Aqua-spin watertreatment top of flop?

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Hier in Spanje heb je geen goed water zoals in Nederland, een bedrijf waar ik voor andere zaken contact heb, heeft me het volgende product aangeraden omdat het water hier heel hard is.

https://www.aqua-spin.com/en/aquaspin-technology/

Ik ben nogal sceptisch, maar ik sta open voor nieuwe technologie.

Het kalk wordt dus niet verwijderd, maar zou zich niet meer hechten aan pijpen en verwarmings elementen.

Het bedrijf waar ik contact mee heb verkoopt ook conventionele waterontharders.

Voordat iemand "bullshit" zegt - waar ik ook erg naar neig- graag onderbouwen.

Thx

www.casarodriguillo.com

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:13
Een "water vitalizer".

In Nederland hebben we ook een bedrijf die ze installeert. Je betaalt een grof bedrag voor een... buis.
(soms vullen ze de buis nog met oerkristallen en gevitaliseerd water, wat dat ook mag zijn)

Vraag dat bedrijf even om wetenschappelijke papers, ben erg benieuwd.

Het enige vernieuwende is de manier waarop ze je geld afhandig maken wellicht.

[ Voor 31% gewijzigd door LED-Maniak op 31-03-2021 14:35 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
LED-Maniak schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:32:
Een "water vitalizer".

In Nederland hebben we ook een bedrijf die ze installeert. Je betaalt een grof bedrag voor een... buis.
(soms vullen ze de buis nog met oerkristallen en gevitaliseerd water, wat dat ook mag zijn)

Vraag dat bedrijf even om wetenschappelijke papers, ben erg benieuwd.
Die heb ik gekregen, en ik krijg nog referenties, maar ja hoe eerlijk zijn die testen en wat zeggen de cijfers.
Op internet kan ik niets van users vinden.

www.casarodriguillo.com

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:13
Op zich klopt het wel deels, maar is het beetje uit context getrokken.
Veel opstellingen werken met een zinken plaat, om alggroei tegen te gaan.
Dat is ook de basis van dit verhaal.

Kwestie van genoeg zware metalen in je water stoppen, dat spoelt gewoon mee, dus krijg je minder aanslag aan je pijpen.

Enige probleem is als je dit water dan wel weer wilt gebruiken om te drinken...

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Misschien nidet de beste onderbouwing, maar zinnen als deze doen mij toch altijd vermoeden dat er iets niet helemaal ok is.
Gold with its vibrational information contains the same life-promoting qualities as the light of the sun
when it shines on all living things, on all of nature, and also on the element of water

Flickr PSN ID= cheironnl

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:13
Op de website geven ze zelf ook aan dat het niet wetenschappelijk onderbouwt is trouwens...

Al hebben ze daar ongelijk in: juist van die mooie verhalen verkopen goed, dat is wetenschappelijk onderbouwt.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:13
Pinin schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Die heb ik gekregen, en ik krijg nog referenties, maar ja hoe eerlijk zijn die testen en wat zeggen de cijfers.
Op internet kan ik niets van users vinden.
Laat ik het zo zeggen, bij het bedrijf waar ik werk heeft een secretaresse het laten installeren, heeft 5000 euro gekost. Kort erna is ze ontslagen. Er werken iets teveel wetenschappers bij ons...

We hebben de 'bewijzen' gezien: bevroren water dat een andere kristalstructuur had voor het vitaliseren en erna. Dat is natuurlijk onzin. De structuur ligt aan vele factoren en zeker niet door bestraling van magneten of oerwater. Het bedrijf dat het heeft geinstalleerd claimde zelfs dat medicijnresten uit het water zouden verdwijnen. En dat zonder filter..

[edit]
Misschien heb ik nog ergens de bewijzen in email, het is hilarisch.

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 31-03-2021 14:41 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• desmond
  • Niet online
cheiron schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:35:
Misschien nidet de beste onderbouwing, maar zinnen als deze doen mij toch altijd vermoeden dat er iets niet helemaal ok is.

