Hallo allemaal,
Binnenkort laten we een uitbouw plaatsen van 8 x 6.7m. Dit wordt een woonkeuken met zithoekje.
De zuidzijde wordt volledig glas, een 4-deling met schuifpui erin. Elk raam wordt dus 2m breed. De westkant komen nog 2 ramen van elk 2m breed en ook weer de volledige hoogte (2.6m)
Nu ben ik aan het twijfelen over het aantal spots en de plaatsen daarvan.
Het idee wat verlichting betreft is nu als volgt:
- boven het eiland een rail met 4/5 opbouwspots
- boven de eettafel 2 hanglampen
- in het zithoekje (rechtsboven op de plattegrond) een staande lamp.
- 2 wandlampen op de onderste muur op de plattegrond.
- spots voor de kozijnen.
Wat die spots betreft kom ik er niet zo goed uit. Is het mooi om 1 spot per raamkozijn te doen?
Dat zou dan worden::strip_exif()/f/image/1LYAlg3WSmJT81jnFJCJ5RfP.jpg?f=fotoalbum_large)
De totale breedte is 8m dus op 1m, 3m, 5m en 7m vanuit de linker hoek een spot.
En dan de westkant ook nog op 1m en 3m vanuit de hoek een spot.
Wat adviseren jullie qua afstand van het kozijn af? En wordt het in de hoek niet wat teveel spots op deze manier?
Verder ben ik benieuwd of jullie nog andere adviezen wat verlichting betreft hebben.
Binnenkort laten we een uitbouw plaatsen van 8 x 6.7m. Dit wordt een woonkeuken met zithoekje.
De zuidzijde wordt volledig glas, een 4-deling met schuifpui erin. Elk raam wordt dus 2m breed. De westkant komen nog 2 ramen van elk 2m breed en ook weer de volledige hoogte (2.6m)
Nu ben ik aan het twijfelen over het aantal spots en de plaatsen daarvan.
Het idee wat verlichting betreft is nu als volgt:
- boven het eiland een rail met 4/5 opbouwspots
- boven de eettafel 2 hanglampen
- in het zithoekje (rechtsboven op de plattegrond) een staande lamp.
- 2 wandlampen op de onderste muur op de plattegrond.
- spots voor de kozijnen.
Wat die spots betreft kom ik er niet zo goed uit. Is het mooi om 1 spot per raamkozijn te doen?
Dat zou dan worden:
:strip_exif()/f/image/1LYAlg3WSmJT81jnFJCJ5RfP.jpg?f=fotoalbum_large)
De totale breedte is 8m dus op 1m, 3m, 5m en 7m vanuit de linker hoek een spot.
En dan de westkant ook nog op 1m en 3m vanuit de hoek een spot.
Wat adviseren jullie qua afstand van het kozijn af? En wordt het in de hoek niet wat teveel spots op deze manier?
Verder ben ik benieuwd of jullie nog andere adviezen wat verlichting betreft hebben.
:strip_exif()/f/image/py49HCxoaT8jvpuoQpDGPZLK.jpg?f=fotoalbum_large)