Foto's wil back up niet Importeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyd
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09-2024
Mijn vraag
Beste Forum leden,

Ik heb hulp nodig bij een probleem met de app foto's.

Nu heb ik afgelopen oktober (2020) Siera op een externe SSD geïnstalleerd waardoor mijn iMac stukken sneller is. Een vriendin wou dit ook graag dus dit ook bij haar gedaan.

Eerst een back up maken in zowel iCloud als op de externe HD.

Nu viel het haar op dat in de app foto's op de iMac niet alles meer stond. Het klopt dat zij deze uit heeft gezet in iCloud omdat zij professionele modellenwerk doet. Hierdoor heeft zij vrij grote bestanden en heel veel foto's.
Ik gaf aan dat deze dan nog op de externe HD stond. Zo gezegd zo gedaan, echter kan ik deze bibliotheek niet openen of importeren. Hij is greyed out.
De oude foto's zijn er dus nog wel maar het lukt mij niet om deze weer te importeren in de app foto's op haar iMac.

Ik heb eerder een Clean Install voor haar gedaan en toen kon ik wel alles importeren (was rond de 70 GB).
Weet iemand hoe ik deze wel geïmporteerd krijg?

Er zitten betaalde shoots bij dus zij wil deze foto's heel graag terug, ook omdat het onderdeel is van haar portfolio.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op het moment is OS Catalina 10.15.7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De back up eerst op het bureau blad zetten en dan importeren, echter dan wist hij de huidige foto's. Het lijkt wel het een of het ander en niet beide. |:(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ladyd Als je OPTION in drukt en dan het programma Foto's opent kan je de bibliotheek selecteren van het bureaublad. Werkt dat wel?

Voor iemand die haar brood verdiend met modellenwerk is iCloud/Foto's sowieso geen goede optie voor je hoofdbestanden maar dat ter zijde.

Je geeft zelf al aan dat er maar een deel in de echte "Cloud" staat vanwege de grootte van de bibliotheek.

Er zullen dus keuzes moeten worden gemaakt.

Waarschijnlijk heeft ze gratis 5GB iCloud, dit kan ze dus upgraden naar 50GB, 200GB etc. Qua kosten valt het best wel mee. https://support.apple.com/nl-nl/HT201238

Hoe is het verder qua Backups geregeld?

[ Voor 50% gewijzigd door Greatsword op 31-03-2021 22:50 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rechtermuisklik op de oude fotobibliotheek -> Toon Pakketinhoud -> Originals. Die kun je weer in de nieuwe Foto's importeren.

Ze zal wel weer albums aan moeten maken wanneer ze dat netjes gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyd
@Greatsword Nee, ze heeft al 200Gb aan iCloud opslag. Daarnaast heb ik haar een externe HD geadviseerd omdat de bestanden die zij soms aangeleverd krijgt al 20GB (veel RAW) zijn. Daar wordt dan een selectie uit gemaakt en bewerkt voor haar portfolio. Zo kan zij een selectie maken zonder gelijk alles te moeten importeren.

Qua backup heeft zij nu een externe HD van 2TB die gekoppeld is voor constante back up via Time Machine.

Ik zal kijken of ik vanavond jou antwoord toe kan passen en kom er op terug. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyd
@sypie Dank voor het meedenken. Ik zal vanavond kijken hoe dat gaat en een terugkoppeling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ladyd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:08:
@Greatsword Nee, ze heeft al 200Gb aan iCloud opslag. Daarnaast heb ik haar een externe HD geadviseerd omdat de bestanden die zij soms aangeleverd krijgt al 20GB (veel RAW) zijn. Daar wordt dan een selectie uit gemaakt en bewerkt voor haar portfolio. Zo kan zij een selectie maken zonder gelijk alles te moeten importeren.

Qua backup heeft zij nu een externe HD van 2TB die gekoppeld is voor constante back up via Time Machine.

Ik zal kijken of ik vanavond jou antwoord toe kan passen en kom er op terug. Dank voor het meedenken.
@ladyd Dit is natuurlijk geen echte backup.

Wat als die externe HDD er mee ophoud of gestolen wordt of brand uitbreekt?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1