TP link is gevestigd in de USA, met hoofdkantoor in China.
Heb je twee van de meest nieuwsgierige grootmachten die maar wat graag willen meekijken op lokaal niveau.
Net als bij steeds meer slimme producten, te koop bij de lidl,en action en ali , ben je verplicht bij de TPlink Deco je wifi inlog op te geven in een app buiten je lokale netwerk TP-link heeft zo via hun cloud / app inzicht op alle aangesloten apparaten binnen mijn gewone en gasten -netwerk. Heel veel verstuurde data binnenhuis verloopt ook via deze meshes
Buiten mogelijke goede intenties om van TP -link als bedrijf, staat boven hun nog de Chineze wet en de partij.
Wat als Xi Ping toch minder betrouwbaar zou blijken dan dat we hem kennen. Of over 3 jaar trump weer aan de macht is? Of hele slimme tweakers zich toegang weten te verschaffen tot de cloud van TP link?
Wat zou iemand vanuit TPlink met de verkeerde pet op kunnen doen deze informatie. .Is dit het paard van troje die we massaal in huis halen? Kunnen we de firewall net zo makkelijk uitzetten, want we nodigen iedereen al uit?
Kan men \dan op het lokale netwerk mijn pc of synology door snuffelen? Kan dit op een hele grote schaal gebruikt worden voor een DDOS aanval?
Of valt dit reuze mee, en moet een hacker vervolgens binnen wifibereik zijn om in te loggen op mijn netwerk.
Ik ben geen digibeet, maar heb ook niet de specifieke kennis wat er mogelijk zou zijn -in worst case scenario, als je wifi / netwerk toegang bekend is
[
Voor 9% gewijzigd door
eblocks op 05-07-2021 13:03
]