Vraagje garantie bijkopen Lenovo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:22
Vandaag een nieuwe Lenovo Slim 7 ontvangen. En bij het opstarten zag ik dat Lenovo voor 20 en 40 euro respectievelijk 1 en 2 jaar extra garantie aanbied bovenop de 2 jaar die je standaard krijgt. Geen gekke prijs.

Maar hoe zit het precies als er in de eerste twee jaar iets stuk gaat aan de laptop. Ben ik dan verplicht me te melden bij Lenovo of kan ik dit ook nog afhandelen met bol.com? Vaak gaat een garantie afhandeling via de verkoper immers beter dan via de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:51
Eerste 2 jaar gaat via bol.com, daarna via Lenovo.
1 jaar bijkopen is nutteloos, 2 jaar kan wel nuttig zijn, afhankelijk van aanschafwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:45
99ruud99 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:07:
Eerste 2 jaar gaat via bol.com, daarna via Lenovo.
1 jaar bijkopen is nutteloos, 2 jaar kan wel nuttig zijn, afhankelijk van aanschafwaarde.
Volledige verwachte levensduur heb je met bol.com te maken. Garantie bijkopen is weggegooid geld want je hebt sowieso al meer dan 2 jaar garantie.

@theonlymarco83 zoek eens op verwachte levensduur en garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Philip Ross schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 01:05:
[...]
Garantie bijkopen is weggegooid geld want je hebt sowieso al meer dan 2 jaar garantie.

Veel succes met gelijk hebben en gelijk krijgen na die 2 jaar garantie. Laat staan dat na 3.5 jaar alles zomaar gaat worden opgelost zonder afschrijving.

No way dat je na 3 jaar het zomaar voor elkaar krijg dat alles kostenloos vervangen gaat worden. Binnen de 2 jaar is het geen probleem, maar daarna kan een hoop gezeik zijn en krijg je ook te maken met afschrijving.

Doen alsof een laptop kostenloos gerepareerd gaat worden zonder dat de winkel moeilijk doet of je te maken krijg met afschrijving is niet realistisch. Leuk in theorie, maar niet in de praktijk.

40 euro kan best een prima deal zijn om 4 jaar lang geen gezeik te hebben en doen alsof je hetzelfde gratis kan krijgen klopt gewoon niet in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:22
Thanks forumgenoten! Gewoon bol.com dus. Ja, ik ben er zelf ook nog niet over uit. In principe heb je recht op een normale levensduur maar dat kan inderdaad wel soms een frustrerend gedoe worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
theonlymarco83 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 01:26:
Thanks forumgenoten! Gewoon bol.com dus. Ja, ik ben er zelf ook nog niet over uit. In principe heb je recht op een normale levensduur maar dat kan inderdaad wel soms een frustrerend gedoe worden ;).
Het hangt ook af van hoe lang je met een laptop wil doen, hoe groot het probleem is als ie kapot gaat en nog meer dingen, zoals kan je morgen een nieuwe kopen zonder problemen. Beetje hetzelfde met een een all-risk verzekering voor een auto of niet. Da's ook altijd een afweging die persoonlijk is. De ene persoon heeft een groot probleem na een ongeluk en de andere koopt de volgende dag iets anders. Opzich is 40 euro een prima bedrag voor 2 jaar extra garantie, maar het kan ook niet nodig zijn als je over 1 jaar iets anders koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Heb zelf enorm goede ervaringen met de garantie van Lenovo. Zelf mijn zakelijke laptop (ben ZZPer) bij Lenovo gekocht, en voor ~70 euro extra paar jaar extra garantie bijgekocht met service aan huis.

Had na een paar maanden paar dode pixels op mijn scherm, na dit gemeld te hebben stond er binnen 2 werkdagen een monteur voor de deur die bij mij in de woonkamer mijn scherm vervangen heeft, al met al was ik mijn laptop een uurtje kwijt.

Als je dus de optie hebt om voor een klein bedrag deze service aan huis bij te kopen kan ik dit zeker aanraden. Grote kans dat je het nooit nodig gaat hebben, maar als dat wel zo is, dan zijn die paar tientjes het dubbel en dwars waard. Je laptop 1 uur kwijt zijn vs. 2 weken, no brainer if you ask me :) En als je enkel extra garantiejaren kan bijkopen, dan is 40 euro voor 4 jaar garantie ipv 2 ook een enorm goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik dacht altijd deze extra garanties zijn gewoon meer geld voor de fabrikant, en ik heb er niet zo veel aan...

Maar daar ben ik van terug gekomen door mijn ervaring met Dell.

23 dec 2019 ging het toetsenbord van mijn laptop raar doen. Gebeld met Dell en een ticket aangemaakt. Om 17uur een belletje van een monteur, dat hij de 24ste om 10uur aanwezig kan zijn...
Downtime 45 min... Nieuw toetsenbord aan de eettafel geïnstalleerd.

Is het een werklaptop of geeft downtime je serieuze problemen, dan zou ik idd iets als next day repair (zo noemde Dell het) afsluiten.
Kan je zonder, heb je vervanging dan kan je er voor kiezen het niet te doen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
PilatuS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 01:20:
[...]

Veel succes met gelijk hebben en gelijk krijgen na die 2 jaar garantie. Laat staan dat na 3.5 jaar alles zomaar gaat worden opgelost zonder afschrijving.

No way dat je na 3 jaar het zomaar voor elkaar krijg dat alles kostenloos vervangen gaat worden. Binnen de 2 jaar is het geen probleem, maar daarna kan een hoop gezeik zijn en krijg je ook te maken met afschrijving.

