Welke auto raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.383 views

Vraag

• Maharadja
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-05-2021
Welke auto zouden jullie aanraden voor iemand die zijn eerste auto gaat halen met een budget van 1000-1500. Wil een auto die er mooi uitziet (Opel Corsa, fiat punto achting), zuinig is en lage reparatiekosten heeft. Ik weet zelf niet zoveel van auto’s dus jullie input zou echt helpen!!
.

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maharadja schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 02:02:
Welke auto zouden jullie aanraden voor iemand die zijn eerste auto gaat halen met een budget van 1000-1500. Wil een auto die er mooi uitziet (Opel Corsa, fiat punto achting), zuinig is en lage reparatiekosten heeft. Ik weet zelf niet zoveel van auto’s dus jullie input zou echt helpen!!
.
Is dat bedrag van €1000, á €1500,- het bedrag wat je per maand uit wilt gaan geven óf is dat alléén de aanschafwaarde waarbij je verder (nog?) geen rekening gehouden hebt met de maandelijks terugkerende kosten welke je gaat krijgen met een eigen auto?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:02
Met dit budget? range rover

Voor rest door sparen, want je zal veel te hoge maandelijkse kosten krijgen.

Hoeveel mogen de kosten per maand zijn?
Hoeveel km wil je rijden?
Hoe lang wil je met auto doen?

[ Voor 22% gewijzigd door 99ruud99 op 31-03-2021 07:16 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44
Te weinig informatie om te kunnen helpen en je geeft eigenlijk zelf al een antwoord.

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-11 08:17
Voor mijn dochter en corsa b uit 99 gekocht. Met Jaar apk, jaar in gereden ca 100 euro en reparaties gehad. Zelf gedaan. En verkocht met nieuwe apk voor 700. Het kan wel maar het is kwestie van geluk hebben dat je geen grote reparatie hebt omdat anders de sloop de goedkoopste oplossing is.

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:43
Vaak is iets 'japans' goed aan te raden qua betrouwbaarheid (en dus lage kosten), bijv. een Toyota Yaris.
Maar ik weet natuurlijk niet of je dat mooi vindt.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:19
Hoeveel km wil je per jaar gaan rijden er mee? Meer dan 20k kilometer/jaar kan een diesel wel interessant zijn voor die prijs.
Voor de diesel is een punto wel interessant.

Anders benzine:
Yaris bijv.?
Vanaf +/- 1000 euro, maar dan heb je een 1.0, dit is een 1.3:
https://www.vakgarage.nl/...6v-vvt-i-luna/occ15681337

[ Voor 7% gewijzigd door Cyriel85 op 31-03-2021 08:37 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 22:00
In de categorie 1000 - 1500€ is er genoeg te vinden, maar mooi zou ondergeschikt moeten zijn aan goed. Het verhaal van @piotr123 gaat niet op voor de TS want hij heeft 0 verstand van auto’s. Denk dat TS eerst eens zijn wensen op een rijtje moet zetten.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:56

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tja
Ik heb zelf een Nissan Micra 1999 gehad, qua aanschaf/onderhoud kostte het niet gek veel.

Bij zo'n oude auto's moet je echter geluk hebben, als je ergens flink roest hebt, kun je 'm weggooien.
Versleten remkabels vervangen was ook relatief prijzig.

Momenteel een Suzuki Swift (model 2005>).
De vriendin rijdt een Fiat Punto.

Beide eigenlijk weinig problemen gehad.
De Punto heeft de airco een keer lek gehad (waarschijnlijk steenslag/pech?, maar dat was best duur).

Maar, daarnaast APK/olie/banden heb je bij elke auto als kosten.

Maar als student zou ik er niet aan beginnen, als je het nodig hebt voor je werk (en vergoeding krijgt en dus maandelijks genoeg geld over hebt) dan kun je het overwegen.
Maar zelfs dan kun je vaak beter eentje kopen die iets nieuwer is dan een '99 barrel (dat is namelijk vaak zo'n 50/50 gok).

Check of je een oude auto kan kopen van iemand die je kent, wellicht dat ze al een tijdje een nieuwe auto overwegen.
Het voordeel is dan dat je de historie van de auto beter kunt inschatten en niet de hoofdprijs betaald.
De rest van de goedkopere auto's op marktplaats hebben zo'n: "ik verkoop 'm maar, want ik denk dat ie volgend jaar niet door de APK komt." vibe.