"Gold with its vibrational information contains the same life-promoting qualities as the light of the sun
when it shines on all living things, on all of nature, and also on the element of water"

[...]
Briljant, maar wel een dag te vroeg. :)

[ Voor 26% gewijzigd door desmond op 31-03-2021 14:39 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54

lasharor

7 december 2004

Dit bedrijf :')

Ik heb even met deze mensen gepraat op de laatste ISH beurs. Daar stonden ze met een stand waarbij dit apparaat te zien was.

Heb daar een super vage demo gekregen waarbij dit apparaat gecombineerd werd met een beetje citroen. Deze "spin" zou dan vervolgens voor moeten zorgen dat de smaak beter werd.

Echt kritische vragen konden ze toen niet beantwoorden. Ik en mijn collega zijn er toen lachend weg gelopen :')

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Pinin schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:30:

Voordat iemand "bullshit" zegt - waar ik ook erg naar neig- graag onderbouwen.
Bewijzen dat iets niet werkt is de omgekeerde wereld ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-12 13:00

DataGhost

iPL dev

Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing bij te vinden terwijl de pagina verder vol staat met alle standaard bullshit. Ik heb halverwege de pagina mijn derde bingokaart al in kunnen leveren. Ik weet niet heel goed hoe ik het verder kan onderbouwen, misschien moet je dat aan de mensen van aquaspin vragen. Wie eist, bewijst namelijk. Maar als je de definitie van hard water opzoekt en kijkt in welke mate goud, de andere genoemde metalen of bepaalde waterstromingen ervoor kunnen zorgen dat de hardheid afneemt, zal je gauw genoeg tot de conclusie komen dat dit niet gaat werken. Wikipedia: Waterhardheid zegt er ook het een en ander over.

Deze haal ik er toch even uit:
Inside the chamber there is a small turbo charger with a continuous clockwise threaded rod. It is filled with light-intense substances from nature. It contains in alternating layers organic cotton, transparent tumbled rock crystals and pure quartz sand.
Dat is dus gewoon een uitgeknipt stuk broekzak van iemand die op het strand is geweest.

Ondertussen zou ik lekker voor een conventionele, wetenschappelijke waterontharder gaan als hard water een probleem is.

Edit: Ik heb even verder gekeken, een conventionele waterontharder ben je minder dan 1500 euro aan kwijt (zo ongeveer eerste hit, eentje die met zout werkt) en schijnbaar max 5 euro per maand. Ondertussen vragen ze voor zo'n aquaspin gewoon 4k euro. Het break-even punt zit dan rond een jaar of 42 met als verschil dat het ene apparaat wel en bewijsbaar werkt, en het andere apparaat slechts "werkt" als je erin gelooft maar verder niet meetbaar. Als je vervolgens naar de gebruikte materialen kijkt (PVC/RVS, messing, een flinterdun laagje goud en een dagje strand), kan je alleen maar concluderen dat zo'n aquaspin voor minder dan 100 euro te maken is en er dus grofweg zo'n 4000% marge op zit. Dan snap ik wel dat dat bedrijf dat liever aanraadt.

[ Voor 22% gewijzigd door DataGhost op 31-03-2021 15:08 ]

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:38
DataGhost schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:49:
Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing bij te vinden terwijl de pagina verder vol staat met alle standaard bullshit.
Vooral ook de references geven veel weg: ( https://www.aqua-spin.com/en/references/ )
Annekatrin Thiele tested our bio-energetically activated water and noticed a big difference: she feels fitter and the muscles are supplied longer during training, the concentration has also increased and the energy drinks taste better with our aquaSpin water.
When we showered, we noticed that you have a completely different feeling, it's more invigorating, you feel more comfortable and you feel fresher. ”

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55
Wat een heerlijke site om te lezen:
Therefore, it is more important that our drinking water contains life-enhancing information than that it is chemically pure. Nature cleans water that is burdened with information by leading it through riverbeds with bends and curves and swirling it around. Existing measurements prove that through swirling processes like this information of pollutants can be deleted. It has been shown not only that negative information can be deleted but also that positive frequencies can be induced.
Stokje wierrook aan, bierte (want natuurproduct) erbij en laat "the clensing" maar beginnen.

