Tips gevraagd voor plaatsen spotjes

Pagina: 1
Acties:

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Hallo allemaal,

Binnenkort laten we een uitbouw plaatsen van 8 x 6.7m. Dit wordt een woonkeuken met zithoekje.
De zuidzijde wordt volledig glas, een 4-deling met schuifpui erin. Elk raam wordt dus 2m breed. De westkant komen nog 2 ramen van elk 2m breed en ook weer de volledige hoogte (2.6m)

Nu ben ik aan het twijfelen over het aantal spots en de plaatsen daarvan.

Het idee wat verlichting betreft is nu als volgt:
- boven het eiland een rail met 4/5 opbouwspots
- boven de eettafel 2 hanglampen
- in het zithoekje (rechtsboven op de plattegrond) een staande lamp.
- 2 wandlampen op de onderste muur op de plattegrond.
- spots voor de kozijnen.

Wat die spots betreft kom ik er niet zo goed uit. Is het mooi om 1 spot per raamkozijn te doen?
Dat zou dan worden: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jz4Gvc5CVPhAV7pEO9aS2vI7N24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LYAlg3WSmJT81jnFJCJ5RfP.jpg?f=fotoalbum_large
De totale breedte is 8m dus op 1m, 3m, 5m en 7m vanuit de linker hoek een spot.
En dan de westkant ook nog op 1m en 3m vanuit de hoek een spot.

Wat adviseren jullie qua afstand van het kozijn af? En wordt het in de hoek niet wat teveel spots op deze manier?

Verder ben ik benieuwd of jullie nog andere adviezen wat verlichting betreft hebben.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zie je idee niet uitgetekend op het plaatje.

• Lize167
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5iCw4KAY8mXqlN45HU5H8ORlgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/py49HCxoaT8jvpuoQpDGPZLK.jpg?f=fotoalbum_large

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:41
Uit ervaring kan ik je zeggen: zorg dat je boven je aanrecht ook spotjes in plafond hebt (zeker dat gedeelte boven kookplaat / kraan, waar is je kookplaat gebleven?)

Wat is dat ronde ding in de rechteronderhoek?

• Lize167
Dat is een goede! Er zit ledverlichting in de plank boven de spoelbak. Maar in die hoek spots is een goed idee. Dat wordt vast ook de looprichting van de kamer. Die 2 schuine strepen zijn de deuren vanuit de kamer.

Kookplaat zit in het houten eiland. Ik was mijn geduld met het programma verloren.

Ronde ding is een vloerkleed. Daar komt ook nog een tv te hangen. De stoelen bij het raam kunnen gemakkelijk daar geschoven worden. Maar 's ochtends met een bak koffie is het fijner om bijna in de tuin te zitten.