Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies gevraagd omtrent een tekentablet en software

Pagina: 1
Acties:

• Essie689
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07-04 00:18
Mijn dochter is helemaal verslaafd aan tekenen.. Op elk moment van de dag als ze ook maar even tijd heeft zit ze te tekenen.. Ze zou het alleen ook graag digitaal willen leren (vooral ook omdat ze graag wil leren hoe ze kan animeren)..

Op basis van reviews zitten we nu te twijfelen tussen de HUION Kamvas 16 PRO of de XP-PEN Artist 15.6 PRO. Enorme bedragen vinden we zelf, maar gezien het feit dat ze er zoveel mee bezig is, hadden we besloten dat we liever dan maar meteen een goed tekentablet aan willen schaffen...

Waar we alleen op dat moment nog even niet bij stil stonden is dat ze natuurlijk ook een fatsoenlijk tekenprogramma moet hebben... Bij Adobe hebben we volgens mij maar 1 optie (https://www.adobe.com/nl/creativecloud/buy/students.html). Gezien ze op de middelbare school zit en 14 jaar is, heeft ze volgens mij toegang tot deze studentenkorting.. Voor alleen photoshop zonder studenten korting betalen we immers hetzelfde maandbedrag. Waar ik echter niet helemaal uitkom, is of adobe photoshop wel het beste programma is? Het gaat haar immers niet om foto's te bewerken.. Ze tekent juist heel veel strips, anime, landschappen, dieren, etc, etc.. Daarnaast is 20 euro per maand natuurlijk ook niet niks.

Ik heb ook nog autodesk sketchbook gevonden voor 25 euro per jaar. Dat is al een heel stuk schappelijker. En voldoelt volgens mij ook prima? Zou dat ook een prima keuze zijn? Of zou ze toch beter af zijn met het adobe pakket?

Heeft iemand tips wat waarom we juist voor 1 van de 2 tablets zouden moeten gaan? Iets wat ik ook niet goed kan vinden is of het nog van invloed is dat ze linkshandig tekent?

En wat zouden we het beste kunnen doen qua software? Iemand nog ervaring met een ander alternatief?

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 13:38
Helaas weet ik niet te veel over de genoemde tablets, maar qua software zou ik niet voor een Adobe programma gaan: de kosten zijn hoog en er is weinig meerwaarde zolang het voor tekenen is.

Kijk naar Affinity Photo, heel wat betaalbaarder. Ik werk er zelf niet mee, maar hoor er goede verhalen over. Geen gedoe met abonnementen en een zeer lage aanschafprijs. Ik zou alleen nog (afhankelijk van het tablet) zoeken hoe de compatibility is.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-04 13:20

-SaveMe-

-klik-

Ik zou zeggen een iPad Pro met Apple pencil en als programma ProCreate. Die laatste kost maar eenmalig een 10tje dacht ik en is echt het meest fantastische tekenprogramma dat ik ken. En razend snel.
Niet alleen ikzelf, maar ook de dochter van een vriend van me tekent er op los op deze manier ...

Op YT ook veel materiaal te vinden om te oefenen / kijken ...

[Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 05-04-2021 12:28]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:42
-SaveMe- schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:11:
Ik zou zeggen een iPad Pro met Apple pencil en als programma ProCreate. Die laatste kost maar eenmalig een 10tje dacht ik en is echt het meest fantastische tekenprogramma dat ik ken. En razend snel.
Niet alleen ikzelf, maar ook de dochter van een vriend van me tekent er op lost op deze manier ...

Op YT ook veel materiaal te vinden om te oefenen / kijken ...
Mee eens, iPad pro met pen, en Procreate.
En voor de iPad zijn er ook nog vele andere mooie teken programma's

zeer lage latency terwijl je tekent, drukgevoelig, en kan je de pen ook schuin houden om te schetsen zoals een echt potlood :)

[Voor 9% gewijzigd door absrnd op 05-04-2021 12:23]

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-04 13:20

-SaveMe-

-klik-

Ik kon nooit zo wennen aan die Wacom tablets, kijken op het scherm en tekenen op het tablet en ik vond die Cintiques altijd te duur en onhandig. IPad Pro met pencil lost dit helemaal op. Even wennen aan het wat gladdere oppervlak tov papier, maar verder niks dan lof!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• MissingDog
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Essie689 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:25:

En wat zouden we het beste kunnen doen qua software? Iemand nog ervaring met een ander alternatief?
Kijk eens naar Krita (www.krita.org); ik gebruik deze software al een aantal jaren met veel plezier icm een Wacom Intuos 3 op A5+ formaat.

Voordeel: het is gratis en biedt voor tekenen minstens evenwaardige tools als de Adobe producten dat doen; het doet in die zin meer denken aan Painter dan Photoshop.

Nadeel: het voelt soms net wat traag aan afhankelijk van de build die je draait op een wat oudere pc/laptop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07-04 00:18
Bedankt voor alle tips. We zagen dat er waarschijnlijk deze maand een nieuwe ipad pro aangekondigd gaat worden. Dus we zullen even wachten met aanschaf totdat deze beschikbaar is.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True