Enfin.
Het is onzin wat er staat.
Toelichting:
The water is then swirled around anti-clockwise and then again clockwise. The water will be strongly vitalised which otherwise only happens directly in nature.

The swirling of the water creates a cavity at the top behind the spiral. There is suction to the center of the pipe, i.e. an implosive or centripetal force, which gently removes limescale and rust deposits from the pipes that follow. All of these effects have been demonstrated in tests. This process vitalises the water and also cleans it energetically.
Wat is vitaliseren? Waarom werkt dat niet als ik het zelf "swirl"? Okee er is onderdruk, en daardoor onstaat cavitatie. Echter zoek eens op cavitatie. 1) slecht voor je pijpen en 2) zeer gelokaliseerd en gaat echt niks doen tegen lime opbouw 5cm vanwaar de cavitatie optreedt.
Bron? Engineer.

Geen geld verspillen aan deze onzin.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
lasharor schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:44:
Dit bedrijf :')

Ik heb even met deze mensen gepraat op de laatste ISH beurs. Daar stonden ze met een stand waarbij dit apparaat te zien was.

Heb daar een super vage demo gekregen waarbij dit apparaat gecombineerd werd met een beetje citroen. Deze "spin" zou dan vervolgens voor moeten zorgen dat de smaak beter werd.

Echt kritische vragen konden ze toen niet beantwoorden. Ik en mijn collega zijn er toen lachend weg gelopen :')
Ik heb de citroen test ook gedaan 😃

www.casarodriguillo.com

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Bedankt, mijn vermoeden is bevestigd. Dikke bs dus.
Jammer want de leverancier is verder een prima kundig bedrijf.

www.casarodriguillo.com

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54

lasharor

7 december 2004

Pinin schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:57:
[...]

Ik heb de citroen test ook gedaan 😃
De citroen test bestond uit een:

Beker water zonder citroen
Beker water met citroen

Proef het verschil 8)7

Zoiets was het geloof ik. Het was in ieder geval echt bizar slecht.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Maar wat gebeurd er als Jomanda dit gevitaliseerde, niet-naar-limoen-smakende, in onderdruk verkerende, naar dagje strand smakende water gaat instralen? Krijgen we dan een nieuwe energiebron zonder afval? Instant waterstof? Een zwart gat? Een wit gat (you never know!)?

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Vaak zijn dit soort bijzondere producten wetenschappelijk onderbouwd op een paper waarbij de werking vaag en nihil is. Vervolgens wordt dit volledig uit de context getrokken. Zo heb je ook magneten voor over brandstof leidingen in auto’s en cyclonen voor een wervelwind in je luchtaanvoer in je auto. Die cyclone was gebaseerd op een onderzoek wat totaal niet relevant was voor een ottomotor.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:14

weebl

YARR!

Ik las ergens dat dit alleen werkt als je ook een BioStabil 2000 om je nek hangt 8)7

Site even doorgelezen, wat een quatsch dat daar staat zeg... Bedrijf wat mij dit soort onzin aanbeveelt hoef ik geen zaken meer mee te doen hoor...

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:39

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

1- 4 ribs for the geometrical form radiation
2- Turbo orgone radiator
3- Bio-energy accumulator (orgone radiator) incl. probe
4- 9 ribs for the geometrical form radiation
5- Hyperbolically shaped tip
Als je al zoveel met "technische" termen moet strooien, dan weet je toch eigenlijk direct al dat het bullshit is?
Turbo radiator, uhu, ja tuurlijk, nog Orgone ook!
Orgone (/ˈɔːrɡoʊn/) is a pseudoscientific concept variously described as an esoteric energy or hypothetical universal life force
Hyperbolische gevormde tip!
Hyperbolical(adj)

relating to, containing, or of the nature of, hyperbole; exaggerating or diminishing beyond the fact; exceeding the truth; as, an hyperbolical expression
https://www.definitions.n...hyperbolical%20expression

Wel geinig dat ze dan deze er bij zetten, de definitie van het woord stelt al dat het bullshit is :P :o
ja, ik weet dat het over de vorm gaat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TepelStreeltje op 01-04-2021 09:38 ]

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1