Ik wil graag een remote verbinding maken met een Dahua IP deurbel (met camera) via mijn gsm en een signaal ontvangen wanneer iemand aanbeld. Dahua voorziet standaard een verbinding via P2P in combinatie met hun app (gDMSS plus). Hoewel dit vlotjes werkt zou ik toch liever mijn eigen IP opgeven in de app ipv. de P2P (liever alles is eigen beheer). Belangrijk: in de Dahua app kan je enkel een IP adres ingeven geen DDNS domein, althans dat lijkt niet te werken 
Om dit mogelijk te maken dacht ik een site 2 site VPN verbinding (wireguard) op te zetten tussen een cloud VPN (vast publiek IP) en mijn home pfSense server (met DDNS domein naam).
Vanuit security standpunt lijkt het mij best om:
- geen poorten open te zetten op mijn pfSense server buiten eventueel de VPN poort en via een cloud VPN te passeren (vast publiek IP en geen rechtstreekse verbinding op pfSense server).
Ik heb hierop heel wat informatie gelezen over VPNs, reverse proxy (HA proxy), verschillende configuratie mogelijkheden, enz... maar ik geraak er echt niet aan uit. Het is me al gelukt om een site2site verbinding op te zetten en via de Cloud VPN heb ik toegang tot mijn home netwerk.
Vragen/bedenkingen:
Om dit mogelijk te maken dacht ik een site 2 site VPN verbinding (wireguard) op te zetten tussen een cloud VPN (vast publiek IP) en mijn home pfSense server (met DDNS domein naam).
Vanuit security standpunt lijkt het mij best om:
- geen poorten open te zetten op mijn pfSense server buiten eventueel de VPN poort en via een cloud VPN te passeren (vast publiek IP en geen rechtstreekse verbinding op pfSense server).
Ik heb hierop heel wat informatie gelezen over VPNs, reverse proxy (HA proxy), verschillende configuratie mogelijkheden, enz... maar ik geraak er echt niet aan uit. Het is me al gelukt om een site2site verbinding op te zetten en via de Cloud VPN heb ik toegang tot mijn home netwerk.
Vragen/bedenkingen:
- Hoe zouden jullie die remote verbinding opzetten zodat die veilig verloopt?
- Is een site2site verbinding wel een goed idee of toch maar beter rechtstreeks verbinden op de home pfServer?
- Hoe zit het met de firewall?
:fill(white):strip_exif()/f/image/he3WVssWKAhDlARGbVExiZnS.png?f=user_large)