Doen alsof een laptop kostenloos gerepareerd gaat worden zonder dat de winkel moeilijk doet of je te maken krijg met afschrijving is niet realistisch. Leuk in theorie, maar niet in de praktijk.

40 euro kan best een prima deal zijn om 4 jaar lang geen gezeik te hebben en doen alsof je hetzelfde gratis kan krijgen klopt gewoon niet in de praktijk.
Wat ik bedoelde is dat je wettelijk die 4 jaar recht op garantie hebt. Daar hoef je het niet voor bij te kopen.

Ja je zal waarschijnlijk meer moeite er voor moeten doen maar in praktijk gaan de meeste winkels wel overstag als je het op de juiste manier brengt. (of als de rechtsbijstand het overneemt)

Als je met die 40 euro ook daadwerkelijk beter service zoals next day of aan huis service koopt dan kan het zeker wel de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:51
Natuurlijk zou je officieel 4 jaar "goede" garantie moeten hebben, maar mijn ervaring met lenovo extra garantie is toch dat ze het "snel" oplossen. (in mijn geval kwamen ze pc ophalen en 3 dagen later terug brengen).
Normaal gesproken zou je dit transport in eerste instantie zelf moeten regelen buiten de garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
99ruud99 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:48:
Natuurlijk zou je officieel 4 jaar "goede" garantie moeten hebben, maar mijn ervaring met lenovo extra garantie is toch dat ze het "snel" oplossen. (in mijn geval kwamen ze pc ophalen en 3 dagen later terug brengen).
Normaal gesproken zou je dit transport in eerste instantie zelf moeten regelen buiten de garantieperiode.
Die service is inderdaad wel wat waard ja. Als het puur om recht op garantie gaat voegt het niet zo veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:32

MsG

Forumzwerver

Philip Ross schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:32:
[...]

Wat ik bedoelde is dat je wettelijk die 4 jaar recht op garantie hebt. Daar hoef je het niet voor bij te kopen.

Ja je zal waarschijnlijk meer moeite er voor moeten doen maar in praktijk gaan de meeste winkels wel overstag als je het op de juiste manier brengt. (of als de rechtsbijstand het overneemt)
Dat valt dus flink tegen als je een beetje rondkijkt op GoT. Als je geen zin hebt om de hele tijd weer in de pen te klimmen, wetsartikelen te moeten strooien, etc, dan is het voor deze prijzen op zich niet zo heel gek.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
"Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt."
Wie eist, bewijst. Maar dat is lang niet altijd gemakkelijk! Hoe ouder je product (>2j), des te meer gedoe je kunt verwachten.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
€ 40 op de prijs van een laptop vind ik zelf alleszins redelijk. Het hangt er ook vanaf of je gemakkelijk een reparatie kunt betalen. Zoals al eerder aangegeven kun je het vergelijken met een All risc verzekering. Ik heb een kennis die een kleine beurs heeft voorgelegd: "Als je je auto total loss rijdt. Kun je dan een andere betalen. Zo nee, doe hem dan nu nog maar all risc.

[ Voor 23% gewijzigd door Veng7 op 31-03-2021 12:13 ]

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
MsG schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:07:
[...]

Dat valt dus flink tegen als je een beetje rondkijkt op GoT. Als je geen zin hebt om de hele tijd weer in de pen te klimmen, wetsartikelen te moeten strooien, etc, dan is het voor deze prijzen op zich niet zo heel gek.
Je koopt dus in feite je werk af. Net als je met een rechtsbijstandsverzekering doet. Ja, het is niet altijd makkelijk maar vrijwel alle topics hier op tweakers eindigen wel met dat de consument gelijk krijgt en de winkel volledig betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:54
Philip Ross schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 01:05:
[...]

Volledige verwachte levensduur heb je met bol.com te maken. Garantie bijkopen is weggegooid geld want je hebt sowieso al meer dan 2 jaar garantie.

Je hebt helemaal gelijk. Het probleem is alleen dat dit doorgaans altijd in gezeik resulteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:32

MsG

Forumzwerver

Philip Ross schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:11:
[...]

Je koopt dus in feite je werk af. Net als je met een rechtsbijstandsverzekering doet. Ja, het is niet altijd makkelijk maar vrijwel alle topics hier op tweakers eindigen wel met dat de consument gelijk krijgt en de winkel volledig betaald.
Soms na meer dan een jaar ja, met een hoop gedoe. Ik ben het eens dat je misschien koopt op waar je recht op hebt, maar onderschat echt de inspanning niet. Zeker niet als het om die vaagheden gaat met verwachte levensduur. Ik denk dat we de 40 euro veelal overstijgen, zelfs als je die uren rekent met een vakkenvulsalaris.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
NotSoSteady schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:14:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Het probleem is alleen dat dit doorgaans altijd in gezeik resulteert.
Inderdaad. Je betaalt voor gemak, niet voor daadwerkelijk meer recht op garantie.

Zelf heb ik gewoon rechtsbijstand verzekering. Net zo gemakkelijk en hoef ik niet overal extra garantie bij te kopen.

Al los ik het vaak gewoon zelf op. Als je de juiste trucs weet gaan de meeste winkels na een mailtje of 2/3 wel overstag

@MsG of je zet je rechtsbijstand verzekering in. Ben je ook zo klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Philip Ross op 31-03-2021 12:17 ]

Pagina: 1