[ Voor 17% gewijzigd door Accretion op 31-03-2021 08:46 ]

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-11 08:17
TWCRay schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:37:
In de categorie 1000 - 1500€ is er genoeg te vinden, maar mooi zou ondergeschikt moeten zijn aan goed. Het verhaal van @piotr123 gaat niet op voor de TS want hij heeft 0 verstand van auto’s. Denk dat TS eerst eens zijn wensen op een rijtje moet zetten.
Voor de duidelijkheid. Lampen vervangen. Een afgebroken knipperlicht handel is echt wel te doen. Ik heb ook geen verstand van auto's maar een paar schroefjes los en weer vast zetten kan iedereen. Soms moet je wel als geen budget hebt.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

-tom-562

Oliesjeik

Toyota Yaris

Vaak bu'j te bang!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:15
piotr123 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Voor de duidelijkheid. Lampen vervangen. Een afgebroken knipperlicht handel is echt wel te doen. Ik heb ook geen verstand van auto's maar een paar schroefjes los en weer vast zetten kan iedereen. Soms moet je wel als geen budget hebt.
Ja en zelfs als je niks kan. Mijn seat ruikte laatst enorm naar benzine bij het stoplicht. Dat was nooit. Ik even de kap open gedaan, zie ergens een donkere plek zitten en zie daar een slangetje los. En er zit een soort potje waarvan je kon zien dat er iets was afgebroken. Ding eruit gehaald, het nr erop door Google gehaald en voor 18 euro (incl verzenden) had ik een nieuwe. Erop gedaan, slangetje erop en klaar..

Bottom-line: zelfs al kan je niets, met dit budget moet je wel en je moet geluk hebben. Meer is hij ook niet waard.. 1k a 1,5k is echt te weinig, dan moet je gewoon echt geluk (of pech) hebben.

• Comestus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:56
Yaris all the way. Rij al 11 jaar yaris (2000), enige "grote" wat vervangen is is een wiellager.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Met dat budget weet je nooit wat je koopt. Of het nauw Frans, Japans, Italiaans of Duits is...

Zeker met zonder kennis van zaken zou ik er erg mee oppassen. Je kunt het eerste beste goedkope brik met 1jr APK kopen en over een jaar verder kijken...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-11 11:21
Ga voor een elektrische fiets van € 1000 - € 1500.

Alle auto's in deze prijsklasse zijn gegarandeerd onbetrouwbaar en zullen hoge reparatiekosten krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Divak op 31-03-2021 09:26 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Divak schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:26:
Ga voor een elektrische fiets van € 1000 - € 1500.

Alle auto's in deze prijsklasse zijn gegarandeerd onbetrouwbaar en zullen hoge reparatiekosten krijgen.
Wat is dat nou weer voor een onzin. Je kan prima betrouwbare auto's kopen in die prijscategorie, alleen de eisen 'mooi', 'sportief' , 'gaaf' zul je (misschien) moeten laten vallen.

Vaak bu'j te bang!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-11 11:21
-tom-562 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:29:
[...]
Wat is dat nou weer voor een onzin. Je kan prima betrouwbare auto's kopen in die prijscategorie, alleen de eisen 'mooi', 'sportief' , 'gaaf' zul je (misschien) moeten laten vallen.
'Betrouwbaar', 'zuinig', 'lage reparatiekosten' zul je ook moeten laten vallen.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 17:41
Divak schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Onzin, zoiets als die gelinkte Yaris is prima zuinig, betrouwbaar en lage reparatiekosten.

Rij zelf ook al bijna 4 jaar een Yaris uit 2000. Heb 60.000 er mee gemaakt en totale onderhoudskosten nog geen 2.000. dat is inclusief de grote beurt en jaarlijkse apk etc.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Divak schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Prima, als jij dat denkt.. :z
Er is genoeg te koop wat betrouwbaar en zuinig is in die prijsklasse.
Voorbeeld na 5 seconden zoekwerk:
https://www.autowereld.nl...rco-34729213/details.html
https://www.autowereld.nl...nap-34736387/details.html

Goedkoper dan dit kan je niet autorijden

[ Voor 29% gewijzigd door -tom-562 op 31-03-2021 09:34 ]

Vaak bu'j te bang!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Dit is wel een hele minimale lijst aan eisen. Voor een aankoopadvies verwachten we toch echt wat meer criteria dan alleen een budget en was losse auto's. Waarvoor wil je hem gebruiken? Is praktische ruimte belangrijk of wil je vooral sportief? Hoeveel ga je jaarlijks rijden? Maandlasten? etc.

Nu gaat het een topic worden waarin iedereen een auto roept die zij het beste vinden voor dat budget en dat soort topics zijn niet de bedoeling.

Ik sluit hem daarom weer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.