet echt als consumentenproduct maar is technisch gewoon hetzelfde als een wireless access point in station mode met een bridge tussen de wireless interface en de ethernet interface.

Die kan je 'maken' door een apparaat te nemen dat ondersteund wordt door OpenWRT en daar de instellingen zo sameet stellen dat je een wireless client bridge maakt.

Sommige producten met meerdere functies hebben ook een wireless client optie, maar dat is niet eenvoudig te vinden om dat dat niet vaak in de productomschrijving terug te vinden is.

Dit ding kan het bijvoorbeeld, al is het een wat ouder model: pricewatch: MikroTik mAP Lite en hetzelfde geval hebben we hier; het kan wel maar is al wat ouder: pricewatch: Edimax N300 Mini Wi-Fi Extender/Access Point/Wi-Fi Bridge

Stel dat je nog bepaalde wensen hebt zoals vorm, voeding, poorten, snelheid, ondersteuning, beveiliging enz. dan zal dat ook van invloed zijn op de opties die je dan hebt.
Dat ja :) leuk voorbeeld hier.

YouTube: Extend your WiFi range using an Old Wireless Router (DD-WRT Repeater...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze video legt uit hoe zo'n ding in te zetten als repeater, niet als wireless bridge. Dat is iets wezenlijk anders.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 15:37
Aha, dus de door mij gezochte "Reverse WAP" is formeel een WAP waarvan je de WiFi-client in bridge-mode kunt zetten. Duidelijk ! nu weet ik waarop ik kan gaan zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 11:49
ik gebruik thuis gewoon een TP link Routertje van de Action van volgens mij nog geen 15 euro.
Deze meld zich draadloos aan op mijn router in de meterkast en de printer zit vervolgens op één van de netwerk poorten aangesloten. Hierdoor mijn printer dus "wireless` gemaakt.

Volgens mij is het deze : https://www.tp-link.com/p...ng/wifi-router/tl-wr844n/
Ik heb hem dus wel in "Range Extender modus".
Hij repeat het signaal van de router beneden met een ander SSID, maar wel met een bridge naar de lan poorten. Ik kan dus vanaf het netwerk beneden wel gewoon printen op de printer.

[ Voor 37% gewijzigd door NL_Scratch op 01-04-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 17:09
dion_b schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:33:
[...]

Deze video legt uit hoe zo'n ding in te zetten als repeater, niet als wireless bridge. Dat is iets wezenlijk anders.
Hij maakt er een bridge van om zijn pc weer bekabeld aan te sluiten en zend ook nog eens opnieuw uit. Dus repeater/ bridge? Wat deze tweaker wilt bereiken kan zo dus wel. Man van het filmpje heeft meer van dat soort filmpjes die net andere functies uitleggen. 🙂
Pagina: 1