Hallo allemaal ik loop tegen een probleem aan met mijn code. De bedoeling is dat er uitgeprint wordt:
Ik heb dit geprogrammeerd in BlueJ. Hebben jullie enig idee waarom deze code niet werkt?
Alvast heel erg bedankt.
Als er niemand met klantenpas in rij een of rij twee staat. Als er wel iemand met klantenpas in rij een of rij twee staat moet er staan:De rij met klantenpas is leeg.
Er moet staanKlanten in de rij met klantenpas:
Voornaam + achternaam van klant.
Als er niemand zonder klantenpas in rij een of rij twee staat. Als er wel iemand zonder klantenpas in rij een of rij twee staat dan moet er staan:De rij met overige is leeg.
Dit is de code die ik zelf heb geschreven. Het uitprinten van de namen doet hij wel maar mijn while statements lijken niet te werken. Hij print nooit de zin "De rij met klantenpas is leeg." uit.Klanten in de rij met overige:
Voornaam + achternaam van klant.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| public void overzichtAlleKlanten() { { int index = 0; while(((index < rijNummerEen.size()) && (!rijNummerEen.get(index).getGotKlantenpas()))&&(((index < rijNummerTwee.size()) && (!rijNummerTwee.get(index).getGotKlantenpas())))) { System.out.println("De rij met klantenpas is leeg"); } while(((index < rijNummerEen.size()) && (rijNummerEen.get(index).getGotKlantenpas()))&&(((index < rijNummerTwee.size()) && (rijNummerTwee.get(index).getGotKlantenpas())))) { String info = "" ; info += ("Klanten in de rij met klantenpas:" + "\n" ); { for(int i = 0; i < rijNummerEen.size(); i++) { info += rijNummerEen.get(i).getVoornaam() + " " + rijNummerEen.get(i).getAchternaam() + "\n"; } } { for(Klanten klant: rijNummerTwee) { info += klant.getVoornaam() + " " + klant.getAchternaam() + "\n" ; } } System.out.println(info); } { while(((index < rijNummerEen.size()) && (rijNummerEen.get(index).getGotKlantenpas()))&&(((index < rijNummerTwee.size()) && (rijNummerTwee.get(index).getGotKlantenpas())))) { System.out.println("De rij met overige is leeg"); } { String Info = "" ; Info += ("Klanten in de rij met overige:" + "\n" ); { for(Klanten klant: rijNummerTwee) { if(klant.getGotKlantenpas() == false) { Info += klant.getVoornaam() + " " + klant.getAchternaam() + "\n" ; } } } System.out.println(Info); } } } } |
Ik heb dit geprogrammeerd in BlueJ. Hebben jullie enig idee waarom deze code niet werkt?
Alvast heel erg bedankt.