dual screen opstelling, 1 monitor werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:53
Mijn vraag
Sinds kort werkt één van de schermen in een dual screen opstelling niet meer. Ik noem dit gemakshalve maar het linker scherm. De melding is dat er geen signaal op de DP binnenkomt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Dell Optiplex 5060 met twee maak DP out. i5 8500 + 16 GB intern geheugen en 512 GB SSD
- twee Dell U2414H schermen
- Windows 10 Enterprise

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Onderstaande geprobeerd, echter geen
- Als ik het linkerscherm op mijn laptop (HDMI) aansluit werkt het scherm. Het scherm is dus niet defect.
- ik heb de grafische omgeving al een keer gereset ( win + ctrl + shift + B ).
- bij het opstarten zorg ik er voor dat beide monitoren aan staan
- kabels verwisseld aan de PC. Hierbij blijft het linker scherm uit, en blijft het rechter scherm werken
- andere kabels gebruikt
- ipv DP mini DP gebruikt
- Daisy chaining. rechter monitor is primair, linker secundair. Beide schermen staan ingesteld op DP 1.2
- nieuwste video drivers geinstalleerd
- laatste bios versie
- drivers voor de schermen geinstalleerd.

Nu raak ik een beetje 'out of options'

Iemand dé tip?

Beste antwoord (via 107mb op 03-04-2021 09:48)

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 11:32
Ik ga er vanuit dat je hem al eens minimaal 10 minuten van de stroom hebt gehad? Dit wil bij monitoren nog wel eens helpen namelijk.

Ik heb ook wel eens gezien dat schermen in Windows 10 settings op "uitgeschakeld" staan. Of het de exacte term is weet ik niet, maar het komt erop neer dat je in de Windows 10 settings onder Systeem --> Beeldscherm, dan ziet staan dat monitor X is uitgeschakeld. Je kunt deze daar ook weer activeren. Ik meen me te herinneren dat dit enigszins onderaan de pagina staat bij het kopje "Meerdere schermen". Ik krijg deze melding helaas niet gevonden via Google en kan hem ook niet tevoorschijn toveren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 16:58

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb recent een soortgelijk iets gehad met HP schermen op mijn werk en uiteindelijk bleek het in de input instellingen van de monitor te zitten, heb je daar al eens naar gekeken?
En verder kwam ik deze link nog tegen: https://www.dell.com/supp...2713h-en-u2414h-monitoren

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
dat document heeft het ook over de input instellingen. Daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
heb je het daisychainen als test gedaan of wil je altijd daisychainen? Dat wil nog wel eens gedoe geven. Ieder scherm een eigen kabel naar de pc zou beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
ik heb het daisy-chainen als test gedaan. Ik heb er genoeg slechte ervaringen mee om het niet thuis te willen hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 11:32
Ik ga er vanuit dat je hem al eens minimaal 10 minuten van de stroom hebt gehad? Dit wil bij monitoren nog wel eens helpen namelijk.

Ik heb ook wel eens gezien dat schermen in Windows 10 settings op "uitgeschakeld" staan. Of het de exacte term is weet ik niet, maar het komt erop neer dat je in de Windows 10 settings onder Systeem --> Beeldscherm, dan ziet staan dat monitor X is uitgeschakeld. Je kunt deze daar ook weer activeren. Ik meen me te herinneren dat dit enigszins onderaan de pagina staat bij het kopje "Meerdere schermen". Ik krijg deze melding helaas niet gevonden via Google en kan hem ook niet tevoorschijn toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
107mb schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:28:
- kabels verwisseld aan de PC. Hierbij blijft het linker scherm uit, en blijft het rechter scherm werken
Kabels verwisselen aan de monitor kant?

Werkt het scherm wel als je het als enige aansluit?

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-04-2021 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
Michel schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:00:
Godsallemachtig. Dat is het enigste dat ik NIET heb gedaan. Tien seconden stroom van de monitor en het werkt weer.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1