Nieuwe hdd seagate barracuda 1tb installeerd geen spellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-06-2021
Hallo tweakers.
Na 2 jaar met een schijf van 120 gig rond te hebben gelopen en ik maximaal 3 spellen kon installeren heb ik eindelijk gekozen om een seagate barracuda 1tb te kopen en te gebruiken.
Ik heb dit netjes aangesloten met de juiste kabels en iemand die ik ken heeft de schijf zichtbaar gemaakt.
Alleen loop nu tegen een probleem aan en hoop dat iemand er meer vanaf weet.

Als ik een spel aan het downloaden ben dan pauzeert die heel frequent de download, en popt er soms rechtsonderin beeld de ''D'' schijf zo heb ik em genoemd op. Als ik de download probeer te hervatten stopt ie na enkele seconden weer. Soms als ik met zoiets bezig ben verdwijnt heel even de schijf van de pc en komt ie weer terug.
Net kwam ik een keer tot 5 GB download van t spel en pauzeerde die weer en me nieuwe schijf laat volgensmij gewoon weer zn totale beschikbare ruimte zien ( dus niet dat er al 5 gb op is gedownload).
Heeft iemand een idee wat er mischien aan de hand is? of er nog iets niet goed is geinstalleerd of iets dergelijks?
Ik ben een echte noob hierin dus aub niet te lomp zijn voor mij :)

wat ik heb geprobeerd is die rode sata kabel in ander moederbord poort gestopt ,kabels eruit en erin gedaan om te checken of goed vast zit.
Alvast bedankt voor enige reacties, als er wat dingen toegelicht moeten worden hoor ik het wel.

mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:17
kan je andere dingen wel erop downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 23:25
Zou sowieso ook even niet alle de kabel in een ander mobo stoppen maar daadwerkelijk even een andere kabel gebruiken. Ook even voor de zekerheid een andere voedingskabel gebruiken.

Klinkt wel als dat de schijf een beetje matig is. Je kan de smart gegevens uitlezen met crystaldiskinfo en kijken of daar iets aan waarchuwinngenrmee naar boven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:08
FAT32 / NTFS probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
Ik heb bij mn schijf geprobeerd problemen op te sporen en hij gaf een probleem aan met dit erbij weet niet of jullie er iets aan hebben ik copy paste dit
Chkdsk was executed in scan mode on a volume snapshot.

Checking file system on D:
Volume label is schijf D.

Stage 1: Examining basic file system structure ...
3072 file records processed. File verification completed.
Phase duration (File record verification): 70.86 milliseconds.
0 large file records processed. Phase duration (Orphan file record recovery): 1.42 milliseconds.
0 bad file records processed. Phase duration (Bad file record checking): 2.24 milliseconds.

Stage 2: Examining file name linkage ...
1 reparse records processed. Read failure with status 0xc000000e at offset 0x64834e000 for 0x1000 bytes.

Snapshot was deleted. CHKDSK cannot continue.
A snapshot error occured while scanning this drive. You can try again, but if this problem persists, run an offline scan and fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
Bij me schijf staat NTFS, weet niet of je dat bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
99ruud99 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:52:
kan je andere dingen wel erop downloaden?
Wat ik heb gedaan is een muziek file geknipt naar die nieuwe schijf, ik open em en krijg ik weer de popup over verwisselbare stations, kon even muziek luisteren en de schijf verdween weer even, even later kwam ie weer terug. erg vaag allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Nieuw of tweede hands?

probeer Crystaldiskinfo eens, en laat de resultaten hier even zien

https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

smart checken was al voorgesteld zie ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Tens op 31-03-2021 15:50 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
klinkt als een schijf die niet helemaal in orde is - bovendien had je beter een SSD kunnen kopen, 1 tb kan genoeg op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe heb je die schijf aangesloten? Ik hoop S-ATA, en in het geval van dat: gebeurt dit ook als de S-ATA kabel vervangen wordt? Ik heb regelmatig een gare kabel gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
Heb crystaldisk geinstalleerd. hij geeft aan dat de nieuwe D schijf gezond is ( goed ) dat is die barracuda
weet niet of dat voldoende informatie is?
Mijn C schijf is daarintegen wel waarschuwing 4%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
Umbrah schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:55:
Hoe heb je die schijf aangesloten? Ik hoop S-ATA, en in het geval van dat: gebeurt dit ook als de S-ATA kabel vervangen wordt? Ik heb regelmatig een gare kabel gehad...
ja is met die rode kabel aangesloten, ik heb geen andere liggen dus kan het niet testen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Hmm, en de kabel zit stevig vast? want dit klinkt als gare kabel / slecht contact.... kan je hem misschien in andere SATA aansluiting steken?
en zit voedingskabel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
99ruud99 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:58:
Hmm, en de kabel zit stevig vast? want dit klinkt als gare kabel / slecht contact.... kan je hem misschien in andere SATA aansluiting steken?
en zit voedingskabel goed?
Naar mijn weten zit alles inderdaad goed vast, had pc meerdere keren uitelkaar gehaald om te checken, bedoel je met die sata die witte met pinnen die die zwarte aan moet sluiten? volgensmij zaten er 2 aan waar ik die witte aan kon aansluiten moet ik dan even in die andere proberen? ( ja ik ben geen pc expert :P) hopelijk snap je wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
je hebt 1 kabel van je schijf naar je bord, en 1 kabel van je schijf naar je voeding , toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
99ruud99 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:05:
je hebt 1 kabel van je schijf naar je bord, en 1 kabel van je schijf naar je voeding , toch?
Ja die rode kabel van schijf naar moederbord, en dan die andere idd voeding. mischien toch een niet goed werkende kabel? Aargh ik snap echt niet waarom ik het niet gewoon aan de praat krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Tip; welk moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
hopelijk geef ik je de goede info
MSI B150M MORTAR (MS-7972) 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ah jammer, je kan wel proberen een andere data aansluiting te pakken. (Weet niet welke vd 6 je nu hebt)
Hoopte dat je een m.2 slot over had voor opslag, maar dat heeft dit bord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tauren
Allemaal bedankt voor de snelle reacties!
Ik zal kijken naar andere kabels en hopelijk heeft dat effect!
Pagina: 1