HP Vectra Series 4: geen enkele NIC werkt

Pagina: 1
Acties:

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Ik heb hier momenteel een HP Vectra series 4 staan. Dit is een machine met de volgende specs:
Pentium 200
32 MB RAM
2 Gb HD
S3virge DX/GX onboard video (2MB)

Ik heb hiermee het volgende probleem:
Wat voor een NIC ik er ook instop, hij werkt "niet". Ik heb hier een Farallon 10 Mbit PCI NIC en een Realtek ISA kaart in gehad. Die worden keurig herkend door win98se, en geinstalleerd. Hij krijgt het echter niet voor elkaar om een IP te verkrijgen via DHCP.
Wat heb ik al geprobeerd:

-andere sloten proberen (zowel voor de PCI als ISA kaart)
-connectie van de kaart veranderen in de sofware
-handmatig IP en gateway instellen
-andere poort op de hub
-andere drivers (inclusief verwijderingspocedure in safe mode)
-BIOS upgrade van de machine zelf.
-handleiding doorgenomen op evt. jumpers en dipswitches die verkeerd konden staan.
-PnP OS aan en uit in BIOS

Een PCI geluidskaart wordt keurig opgepikt en werkt flawless...in alle sloten. Dus sloten zijn niet kapot (?) Van die Farallon heb ik er overigens twee en die heb ik dus beide getest, met hetzelfde resultaat. IK heb overigens geen IRQ conflicten en dit ook getest zonder die geluidskaart.
Tja, zeg het maar, ik ben gek of zo? Behalve de UTP kabel vervangen (die het gisteren nog deed en het link LEDje op beide kaarten en op de hub branden) blijven dr verdomd weinig mogelijkheden over right? Iemand die hier z'n licht over kan laten schijnen? Bij HP support heb ik overigens de tech -en de usermanual al weggehaald en gelezen en ik heb ook al de HP vectra hardware diagnostics gedraaid.

zucht

Alvast bedankt!

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Euh,

En werkt een STATISCH IP wel?

Anders is dr gewoon iets met je DHCP-server

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Statisch IP kun je toewijzen en dat pikken die kaarten dan wel op, maar het effect ervan is 0 (kan nog steeds niet deelnemen aan het netwerk). Alle andere PC's op het netwerk hebben geen probleem met het verkrijgen van een IP adres van dezelfde machine. DHCP server lijkt me dus niet stuk...

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 19:33
Klinkt toch eerder als een software-probleem. Ik durf het bijna niet te vragen :) maar heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd. Welke versie van Windows staat er trouwens op?

edit:

oops, Windows 98 SE dus, blijft de vraag of het een "schone" installatie betreft.

Nog een suggestie: als die kaartjes een diagnostics diskette hebben en je hebt twee dezelfde kaarten in verschillende PC's zitten kun je er vaak vanuit DOS van die echo <-> reply tests mee doen.

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Yep. dit is een schone installatie zonder andere software. IS namelijk een machine die ik "clean" ga opleveren aan een kennis. En die kaartjes hebben helaas geen diagnostics diskette...Hoewel ik inderdaad het vermoeden krijg dat de kaartjes gewoon werken.

Update: de kaart werkt in elk geval. Ik heb zojuist met een crosslink UTP cable een verbinding tot stand gebracht met een laptop drnaast. Data oversturen werkt ook. Zou dan toch die kabel het probleem zijn? ff testen.

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Up, up, update.

Dus de kaart werkt wel, maar krijgt geen IP van DHCP...help?
Kabels vervangen maakt helaas ook niet uit.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

[stomme opmerkinkg modus]
Staan er op de DHCP server misschien alleen statische reserveringen voor bepaalde MAC adressen ?, en bestonden die PCI kaarten al in die lijst ??
Ik zou het verder ook niet weten.

Heb je al een keer gewoon uit de DOS prompt de DHCP config gerenewed ?

winipcfg /renew
[/stomme opmerking modus]

gr
CyberJ

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Hmm zojuist geformatteerd en Windows Millenium erop gekletst. Levert niks op! De DHCP wordt overigens gedaan door win2k pro ICS (dus geen statische reserveringen voor MAC adressen). Alle andere clients hebben daar geen probleem (een mix van 98 en 2k clients)
De kaart wordt zoals gezegd keurig opgepikt en geinstalleerd onder beide versies van windows).
Het feit dat het nu onder een andere versie van windows weer gebeurd doet me dan toch twijfelen aan het PCIslot. Dus dan maar weer slotjewissel gaan spelen, grrrr. Toch wel idioot dat het niet verkrijgen van een IP over DHCP daar iets mee te maken zou hebben, maar ja, ik sta nergens meer van te kijken...ik doe dit al meer dan 12 jaar ;)

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Opgelost!

Als ik hem in een andere hub prik (de eerste na de gateway) werkt ie perfect. Geen idee waar dat dan aan ligt maar het is in ieder geval over.
De patient mag dicht en kan verscheept worden :)

Pagina: 1