Ik heb hier momenteel een HP Vectra series 4 staan. Dit is een machine met de volgende specs:
Pentium 200
32 MB RAM
2 Gb HD
S3virge DX/GX onboard video (2MB)
Ik heb hiermee het volgende probleem:
Wat voor een NIC ik er ook instop, hij werkt "niet". Ik heb hier een Farallon 10 Mbit PCI NIC en een Realtek ISA kaart in gehad. Die worden keurig herkend door win98se, en geinstalleerd. Hij krijgt het echter niet voor elkaar om een IP te verkrijgen via DHCP.
Wat heb ik al geprobeerd:
-andere sloten proberen (zowel voor de PCI als ISA kaart)
-connectie van de kaart veranderen in de sofware
-handmatig IP en gateway instellen
-andere poort op de hub
-andere drivers (inclusief verwijderingspocedure in safe mode)
-BIOS upgrade van de machine zelf.
-handleiding doorgenomen op evt. jumpers en dipswitches die verkeerd konden staan.
-PnP OS aan en uit in BIOS
Een PCI geluidskaart wordt keurig opgepikt en werkt flawless...in alle sloten. Dus sloten zijn niet kapot (?) Van die Farallon heb ik er overigens twee en die heb ik dus beide getest, met hetzelfde resultaat. IK heb overigens geen IRQ conflicten en dit ook getest zonder die geluidskaart.
Tja, zeg het maar, ik ben gek of zo? Behalve de UTP kabel vervangen (die het gisteren nog deed en het link LEDje op beide kaarten en op de hub branden) blijven dr verdomd weinig mogelijkheden over right? Iemand die hier z'n licht over kan laten schijnen? Bij HP support heb ik overigens de tech -en de usermanual al weggehaald en gelezen en ik heb ook al de HP vectra hardware diagnostics gedraaid.
zucht
Alvast bedankt!
Pentium 200
32 MB RAM
2 Gb HD
S3virge DX/GX onboard video (2MB)
Ik heb hiermee het volgende probleem:
Wat voor een NIC ik er ook instop, hij werkt "niet". Ik heb hier een Farallon 10 Mbit PCI NIC en een Realtek ISA kaart in gehad. Die worden keurig herkend door win98se, en geinstalleerd. Hij krijgt het echter niet voor elkaar om een IP te verkrijgen via DHCP.
Wat heb ik al geprobeerd:
-andere sloten proberen (zowel voor de PCI als ISA kaart)
-connectie van de kaart veranderen in de sofware
-handmatig IP en gateway instellen
-andere poort op de hub
-andere drivers (inclusief verwijderingspocedure in safe mode)
-BIOS upgrade van de machine zelf.
-handleiding doorgenomen op evt. jumpers en dipswitches die verkeerd konden staan.
-PnP OS aan en uit in BIOS
Een PCI geluidskaart wordt keurig opgepikt en werkt flawless...in alle sloten. Dus sloten zijn niet kapot (?) Van die Farallon heb ik er overigens twee en die heb ik dus beide getest, met hetzelfde resultaat. IK heb overigens geen IRQ conflicten en dit ook getest zonder die geluidskaart.
Tja, zeg het maar, ik ben gek of zo? Behalve de UTP kabel vervangen (die het gisteren nog deed en het link LEDje op beide kaarten en op de hub branden) blijven dr verdomd weinig mogelijkheden over right? Iemand die hier z'n licht over kan laten schijnen? Bij HP support heb ik overigens de tech -en de usermanual al weggehaald en gelezen en ik heb ook al de HP vectra hardware diagnostics gedraaid.
zucht
Alvast bedankt!
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!